Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » 1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio: Podróż w jedną stronę

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. […]

Mateusz Cieślak

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. Historię magicznego coupe, które w latach 60. XX wieku zawładnęło Ameryką, zna nawet twoja babcia. Jest jak Marilyn Monroe – seksowna ikona popkultury, którą mimo wad każdy facet chciałby choć raz w życiu mieć.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Wystarczyło kilka minut, by mieć ważenie, że z Arkiem Jędrzejewskim znamy się jak łyse konie. Jego przygoda z Mustangami zaczęła się od kupna w Stanach jednego z nowszych egzemplarzy, jednak by nie jechał sam w kontenerze, Arek dokupił mu starszego towarzysza. Z czasem to klasyki coraz bardziej zaczęły go kręcić. W ciągu ostatnich 3 lat ściągnął zza wielkiej wody 37 aut klasycznych, z których 4 mają u niego dożywocie.

1967 Ford Mustang Cabrio – 4,7 V8 289 small block

Jednym z nich jest niebieski Mustang Cabrio rocznik 1967. Znalazł go na aukcji ubezpieczeniowej po lekkiej stłuczce z przodu. Silnik to typowe 289 o pojemności 4,7 litra, z ośmioma cylindrami w układzie V. Wymienił maskę i klapę bagażnika, poprawił blacharkę, polakierował, a dwugardzielowy gaźnik zastąpił czterogardzielowym, dzięki czemu moc wzrosła do nieco ponad 200 KM. „W dodatku Cabrio to gatunek na wymarciu, są droższe od coupe, oczywiście najdroższy jest fastback, ale ich ceny są już kosmiczne”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio


1967 Ford Mustang Cabrio - renowacja

Kosmiczna bywa także renowacja muscle cara. Największy problem jest z częściami, ponieważ wszystko trzeba sprowadzać ze Stanów. Mustangi były produkowane masowo, przez co do dziś kryją mnóstwo wad produkcyjnych.

„Często jest tak, że odkręcasz część, później chcesz ją przykręcić w to samo miejsce i nie pasuje. Jestem w stanie rozebrać Mustanga do śrubki w dwa dni, ale na złożenie z tych samych części potrzeba 3 tygodni”.

Koniem trojańskim może okazać się auto naprawiane w USA. Tamtejsi mechanicy zamiast spawać – nitują, nie wyciągają wgnieceń, a ich hasło przewodnie to „Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wyposażenie

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, więc szybko wskoczyłem do środka. Znajdziemy tam winyl zamiast skóry, który przy wysokiej temperaturze lubi przytulać się do ubrań. Nawet przy zamkniętym dachu i klimie w środku robi się sauna, ale to są już bardziej uroki niż wady. „Owszem, podczas jazdy samochód trochę pływa przez resor z tyłu, ale mój drugi Mustang ma wspomaganie, klimę, tarcze hamulcowe, servo – jeździ się nim jak zwyczajnym nowszym autem i uważam, że prowadzi się dużo lepiej niż np. jakiś Golf II”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wehikuł czasu

Konia z rzędem temu, kto po bliższym spotkaniu z tym samochodem stwierdzi, że nie chciałby go mieć. Bulgot silnika, charakterystyczne dla dużych pojemności bujanie nadwoziem, ostre krawędzie, połysk amerykańskiego chromu oraz ten magnes na wzrok przechodniów są najlepszym wehikułem czasu, jaki można sobie wyobrazić.

„Patrzę na samochód jak na sposób na dobrą zabawę, ale też i pewną inwestycje. Lubię nim pojeździć w słoneczną pogodę po Kazimierzu czy Lublinie, chociaż największą zabawką będzie torowy fastback GT, którego powoli buduję”.

Niestety, Mustangów z roku na rok jest coraz mniej. Odkrywane są co prawda kolejne złomowiska, na których znajduje się po kilkadziesiąt poukładanych jeden na drugim Mustangów, ale szansa na to, że znajdziemy tanią bazę do odrestaurowania, jest coraz mniejsza. Ich ceny od początku obecnego stulecia pną się w górę, głównie za sprawą filmu 60 sekund. Zaczynają się od kilku tysięcy dolarów w stanie agonalnym do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, a w nadwoziu fastback nawet powyżej 100 tys. dolarów.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - ile to pali?

Podobno najgorsze pytanie, jakie może usłyszeć właściciel Amcara, to „Ile to pali?”. „Nie, lubię odpowiadać na wszystkie zapytania, chociaż faktycznie to jest najczęstsze. Palą sporo, chociaż nie ma się czemu dziwić, jeśli w układzie paliwowym nie ma powrotu dla paliwa, które nie spali się w gaźniku. Ile zassie, tyle musi spalić, to taka podróż w jedną stronę, jak u wszystkich Mustangów, które jakoś przetrwały do dzisiejszych czasów”.
motoroils.pl




Tags: arek, carpodróż, ford, import, jedną, jędrzejewski, klasyk, kraśnik, lubelskie, muscle, mustang, nocą, stanów, stronę, usa, zabytek, ze

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

1967 Ford Mustang Cabrio | Mustang jaki jest, każdy widzi. Historię magicznego coupe, które w latach 60. XX wieku zawładnęło Ameryką, zna nawet twoja babcia. Jest jak Marilyn Monroe – seksowna ikona popkultury, którą mimo wad każdy facet chciałby choć raz w życiu mieć.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Wystarczyło kilka minut, by mieć ważenie, że z Arkiem Jędrzejewskim znamy się jak łyse konie. Jego przygoda z Mustangami zaczęła się od kupna w Stanach jednego z nowszych egzemplarzy, jednak by nie jechał sam w kontenerze, Arek dokupił mu starszego towarzysza. Z czasem to klasyki coraz bardziej zaczęły go kręcić. W ciągu ostatnich 3 lat ściągnął zza wielkiej wody 37 aut klasycznych, z których 4 mają u niego dożywocie.

1967 Ford Mustang Cabrio – 4,7 V8 289 small block

Jednym z nich jest niebieski Mustang Cabrio rocznik 1967. Znalazł go na aukcji ubezpieczeniowej po lekkiej stłuczce z przodu. Silnik to typowe 289 o pojemności 4,7 litra, z ośmioma cylindrami w układzie V. Wymienił maskę i klapę bagażnika, poprawił blacharkę, polakierował, a dwugardzielowy gaźnik zastąpił czterogardzielowym, dzięki czemu moc wzrosła do nieco ponad 200 KM. „W dodatku Cabrio to gatunek na wymarciu, są droższe od coupe, oczywiście najdroższy jest fastback, ale ich ceny są już kosmiczne”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio


1967 Ford Mustang Cabrio - renowacja

Kosmiczna bywa także renowacja muscle cara. Największy problem jest z częściami, ponieważ wszystko trzeba sprowadzać ze Stanów. Mustangi były produkowane masowo, przez co do dziś kryją mnóstwo wad produkcyjnych.

„Często jest tak, że odkręcasz część, później chcesz ją przykręcić w to samo miejsce i nie pasuje. Jestem w stanie rozebrać Mustanga do śrubki w dwa dni, ale na złożenie z tych samych części potrzeba 3 tygodni”.

Koniem trojańskim może okazać się auto naprawiane w USA. Tamtejsi mechanicy zamiast spawać – nitują, nie wyciągają wgnieceń, a ich hasło przewodnie to „Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wyposażenie

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, więc szybko wskoczyłem do środka. Znajdziemy tam winyl zamiast skóry, który przy wysokiej temperaturze lubi przytulać się do ubrań. Nawet przy zamkniętym dachu i klimie w środku robi się sauna, ale to są już bardziej uroki niż wady. „Owszem, podczas jazdy samochód trochę pływa przez resor z tyłu, ale mój drugi Mustang ma wspomaganie, klimę, tarcze hamulcowe, servo – jeździ się nim jak zwyczajnym nowszym autem i uważam, że prowadzi się dużo lepiej niż np. jakiś Golf II”.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - wehikuł czasu

Konia z rzędem temu, kto po bliższym spotkaniu z tym samochodem stwierdzi, że nie chciałby go mieć. Bulgot silnika, charakterystyczne dla dużych pojemności bujanie nadwoziem, ostre krawędzie, połysk amerykańskiego chromu oraz ten magnes na wzrok przechodniów są najlepszym wehikułem czasu, jaki można sobie wyobrazić.

„Patrzę na samochód jak na sposób na dobrą zabawę, ale też i pewną inwestycje. Lubię nim pojeździć w słoneczną pogodę po Kazimierzu czy Lublinie, chociaż największą zabawką będzie torowy fastback GT, którego powoli buduję”.

Niestety, Mustangów z roku na rok jest coraz mniej. Odkrywane są co prawda kolejne złomowiska, na których znajduje się po kilkadziesiąt poukładanych jeden na drugim Mustangów, ale szansa na to, że znajdziemy tanią bazę do odrestaurowania, jest coraz mniejsza. Ich ceny od początku obecnego stulecia pną się w górę, głównie za sprawą filmu 60 sekund. Zaczynają się od kilku tysięcy dolarów w stanie agonalnym do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, a w nadwoziu fastback nawet powyżej 100 tys. dolarów.

blue 1967 Ford Mustang Cabrio1967 Ford Mustang Cabrio - ile to pali?

Podobno najgorsze pytanie, jakie może usłyszeć właściciel Amcara, to „Ile to pali?”. „Nie, lubię odpowiadać na wszystkie zapytania, chociaż faktycznie to jest najczęstsze. Palą sporo, chociaż nie ma się czemu dziwić, jeśli w układzie paliwowym nie ma powrotu dla paliwa, które nie spali się w gaźniku. Ile zassie, tyle musi spalić, to taka podróż w jedną stronę, jak u wszystkich Mustangów, które jakoś przetrwały do dzisiejszych czasów”.
motoroils.pl




Tags: arek, carpodróż, ford, import, jedną, jędrzejewski, klasyk, kraśnik, lubelskie, muscle, mustang, nocą, stanów, stronę, usa, zabytek, ze
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry