Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Mateusz Cieślak

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. Historię magicznego coupe, które w latach 60. XX wieku zawładnęło Ameryką, zna nawet twoja babcia. Jest jak Marilyn Monroe – seksowna ikona popkultury, którą mimo wad każdy facet chciałby choć raz w życiu mieć.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Wystarczyło kilka minut, by mieć ważenie, że z Arkiem Jędrzejewskim znamy się jak łyse konie. Jego przygoda z Mustangami zaczęła się od kupna w Stanach jednego z nowszych egzemplarzy, jednak by nie jechał sam w kontenerze, Arek dokupił mu starszego towarzysza. Z czasem to klasyki coraz bardziej zaczęły go kręcić. W ciągu ostatnich 3 lat ściągnął zza wielkiej wody 37 aut klasycznych, z których 4 mają u niego dożywocie.

1967 Ford Mustang Cabrio – 4,7 V8 289 small block

Jednym z nich jest niebieski Mustang Cabrio rocznik 1967. Znalazł go na aukcji ubezpieczeniowej po lekkiej stłuczce z przodu. Silnik to typowe 289 o pojemności 4,7 litra, z ośmioma cylindrami w układzie V. Wymienił maskę i klapę bagażnika, poprawił blacharkę, polakierował, a dwugardzielowy gaźnik zastąpił czterogardzielowym, dzięki czemu moc wzrosła do nieco ponad 200 KM. „W dodatku Cabrio to gatunek na wymarciu, są droższe od coupe, oczywiście najdroższy jest fastback, ale ich ceny są już kosmiczne”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio


1967 Ford Mustang Cabrio - renowacja

Kosmiczna bywa także renowacja muscle cara. Największy problem jest z częściami, ponieważ wszystko trzeba sprowadzać ze Stanów. Mustangi były produkowane masowo, przez co do dziś kryją mnóstwo wad produkcyjnych.

„Często jest tak, że odkręcasz część, później chcesz ją przykręcić w to samo miejsce i nie pasuje. Jestem w stanie rozebrać Mustanga do śrubki w dwa dni, ale na złożenie z tych samych części potrzeba 3 tygodni”.

Koniem trojańskim może okazać się auto naprawiane w USA. Tamtejsi mechanicy zamiast spawać – nitują, nie wyciągają wgnieceń, a ich hasło przewodnie to „Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wyposażenie

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, więc szybko wskoczyłem do środka. Znajdziemy tam winyl zamiast skóry, który przy wysokiej temperaturze lubi przytulać się do ubrań. Nawet przy zamkniętym dachu i klimie w środku robi się sauna, ale to są już bardziej uroki niż wady. „Owszem, podczas jazdy samochód trochę pływa przez resor z tyłu, ale mój drugi Mustang ma wspomaganie, klimę, tarcze hamulcowe, servo – jeździ się nim jak zwyczajnym nowszym autem i uważam, że prowadzi się dużo lepiej niż np. jakiś Golf II”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wehikuł czasu

Konia z rzędem temu, kto po bliższym spotkaniu z tym samochodem stwierdzi, że nie chciałby go mieć. Bulgot silnika, charakterystyczne dla dużych pojemności bujanie nadwoziem, ostre krawędzie, połysk amerykańskiego chromu oraz ten magnes na wzrok przechodniów są najlepszym wehikułem czasu, jaki można sobie wyobrazić.

„Patrzę na samochód jak na sposób na dobrą zabawę, ale też i pewną inwestycje. Lubię nim pojeździć w słoneczną pogodę po Kazimierzu czy Lublinie, chociaż największą zabawką będzie torowy fastback GT, którego powoli buduję”.

Niestety, Mustangów z roku na rok jest coraz mniej. Odkrywane są co prawda kolejne złomowiska, na których znajduje się po kilkadziesiąt poukładanych jeden na drugim Mustangów, ale szansa na to, że znajdziemy tanią bazę do odrestaurowania, jest coraz mniejsza. Ich ceny od początku obecnego stulecia pną się w górę, głównie za sprawą filmu 60 sekund. Zaczynają się od kilku tysięcy dolarów w stanie agonalnym do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, a w nadwoziu fastback nawet powyżej 100 tys. dolarów.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - ile to pali?

Podobno najgorsze pytanie, jakie może usłyszeć właściciel Amcara, to „Ile to pali?”. „Nie, lubię odpowiadać na wszystkie zapytania, chociaż faktycznie to jest najczęstsze. Palą sporo, chociaż nie ma się czemu dziwić, jeśli w układzie paliwowym nie ma powrotu dla paliwa, które nie spali się w gaźniku. Ile zassie, tyle musi spalić, to taka podróż w jedną stronę, jak u wszystkich Mustangów, które jakoś przetrwały do dzisiejszych czasów”.
motoroils.pl




Tags: arek, carpodróż, ford, import, jedną, jędrzejewski, klasyk, kraśnik, lubelskie, muscle, mustang, nocą, stanów, stronę, usa, zabytek, ze

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. Historię magicznego coupe, które w latach 60. XX wieku zawładnęło Ameryką, zna nawet twoja babcia. Jest jak Marilyn Monroe – seksowna ikona popkultury, którą mimo wad każdy facet chciałby choć raz w życiu mieć.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Wystarczyło kilka minut, by mieć ważenie, że z Arkiem Jędrzejewskim znamy się jak łyse konie. Jego przygoda z Mustangami zaczęła się od kupna w Stanach jednego z nowszych egzemplarzy, jednak by nie jechał sam w kontenerze, Arek dokupił mu starszego towarzysza. Z czasem to klasyki coraz bardziej zaczęły go kręcić. W ciągu ostatnich 3 lat ściągnął zza wielkiej wody 37 aut klasycznych, z których 4 mają u niego dożywocie.

1967 Ford Mustang Cabrio – 4,7 V8 289 small block

Jednym z nich jest niebieski Mustang Cabrio rocznik 1967. Znalazł go na aukcji ubezpieczeniowej po lekkiej stłuczce z przodu. Silnik to typowe 289 o pojemności 4,7 litra, z ośmioma cylindrami w układzie V. Wymienił maskę i klapę bagażnika, poprawił blacharkę, polakierował, a dwugardzielowy gaźnik zastąpił czterogardzielowym, dzięki czemu moc wzrosła do nieco ponad 200 KM. „W dodatku Cabrio to gatunek na wymarciu, są droższe od coupe, oczywiście najdroższy jest fastback, ale ich ceny są już kosmiczne”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio


1967 Ford Mustang Cabrio - renowacja

Kosmiczna bywa także renowacja muscle cara. Największy problem jest z częściami, ponieważ wszystko trzeba sprowadzać ze Stanów. Mustangi były produkowane masowo, przez co do dziś kryją mnóstwo wad produkcyjnych.

„Często jest tak, że odkręcasz część, później chcesz ją przykręcić w to samo miejsce i nie pasuje. Jestem w stanie rozebrać Mustanga do śrubki w dwa dni, ale na złożenie z tych samych części potrzeba 3 tygodni”.

Koniem trojańskim może okazać się auto naprawiane w USA. Tamtejsi mechanicy zamiast spawać – nitują, nie wyciągają wgnieceń, a ich hasło przewodnie to „Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wyposażenie

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, więc szybko wskoczyłem do środka. Znajdziemy tam winyl zamiast skóry, który przy wysokiej temperaturze lubi przytulać się do ubrań. Nawet przy zamkniętym dachu i klimie w środku robi się sauna, ale to są już bardziej uroki niż wady. „Owszem, podczas jazdy samochód trochę pływa przez resor z tyłu, ale mój drugi Mustang ma wspomaganie, klimę, tarcze hamulcowe, servo – jeździ się nim jak zwyczajnym nowszym autem i uważam, że prowadzi się dużo lepiej niż np. jakiś Golf II”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wehikuł czasu

Konia z rzędem temu, kto po bliższym spotkaniu z tym samochodem stwierdzi, że nie chciałby go mieć. Bulgot silnika, charakterystyczne dla dużych pojemności bujanie nadwoziem, ostre krawędzie, połysk amerykańskiego chromu oraz ten magnes na wzrok przechodniów są najlepszym wehikułem czasu, jaki można sobie wyobrazić.

„Patrzę na samochód jak na sposób na dobrą zabawę, ale też i pewną inwestycje. Lubię nim pojeździć w słoneczną pogodę po Kazimierzu czy Lublinie, chociaż największą zabawką będzie torowy fastback GT, którego powoli buduję”.

Niestety, Mustangów z roku na rok jest coraz mniej. Odkrywane są co prawda kolejne złomowiska, na których znajduje się po kilkadziesiąt poukładanych jeden na drugim Mustangów, ale szansa na to, że znajdziemy tanią bazę do odrestaurowania, jest coraz mniejsza. Ich ceny od początku obecnego stulecia pną się w górę, głównie za sprawą filmu 60 sekund. Zaczynają się od kilku tysięcy dolarów w stanie agonalnym do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, a w nadwoziu fastback nawet powyżej 100 tys. dolarów.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - ile to pali?

Podobno najgorsze pytanie, jakie może usłyszeć właściciel Amcara, to „Ile to pali?”. „Nie, lubię odpowiadać na wszystkie zapytania, chociaż faktycznie to jest najczęstsze. Palą sporo, chociaż nie ma się czemu dziwić, jeśli w układzie paliwowym nie ma powrotu dla paliwa, które nie spali się w gaźniku. Ile zassie, tyle musi spalić, to taka podróż w jedną stronę, jak u wszystkich Mustangów, które jakoś przetrwały do dzisiejszych czasów”.
motoroils.pl




Tags: arek, carpodróż, ford, import, jedną, jędrzejewski, klasyk, kraśnik, lubelskie, muscle, mustang, nocą, stanów, stronę, usa, zabytek, ze

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry