Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Mateusz Cieślak

Mazda RX-7 | klasyki

Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. Nazywane przez Japończyków „ostrzem ukrytym w dłoni” były pociskami do ręcznego miotania, służącymi przede wszystkim do ranienia podczas ucieczki. Rzucając shurikeny, wojownik zawsze zostawiał sobie jedną gwiazdę dla obrony przy bezpośrednim starciu z przeciwnikiem. Składały się przynajmniej z 3 ostrzy pokrytych trucizną, przez co nawet najmniejsze zadrapanie mogło zakończyć się śmiercią. Dokładnie tak samo jest z Mazdą RX-7.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Mazda RX-7 | 2 cylindry, 1.1l, 105KM przyjemności

Jej właściciel, Marek Procajło, mimo że na co dzień mieszka w Lublinie, był dla nas mocno nieuchwytny, niczym ninja. Kiedy w końcu udało nam się spotkać, na miejscu okazało się, że auto o kształcie pocisku jest starannie ukryte. Potrzebował jednak tylko chwili, by było gotowe do jazdy, albo raczej – do ataku.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Wnętrze

Gdybyśmy wówczas zdecydowali się na ucieczkę dowolnym autem średniej klasy ze średniej mocy silnikiem pod maską, dopadłby nas bez trudu i z pewnością zranił nasze ego.

Mazda RX-7 | silnik

Ten 35-letni bolid o pojemności 1,1 litra, napędzany dwoma tłokami o kształcie trójramiennych shurikenów ma kondycję młodziana, o czym świadczy zamykanie licznika z wartością 200 km/h i to bez zadyszki. W dodatku, jak przyznaje Marek, podczas bezpośredniego pojedynku na prostej zawsze zostawia sobie jednego shurikena w postaci trzeciego biegu:

„To przełożenie, na którym silnik jest najbardziej efektywny. Podczas ścigania z Porsche 928, czyli rywalem z epoki, na 1 i 2 zostaję nieco z tyłu, jednak później Niemiec odpada – i to wyraźnie”

Jego czułość wobec Mazdy RX-7 wskazuje na to, że nawet najmniejsze zadrapanie lakieru może skończyć się śmiercią nieszczęśnika.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Oczy szeroko otwarte

Mazda RX-7 | jak to było?

Jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ Mazda RX-7 to prawdziwa ikona motoryzacji, nie tylko w kraju Kwitnącej Wiśni. Model powstał w trudnej dla sportowych aut końcówce lat 70. Sytuację dyktował rynek amerykański, wymagający trzech rzeczy: bezpieczeństwa, komfortu i ekologii. Jednak Mazda sobie poradziła – stworzyła godnego konkurenta włoskich czy niemieckich superaut za jedną trzecią pieniędzy. Gaźnikowy, stukonny rotor lubi wkręcać się na wysokie obroty, niestety dziś jest już tylko wspomnieniem, podobnie jak chowane lampy, dzięki którym Mazda RX-7 mogła pochwalić się jednym z najlepszych współczynników oporu powietrza.

mazda rx-7 shuriken lublinTo właśnie wirujące serce oraz elegancka, ponadczasowa sylwetka skłoniły Marka do poszukania tego modelu. Kupił go w Polsce od… Japończyka. W ramach oszczędności poprzedni właściciel zamontował światła ledowe, by obniżyć spalanie, dołożył drewnianą kierownicę i, nie wiedzieć czemu, lusterka od Malucha. Po krótkim czasie od zakupu Mazda RX-7 powróciła do oryginału. Choć najważniejsze dopiero przed nią.

Mazda RX-7 | plany

Mimo pięknej czerwieni, która niewątpliwie jeszcze bardziej poprawia osiągi Mazdy, Marek planuje przywrócenie jej pierwotnego koloru o nazwie Solar Gold. Wielu ta decyzja może dziwić, jednak trzeba mu zaufać. Zresztą, kto ośmieli się skrytykować gościa, który pod maską wciąż będzie skrywał dwa wirujące shurikeny.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Klasycznie…

Tags: klasyk, lubelskie, Mazda, Mazda RX-7, nocą, rotor, RX 7, shuriken, silnik wankla, wankiel, wankla

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Mazda RX-7 | klasyki

Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. Nazywane przez Japończyków „ostrzem ukrytym w dłoni” były pociskami do ręcznego miotania, służącymi przede wszystkim do ranienia podczas ucieczki. Rzucając shurikeny, wojownik zawsze zostawiał sobie jedną gwiazdę dla obrony przy bezpośrednim starciu z przeciwnikiem. Składały się przynajmniej z 3 ostrzy pokrytych trucizną, przez co nawet najmniejsze zadrapanie mogło zakończyć się śmiercią. Dokładnie tak samo jest z Mazdą RX-7.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Mazda RX-7 | 2 cylindry, 1.1l, 105KM przyjemności

Jej właściciel, Marek Procajło, mimo że na co dzień mieszka w Lublinie, był dla nas mocno nieuchwytny, niczym ninja. Kiedy w końcu udało nam się spotkać, na miejscu okazało się, że auto o kształcie pocisku jest starannie ukryte. Potrzebował jednak tylko chwili, by było gotowe do jazdy, albo raczej – do ataku.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Wnętrze

Gdybyśmy wówczas zdecydowali się na ucieczkę dowolnym autem średniej klasy ze średniej mocy silnikiem pod maską, dopadłby nas bez trudu i z pewnością zranił nasze ego.

Mazda RX-7 | silnik

Ten 35-letni bolid o pojemności 1,1 litra, napędzany dwoma tłokami o kształcie trójramiennych shurikenów ma kondycję młodziana, o czym świadczy zamykanie licznika z wartością 200 km/h i to bez zadyszki. W dodatku, jak przyznaje Marek, podczas bezpośredniego pojedynku na prostej zawsze zostawia sobie jednego shurikena w postaci trzeciego biegu:

„To przełożenie, na którym silnik jest najbardziej efektywny. Podczas ścigania z Porsche 928, czyli rywalem z epoki, na 1 i 2 zostaję nieco z tyłu, jednak później Niemiec odpada – i to wyraźnie”

Jego czułość wobec Mazdy RX-7 wskazuje na to, że nawet najmniejsze zadrapanie lakieru może skończyć się śmiercią nieszczęśnika.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Oczy szeroko otwarte

Mazda RX-7 | jak to było?

Jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ Mazda RX-7 to prawdziwa ikona motoryzacji, nie tylko w kraju Kwitnącej Wiśni. Model powstał w trudnej dla sportowych aut końcówce lat 70. Sytuację dyktował rynek amerykański, wymagający trzech rzeczy: bezpieczeństwa, komfortu i ekologii. Jednak Mazda sobie poradziła – stworzyła godnego konkurenta włoskich czy niemieckich superaut za jedną trzecią pieniędzy. Gaźnikowy, stukonny rotor lubi wkręcać się na wysokie obroty, niestety dziś jest już tylko wspomnieniem, podobnie jak chowane lampy, dzięki którym Mazda RX-7 mogła pochwalić się jednym z najlepszych współczynników oporu powietrza.

mazda rx-7 shuriken lublinTo właśnie wirujące serce oraz elegancka, ponadczasowa sylwetka skłoniły Marka do poszukania tego modelu. Kupił go w Polsce od… Japończyka. W ramach oszczędności poprzedni właściciel zamontował światła ledowe, by obniżyć spalanie, dołożył drewnianą kierownicę i, nie wiedzieć czemu, lusterka od Malucha. Po krótkim czasie od zakupu Mazda RX-7 powróciła do oryginału. Choć najważniejsze dopiero przed nią.

Mazda RX-7 | plany

Mimo pięknej czerwieni, która niewątpliwie jeszcze bardziej poprawia osiągi Mazdy, Marek planuje przywrócenie jej pierwotnego koloru o nazwie Solar Gold. Wielu ta decyzja może dziwić, jednak trzeba mu zaufać. Zresztą, kto ośmieli się skrytykować gościa, który pod maską wciąż będzie skrywał dwa wirujące shurikeny.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Klasycznie…

Tags: klasyk, lubelskie, Mazda, Mazda RX-7, nocą, rotor, RX 7, shuriken, silnik wankla, wankiel, wankla
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry