Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Datsun 240Z best
Strona główna » Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z Fairlady Z| Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z Fairlady Z| Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z: Akuma no zetto!

Datsun 240Z Fairlady Z| Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube […]

Mateusz Cieślak

Datsun 240Z Fairlady Z|

Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube odnotował spadek wizyt. Jego obecność na ulicach drastycznie zwiększa ilość nadwerężeń szyi wśród innych kierowców. Jest jak książę z bajki i każdy, kto oglądał Wangan Midnight, przyzna mi rację.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek

Nazywa się Filip Lewandowski i jest gościem, przez którego już kilka razy szukałem szczęki na podłodze. Na co dzień tworzy różne cuda w firmie Auto-Tech. Swoją pierwszą inicjację motoryzacyjną zaliczył w wieku 13 lat: „Starszy brat zabrał mnie wtedy na zawody rally cross – od tego momentu motoryzacja stała się najważniejsza”. Jego pierwszym samochodem był Duży Fiat, w którym zamontował… nitro. Następnie Kupił Hondę Civic 6g, którą wywalczył w wyścigach górskich dwa tytuły wice oraz jeden tytuł mistrza Polski. Swoją drogą, to najmocniejsze wolnossące 1,6 w kraju z mocą w okolicach 250 KM. Z czasem zaczął szukać czegoś… ciekawszego.

Datsun 240Z blue: WANGAN MIDNIGHT Fairlady Z w Lublinie | KlasykDatsun 240Z – dlaczego akurat Fairlady Z?

Zbiegło się to w czasie z nauką języka japońskiego. Nauczyciel polecił mu, aby obejrzał anime Wangan Midnight, gdzie główną rolę grał niebieski Datsun 240Z Fairlady Z. Niedługo potem Filip wyjechał do Stanów, gdzie zobaczył takiego w krzakach na jednej posesji, ale nie doszedł do porozumienia z właścicielem. Kilka miesięcy później kupił auto w USA, ale już przez eBay’a. Dlaczego akurat 240-tka? „Była pierwsza, lżejsza, najbardziej klasyczna i z ładniejszym przodem. W dodatku taka jeździła w anime”.

Datsun 240Z blue linia Fairlady Z

Datsun 240Z | Linia

Datsun 240Z Fairlady – historia

Pierwsza Zetka pojawiła się w nieprzyzwoitym 1969 roku. W ciągu czterech lat produkcji powstało aż 156 tys. sztuk tego pojazdu. Z powodu ogromnego zainteresowania, po zamówieniu trzeba było czekać niekiedy pół roku na dostarczenie samochodu. Zdarzały się nawet sytuacje, że używany Datsun 240Z był sprzedawany za większe pieniądze niż nówka z salonu. Odnosił sukcesy nie tylko w raportach sprzedaży, ale i w wyścigach – zwłaszcza w amerykańskich seriach SCCA i IMSA. W 1971 i 1973 wygrywał także Rajd Safari.

Datsun 240Z | Wnętrze

Datsun 240Z | Wnętrze

Dwóch poprzednich właścicieli próbowało przywrócić Datsunowi jego dawny blask, ale nie mogli skończyć. Auto trzeba było rozebrać, wypiaskować i zacząć składać od nowa. Miał wstawioną część reperaturek, ale widok pudeł z częściami nie napawał optymizmem. Zieleń zamienił na mangowy niebieski, środek obszył od nowa, obniżył lekko zawieszenie i założył większe felgi (wielkie podziękowania dla firmy Rota Wheels Polska za wieloletnie wspieranie Filipa w wyścigach). W przyszłości planuje tuning silnika, ale jak zaznacza:

„Nie ma opcji na RBeka ze Skyline’a, bo to tak jakby pójść w dresie do opery. Modyfikacje będą oparte na ori bloku z gaźnikami w myśl techniki lat 70.”.

Datsun 240Z rig shot

Datsun 240Z | rig shot by M. Węgrzynek

Datsun 240Z Fairlady – przypadki nie istnieją

Przekonała go do tego wyprawa do Japonii, gdzie spotkał człowieka, który miał Datsuna 240Z do jazdy po torze (350 KM na gaźniku). Spotkali się przez przypadek przy jego garażu, przed którym stało kilka innych Datsunów. Rozmawiali o samochodach, ściganiu się, w pewnym momencie mężczyzna zaprosił go na wyścig do swojego teamu. Dopiero w hotelu powiedziano mu, że to Hidenori Tanaka, kierowca wyścigowy i zarazem przyjaciel twórcy Wangan Midnight, który był inspiracją do napisania scenariusza!

W tym samym czasie Filip już tworzył swój samochód na podstawie tego anime.

Datsun 240Z | By night...Datsun 240Z Fairlady – Klasycznie on tour Lublin

Nawet jeśli nie znasz tych wszystkich historii, to patrząc na ten samochód, masz wrażenie, że jest w nim coś niesamowitego. Reakcje lubelskiej publiczności można porównać chyba tylko do tej Beatlesów, przez którą muzycy przestali występować publicznie. Okaż mu szacunek, kiedy spotkasz go na ulicy. A jeśli będzie z tobą dziecko, lepiej zakryj mu oczy.

240z silnik
fairlady z open hood

Tags: 240z, akuma no zettp, autoniss, datsun, datsun 240z, fairlady, filip lewandowski, low, nissan, stance

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Datsun 240Z Fairlady Z|

Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube odnotował spadek wizyt. Jego obecność na ulicach drastycznie zwiększa ilość nadwerężeń szyi wśród innych kierowców. Jest jak książę z bajki i każdy, kto oglądał Wangan Midnight, przyzna mi rację.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek

Nazywa się Filip Lewandowski i jest gościem, przez którego już kilka razy szukałem szczęki na podłodze. Na co dzień tworzy różne cuda w firmie Auto-Tech. Swoją pierwszą inicjację motoryzacyjną zaliczył w wieku 13 lat: „Starszy brat zabrał mnie wtedy na zawody rally cross – od tego momentu motoryzacja stała się najważniejsza”. Jego pierwszym samochodem był Duży Fiat, w którym zamontował… nitro. Następnie Kupił Hondę Civic 6g, którą wywalczył w wyścigach górskich dwa tytuły wice oraz jeden tytuł mistrza Polski. Swoją drogą, to najmocniejsze wolnossące 1,6 w kraju z mocą w okolicach 250 KM. Z czasem zaczął szukać czegoś… ciekawszego.

Datsun 240Z blue: WANGAN MIDNIGHT Fairlady Z w Lublinie | KlasykDatsun 240Z – dlaczego akurat Fairlady Z?

Zbiegło się to w czasie z nauką języka japońskiego. Nauczyciel polecił mu, aby obejrzał anime Wangan Midnight, gdzie główną rolę grał niebieski Datsun 240Z Fairlady Z. Niedługo potem Filip wyjechał do Stanów, gdzie zobaczył takiego w krzakach na jednej posesji, ale nie doszedł do porozumienia z właścicielem. Kilka miesięcy później kupił auto w USA, ale już przez eBay’a. Dlaczego akurat 240-tka? „Była pierwsza, lżejsza, najbardziej klasyczna i z ładniejszym przodem. W dodatku taka jeździła w anime”.

Datsun 240Z blue linia Fairlady Z

Datsun 240Z | Linia

Datsun 240Z Fairlady – historia

Pierwsza Zetka pojawiła się w nieprzyzwoitym 1969 roku. W ciągu czterech lat produkcji powstało aż 156 tys. sztuk tego pojazdu. Z powodu ogromnego zainteresowania, po zamówieniu trzeba było czekać niekiedy pół roku na dostarczenie samochodu. Zdarzały się nawet sytuacje, że używany Datsun 240Z był sprzedawany za większe pieniądze niż nówka z salonu. Odnosił sukcesy nie tylko w raportach sprzedaży, ale i w wyścigach – zwłaszcza w amerykańskich seriach SCCA i IMSA. W 1971 i 1973 wygrywał także Rajd Safari.

Datsun 240Z | Wnętrze

Datsun 240Z | Wnętrze

Dwóch poprzednich właścicieli próbowało przywrócić Datsunowi jego dawny blask, ale nie mogli skończyć. Auto trzeba było rozebrać, wypiaskować i zacząć składać od nowa. Miał wstawioną część reperaturek, ale widok pudeł z częściami nie napawał optymizmem. Zieleń zamienił na mangowy niebieski, środek obszył od nowa, obniżył lekko zawieszenie i założył większe felgi (wielkie podziękowania dla firmy Rota Wheels Polska za wieloletnie wspieranie Filipa w wyścigach). W przyszłości planuje tuning silnika, ale jak zaznacza:

„Nie ma opcji na RBeka ze Skyline’a, bo to tak jakby pójść w dresie do opery. Modyfikacje będą oparte na ori bloku z gaźnikami w myśl techniki lat 70.”.

Datsun 240Z rig shot

Datsun 240Z | rig shot by M. Węgrzynek

Datsun 240Z Fairlady – przypadki nie istnieją

Przekonała go do tego wyprawa do Japonii, gdzie spotkał człowieka, który miał Datsuna 240Z do jazdy po torze (350 KM na gaźniku). Spotkali się przez przypadek przy jego garażu, przed którym stało kilka innych Datsunów. Rozmawiali o samochodach, ściganiu się, w pewnym momencie mężczyzna zaprosił go na wyścig do swojego teamu. Dopiero w hotelu powiedziano mu, że to Hidenori Tanaka, kierowca wyścigowy i zarazem przyjaciel twórcy Wangan Midnight, który był inspiracją do napisania scenariusza!

W tym samym czasie Filip już tworzył swój samochód na podstawie tego anime.

Datsun 240Z | By night...Datsun 240Z Fairlady – Klasycznie on tour Lublin

Nawet jeśli nie znasz tych wszystkich historii, to patrząc na ten samochód, masz wrażenie, że jest w nim coś niesamowitego. Reakcje lubelskiej publiczności można porównać chyba tylko do tej Beatlesów, przez którą muzycy przestali występować publicznie. Okaż mu szacunek, kiedy spotkasz go na ulicy. A jeśli będzie z tobą dziecko, lepiej zakryj mu oczy.

240z silnik
fairlady z open hood

Tags: 240z, akuma no zettp, autoniss, datsun, datsun 240z, fairlady, filip lewandowski, low, nissan, stance
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry