Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie zrobi, to znaczy, że nie czujesz klimatu i za karę będziesz jeździł Harleyem.
tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak
Flagowy sport Yamahy tak zachęca do mocnego odwijania gazu, że po przejechaniu kilkuset metrów zaczynamy się żegnać z prawem jazdy. Później odwijamy jeszcze, ale nie do końca, bo trochę strach. Gabaryty, charakterystyka, łatwość prowadzenia 600-tki i 200‑konny silnik dają się szybko pokochać.
Yamaha R1 RN32 premierę miała w 2015 roku i na początku wzbudzała spore kontrowersje. Miłośnicy modelu narzekali na kosmiczny design, niscy na wysokie siedzisko (serio!), z kolei inny marudzili, że dużo pali. Prawda jest taka, że w tym moto nie ma kompromisów. Stylistykę zaczerpnięto z Yamahy M1, którą znamy z torów MotoGP, ale o ostatecznym wyglądzie zdecydowała aerodynamika. Nic nie mogło wystawać, stąd futurystyczny wygląd, który, po trzech latach od premiery, wciąż jest nowoczesny.
Za egzemplarz do sesji dziękujemy Yamaha POLand POSITION.
Yamaha r1 rn32
Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.
Yamaha R1 RN32 – dane techniczne
Yamaha R1 RN32 – silnik
Typ silnika RN32 | 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13,0 : 1 |
Moc maksymalna | 147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 7,2 l/100km |
Emisja CO2 | 167 g/km |
Yamaha R1 RN32 podwozie:
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 102 mm |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tylna | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Yamaha R1 RN32 wymiary:
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 690 mm |
Wysokość całkowita | 1 150 mm |
Wysokość siodełka | 855 mm |
Rozstaw kół | 1 405 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (na mokro) | 200 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 3,9 litrów |
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Yamaha R1 RN32 zrobi z ciebie kierowcę wyścigowego. Jeżeli nie zrobi, to znaczy, że nie czujesz klimatu i za karę będziesz jeździł Harleyem.
tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak
Flagowy sport Yamahy tak zachęca do mocnego odwijania gazu, że po przejechaniu kilkuset metrów zaczynamy się żegnać z prawem jazdy. Później odwijamy jeszcze, ale nie do końca, bo trochę strach. Gabaryty, charakterystyka, łatwość prowadzenia 600-tki i 200‑konny silnik dają się szybko pokochać.
Yamaha R1 RN32 premierę miała w 2015 roku i na początku wzbudzała spore kontrowersje. Miłośnicy modelu narzekali na kosmiczny design, niscy na wysokie siedzisko (serio!), z kolei inny marudzili, że dużo pali. Prawda jest taka, że w tym moto nie ma kompromisów. Stylistykę zaczerpnięto z Yamahy M1, którą znamy z torów MotoGP, ale o ostatecznym wyglądzie zdecydowała aerodynamika. Nic nie mogło wystawać, stąd futurystyczny wygląd, który, po trzech latach od premiery, wciąż jest nowoczesny.
Za egzemplarz do sesji dziękujemy Yamaha POLand POSITION.
Yamaha r1 rn32
Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.
Yamaha R1 RN32 – dane techniczne
Yamaha R1 RN32 – silnik
Typ silnika RN32 | 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13,0 : 1 |
Moc maksymalna | 147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 7,2 l/100km |
Emisja CO2 | 167 g/km |
Yamaha R1 RN32 podwozie:
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 102 mm |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tylna | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Yamaha R1 RN32 wymiary:
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 690 mm |
Wysokość całkowita | 1 150 mm |
Wysokość siodełka | 855 mm |
Rozstaw kół | 1 405 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (na mokro) | 200 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 3,9 litrów |