Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Polska branża elektromobilna Ford Fiesta
Strona główna » Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Polska branża elektromobilna Elektromobilność to nieustannie sektor rynku automotive, który […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Polska branża elektromobilna Elektromobilność to nieustannie sektor rynku automotive, który […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Wyczekane korzyści z prądu – polska branża elektromobilna

Polska branża elektromobilna Elektromobilność to nieustannie sektor rynku automotive, który […]

Magazyn Motór

Polska branża elektromobilna

Elektromobilność to nieustannie sektor rynku automotive, który wpuszczany jest na salony z dozą niepewności, głosami szeptanej dezaprobaty i stanowczego buntu petrolheadów. Grupa Elimen próbuje swych sił zarówno w sektorze życia codziennego, jak i motorsporcie.

Tekst: Łukasz Kamiński, foto: Elimen Racing

Polska branża elektromobilna | Wstęp

Jak większość projektów opartych o pojazdy elektryczne, ten również zakłada „cywilne” pojazdy pędzone prądem, bo to przecież przysłowiowy Kowalski stanowi lwią część rynku. Auto dostawcze zostało nazwane przez grupę Elimen City i wygląda dość futurystycznie, jak lodówka na kołach, ale nie jest to przypadek. Postawiono przede wszystkim na niską masę własną i możliwość konfiguracji auta pod konkretne sektory biznesowe. Pojazd osiąga prędkość 60-80 km/h, koszt przejechania 100km to około 7 zł, a czas ładowania to w zależności od ładowarki od 30 minut (szybka ładowarka zewnętrzna, stan baterii 80%) do około 8 godzin przy zwykłym gniazdku. To element dla biznesu, a co dla Kowalskiego poruszającego się po zatłoczonych miastach?
City El to trójkołowiec, mający być pomostem między autem a skuterem. Plan zakłada przeznaczenie takich pojazdów na potrzeby systemów share’ingowych dla rynku konsumenckiego oraz samorządom i lokalnym instytucjom na potrzeby realizacji wymogów ustawy o elektromobilności. Polska Grupa Elimen idzie jednak krok dalej, bo postawiła też na własną infrastrukturę. Razem ze spółką technologiczną Geecogen opracowała prototyp innowacyjnego, wielopaliwowego generatora prądu. Modułowe, szybkie stacje ładowania oraz układy zasilania do takich stacji to coś, czego nieustannie brakuje, nie tylko na rynku rodzimym.
Polska branża elektromobilna Fiat 500

Polska branża elektromobilna | Pojazd

A skoro mielibyśmy już czym poruszać się na co dzień i w pracy, a do tego wiedzielibyśmy jak rozwiązać problem ładowania, to dlaczego elektromobilności nie przekuć w rozrywkę? Elimen Racing opracował rewolucyjny samochód elektryczny do rallycrossu, oparty na konstrukcji Forda Fiesty, choć jak to w motorsporcie bywa – z cywilnym autem projekt ten nie ma w zasadzie nic wspólnego poza kształtem. Pionierska inżynieria to jedno, ale Elimen chce zapoczątkować rozgrywki elektro-rally-crossu, będąc pierwszą platformą, która oprócz stworzenia ligi, oferuje też wynajem pojazdów dla kierowców oraz uruchomienie działu rozwoju dla nich samych oraz aut. Na projekt przychylnie spojrzał sam Polski Związek Motorowy i faktycznie auta pędzące z prędkością 160 km/h po szutrze robią wrażenie. Mniej niż 4 sekundy do 100 km/h to w dalszym ciągu rezultat, który dla przeciętnego kierowcy jest oszałamiający, a konstruktorzy zapewniają, że na jednym ładowaniu auto zdoła pokonać dwa pełne wyścigi rallycrossowe.
Polska branża elektromobilna

Polska branża elektromobilna | Podsumowanie

Misją Elimen Group jest rozwój branży elektromobilnej w Polsce i bez wątpienia są ku temu skuteczne podwaliny. Firma zorganizowała spotkanie inwestorskie, na którym przedstawiła profil swojej działalności oraz część z projektów, którymi zajmowała się przez ostatni czas. Pojazdy robią dobre wrażenie, a zespół składający się w ogromnej większości z polskich specjalistów i inżynierów budzi jeszcze większe nadzieje na sukces tych działań. Zagraniczni ambasadorzy marki także przychylnie wypowiadają się o technikaliach i życiu z elektromobilnością made in Poland. A czy my, Polacy, jesteśmy gotowi na to, by w pełni zaufać już sile prądu? Bez wątpienia nie, ale działania tego typu i profesjonalne podejście do kwestii alternatywnego poruszania się w ruchu drogowym i na torze, z pewnością poszerza nasze horyzonty i świadomość. Pozwoli nam to w bliskim czasie przyswoić sobie elektromobilność i być może zaprzyjaźnić się z nią, a kto wie, być może wkrótce przełoży się to na chęć skorzystania z usług firm oferujących tego typu kompleksowe rozwiązania technologiczne. Tym bardziej, jeśli należą do Polaków i przez Polaków są tworzone. Wspierajmy rodzimą myśl technologiczną.

Sprawdź również: Porsche Taycan

Tags: Elektromobilność, Elimen Racing, Fiat 500, Ford Fiesta, samochody elektryczne

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Polska branża elektromobilna

Elektromobilność to nieustannie sektor rynku automotive, który wpuszczany jest na salony z dozą niepewności, głosami szeptanej dezaprobaty i stanowczego buntu petrolheadów. Grupa Elimen próbuje swych sił zarówno w sektorze życia codziennego, jak i motorsporcie.

Tekst: Łukasz Kamiński, foto: Elimen Racing

Polska branża elektromobilna | Wstęp

Jak większość projektów opartych o pojazdy elektryczne, ten również zakłada „cywilne” pojazdy pędzone prądem, bo to przecież przysłowiowy Kowalski stanowi lwią część rynku. Auto dostawcze zostało nazwane przez grupę Elimen City i wygląda dość futurystycznie, jak lodówka na kołach, ale nie jest to przypadek. Postawiono przede wszystkim na niską masę własną i możliwość konfiguracji auta pod konkretne sektory biznesowe. Pojazd osiąga prędkość 60-80 km/h, koszt przejechania 100km to około 7 zł, a czas ładowania to w zależności od ładowarki od 30 minut (szybka ładowarka zewnętrzna, stan baterii 80%) do około 8 godzin przy zwykłym gniazdku. To element dla biznesu, a co dla Kowalskiego poruszającego się po zatłoczonych miastach?
City El to trójkołowiec, mający być pomostem między autem a skuterem. Plan zakłada przeznaczenie takich pojazdów na potrzeby systemów share’ingowych dla rynku konsumenckiego oraz samorządom i lokalnym instytucjom na potrzeby realizacji wymogów ustawy o elektromobilności. Polska Grupa Elimen idzie jednak krok dalej, bo postawiła też na własną infrastrukturę. Razem ze spółką technologiczną Geecogen opracowała prototyp innowacyjnego, wielopaliwowego generatora prądu. Modułowe, szybkie stacje ładowania oraz układy zasilania do takich stacji to coś, czego nieustannie brakuje, nie tylko na rynku rodzimym.
Polska branża elektromobilna Fiat 500

Polska branża elektromobilna | Pojazd

A skoro mielibyśmy już czym poruszać się na co dzień i w pracy, a do tego wiedzielibyśmy jak rozwiązać problem ładowania, to dlaczego elektromobilności nie przekuć w rozrywkę? Elimen Racing opracował rewolucyjny samochód elektryczny do rallycrossu, oparty na konstrukcji Forda Fiesty, choć jak to w motorsporcie bywa – z cywilnym autem projekt ten nie ma w zasadzie nic wspólnego poza kształtem. Pionierska inżynieria to jedno, ale Elimen chce zapoczątkować rozgrywki elektro-rally-crossu, będąc pierwszą platformą, która oprócz stworzenia ligi, oferuje też wynajem pojazdów dla kierowców oraz uruchomienie działu rozwoju dla nich samych oraz aut. Na projekt przychylnie spojrzał sam Polski Związek Motorowy i faktycznie auta pędzące z prędkością 160 km/h po szutrze robią wrażenie. Mniej niż 4 sekundy do 100 km/h to w dalszym ciągu rezultat, który dla przeciętnego kierowcy jest oszałamiający, a konstruktorzy zapewniają, że na jednym ładowaniu auto zdoła pokonać dwa pełne wyścigi rallycrossowe.
Polska branża elektromobilna

Polska branża elektromobilna | Podsumowanie

Misją Elimen Group jest rozwój branży elektromobilnej w Polsce i bez wątpienia są ku temu skuteczne podwaliny. Firma zorganizowała spotkanie inwestorskie, na którym przedstawiła profil swojej działalności oraz część z projektów, którymi zajmowała się przez ostatni czas. Pojazdy robią dobre wrażenie, a zespół składający się w ogromnej większości z polskich specjalistów i inżynierów budzi jeszcze większe nadzieje na sukces tych działań. Zagraniczni ambasadorzy marki także przychylnie wypowiadają się o technikaliach i życiu z elektromobilnością made in Poland. A czy my, Polacy, jesteśmy gotowi na to, by w pełni zaufać już sile prądu? Bez wątpienia nie, ale działania tego typu i profesjonalne podejście do kwestii alternatywnego poruszania się w ruchu drogowym i na torze, z pewnością poszerza nasze horyzonty i świadomość. Pozwoli nam to w bliskim czasie przyswoić sobie elektromobilność i być może zaprzyjaźnić się z nią, a kto wie, być może wkrótce przełoży się to na chęć skorzystania z usług firm oferujących tego typu kompleksowe rozwiązania technologiczne. Tym bardziej, jeśli należą do Polaków i przez Polaków są tworzone. Wspierajmy rodzimą myśl technologiczną.

Sprawdź również: Porsche Taycan

Tags: Elektromobilność, Elimen Racing, Fiat 500, Ford Fiesta, samochody elektryczne
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry