Datsun 240Z Fairlady Z|
Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube odnotował spadek wizyt. Jego obecność na ulicach drastycznie zwiększa ilość nadwerężeń szyi wśród innych kierowców. Jest jak książę z bajki i każdy, kto oglądał Wangan Midnight, przyzna mi rację.
tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek
Nazywa się Filip Lewandowski i jest gościem, przez którego już kilka razy szukałem szczęki na podłodze. Na co dzień tworzy różne cuda w firmie Auto-Tech. Swoją pierwszą inicjację motoryzacyjną zaliczył w wieku 13 lat: „Starszy brat zabrał mnie wtedy na zawody rally cross – od tego momentu motoryzacja stała się najważniejsza”. Jego pierwszym samochodem był Duży Fiat, w którym zamontował… nitro. Następnie Kupił Hondę Civic 6g, którą wywalczył w wyścigach górskich dwa tytuły wice oraz jeden tytuł mistrza Polski. Swoją drogą, to najmocniejsze wolnossące 1,6 w kraju z mocą w okolicach 250 KM. Z czasem zaczął szukać czegoś… ciekawszego.
Datsun 240Z – dlaczego akurat Fairlady Z?
Zbiegło się to w czasie z nauką języka japońskiego. Nauczyciel polecił mu, aby obejrzał anime Wangan Midnight, gdzie główną rolę grał niebieski Datsun 240Z Fairlady Z. Niedługo potem Filip wyjechał do Stanów, gdzie zobaczył takiego w krzakach na jednej posesji, ale nie doszedł do porozumienia z właścicielem. Kilka miesięcy później kupił auto w USA, ale już przez eBay’a. Dlaczego akurat 240-tka? „Była pierwsza, lżejsza, najbardziej klasyczna i z ładniejszym przodem. W dodatku taka jeździła w anime”.
Datsun 240Z Fairlady – historia
Pierwsza Zetka pojawiła się w nieprzyzwoitym 1969 roku. W ciągu czterech lat produkcji powstało aż 156 tys. sztuk tego pojazdu. Z powodu ogromnego zainteresowania, po zamówieniu trzeba było czekać niekiedy pół roku na dostarczenie samochodu. Zdarzały się nawet sytuacje, że używany Datsun 240Z był sprzedawany za większe pieniądze niż nówka z salonu. Odnosił sukcesy nie tylko w raportach sprzedaży, ale i w wyścigach – zwłaszcza w amerykańskich seriach SCCA i IMSA. W 1971 i 1973 wygrywał także Rajd Safari.
Dwóch poprzednich właścicieli próbowało przywrócić Datsunowi jego dawny blask, ale nie mogli skończyć. Auto trzeba było rozebrać, wypiaskować i zacząć składać od nowa. Miał wstawioną część reperaturek, ale widok pudeł z częściami nie napawał optymizmem. Zieleń zamienił na mangowy niebieski, środek obszył od nowa, obniżył lekko zawieszenie i założył większe felgi (wielkie podziękowania dla firmy Rota Wheels Polska za wieloletnie wspieranie Filipa w wyścigach). W przyszłości planuje tuning silnika, ale jak zaznacza:
„Nie ma opcji na RBeka ze Skyline’a, bo to tak jakby pójść w dresie do opery. Modyfikacje będą oparte na ori bloku z gaźnikami w myśl techniki lat 70.”.
Datsun 240Z Fairlady – przypadki nie istnieją
Przekonała go do tego wyprawa do Japonii, gdzie spotkał człowieka, który miał Datsuna 240Z do jazdy po torze (350 KM na gaźniku). Spotkali się przez przypadek przy jego garażu, przed którym stało kilka innych Datsunów. Rozmawiali o samochodach, ściganiu się, w pewnym momencie mężczyzna zaprosił go na wyścig do swojego teamu. Dopiero w hotelu powiedziano mu, że to Hidenori Tanaka, kierowca wyścigowy i zarazem przyjaciel twórcy Wangan Midnight, który był inspiracją do napisania scenariusza!
W tym samym czasie Filip już tworzył swój samochód na podstawie tego anime.
Datsun 240Z Fairlady – Klasycznie on tour Lublin
Nawet jeśli nie znasz tych wszystkich historii, to patrząc na ten samochód, masz wrażenie, że jest w nim coś niesamowitego. Reakcje lubelskiej publiczności można porównać chyba tylko do tej Beatlesów, przez którą muzycy przestali występować publicznie. Okaż mu szacunek, kiedy spotkasz go na ulicy. A jeśli będzie z tobą dziecko, lepiej zakryj mu oczy.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Datsun 240Z Fairlady Z|
Kiedy pokazał światu swoje 240Z, RedTube odnotował spadek wizyt. Jego obecność na ulicach drastycznie zwiększa ilość nadwerężeń szyi wśród innych kierowców. Jest jak książę z bajki i każdy, kto oglądał Wangan Midnight, przyzna mi rację.
tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek
Nazywa się Filip Lewandowski i jest gościem, przez którego już kilka razy szukałem szczęki na podłodze. Na co dzień tworzy różne cuda w firmie Auto-Tech. Swoją pierwszą inicjację motoryzacyjną zaliczył w wieku 13 lat: „Starszy brat zabrał mnie wtedy na zawody rally cross – od tego momentu motoryzacja stała się najważniejsza”. Jego pierwszym samochodem był Duży Fiat, w którym zamontował… nitro. Następnie Kupił Hondę Civic 6g, którą wywalczył w wyścigach górskich dwa tytuły wice oraz jeden tytuł mistrza Polski. Swoją drogą, to najmocniejsze wolnossące 1,6 w kraju z mocą w okolicach 250 KM. Z czasem zaczął szukać czegoś… ciekawszego.
Datsun 240Z – dlaczego akurat Fairlady Z?
Zbiegło się to w czasie z nauką języka japońskiego. Nauczyciel polecił mu, aby obejrzał anime Wangan Midnight, gdzie główną rolę grał niebieski Datsun 240Z Fairlady Z. Niedługo potem Filip wyjechał do Stanów, gdzie zobaczył takiego w krzakach na jednej posesji, ale nie doszedł do porozumienia z właścicielem. Kilka miesięcy później kupił auto w USA, ale już przez eBay’a. Dlaczego akurat 240-tka? „Była pierwsza, lżejsza, najbardziej klasyczna i z ładniejszym przodem. W dodatku taka jeździła w anime”.
Datsun 240Z Fairlady – historia
Pierwsza Zetka pojawiła się w nieprzyzwoitym 1969 roku. W ciągu czterech lat produkcji powstało aż 156 tys. sztuk tego pojazdu. Z powodu ogromnego zainteresowania, po zamówieniu trzeba było czekać niekiedy pół roku na dostarczenie samochodu. Zdarzały się nawet sytuacje, że używany Datsun 240Z był sprzedawany za większe pieniądze niż nówka z salonu. Odnosił sukcesy nie tylko w raportach sprzedaży, ale i w wyścigach – zwłaszcza w amerykańskich seriach SCCA i IMSA. W 1971 i 1973 wygrywał także Rajd Safari.
Dwóch poprzednich właścicieli próbowało przywrócić Datsunowi jego dawny blask, ale nie mogli skończyć. Auto trzeba było rozebrać, wypiaskować i zacząć składać od nowa. Miał wstawioną część reperaturek, ale widok pudeł z częściami nie napawał optymizmem. Zieleń zamienił na mangowy niebieski, środek obszył od nowa, obniżył lekko zawieszenie i założył większe felgi (wielkie podziękowania dla firmy Rota Wheels Polska za wieloletnie wspieranie Filipa w wyścigach). W przyszłości planuje tuning silnika, ale jak zaznacza:
„Nie ma opcji na RBeka ze Skyline’a, bo to tak jakby pójść w dresie do opery. Modyfikacje będą oparte na ori bloku z gaźnikami w myśl techniki lat 70.”.
Datsun 240Z Fairlady – przypadki nie istnieją
Przekonała go do tego wyprawa do Japonii, gdzie spotkał człowieka, który miał Datsuna 240Z do jazdy po torze (350 KM na gaźniku). Spotkali się przez przypadek przy jego garażu, przed którym stało kilka innych Datsunów. Rozmawiali o samochodach, ściganiu się, w pewnym momencie mężczyzna zaprosił go na wyścig do swojego teamu. Dopiero w hotelu powiedziano mu, że to Hidenori Tanaka, kierowca wyścigowy i zarazem przyjaciel twórcy Wangan Midnight, który był inspiracją do napisania scenariusza!
W tym samym czasie Filip już tworzył swój samochód na podstawie tego anime.
Datsun 240Z Fairlady – Klasycznie on tour Lublin
Nawet jeśli nie znasz tych wszystkich historii, to patrząc na ten samochód, masz wrażenie, że jest w nim coś niesamowitego. Reakcje lubelskiej publiczności można porównać chyba tylko do tej Beatlesów, przez którą muzycy przestali występować publicznie. Okaż mu szacunek, kiedy spotkasz go na ulicy. A jeśli będzie z tobą dziecko, lepiej zakryj mu oczy.