Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 Shuriken | Osiągi godne Ninja

Mazda RX-7 | klasyki Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. […]

Mateusz Cieślak

Mazda RX-7 | klasyki

Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. Nazywane przez Japończyków „ostrzem ukrytym w dłoni” były pociskami do ręcznego miotania, służącymi przede wszystkim do ranienia podczas ucieczki. Rzucając shurikeny, wojownik zawsze zostawiał sobie jedną gwiazdę dla obrony przy bezpośrednim starciu z przeciwnikiem. Składały się przynajmniej z 3 ostrzy pokrytych trucizną, przez co nawet najmniejsze zadrapanie mogło zakończyć się śmiercią. Dokładnie tak samo jest z Mazdą RX-7.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Mazda RX-7 | 2 cylindry, 1.1l, 105KM przyjemności

Jej właściciel, Marek Procajło, mimo że na co dzień mieszka w Lublinie, był dla nas mocno nieuchwytny, niczym ninja. Kiedy w końcu udało nam się spotkać, na miejscu okazało się, że auto o kształcie pocisku jest starannie ukryte. Potrzebował jednak tylko chwili, by było gotowe do jazdy, albo raczej – do ataku.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Wnętrze

Gdybyśmy wówczas zdecydowali się na ucieczkę dowolnym autem średniej klasy ze średniej mocy silnikiem pod maską, dopadłby nas bez trudu i z pewnością zranił nasze ego.

Mazda RX-7 | silnik

Ten 35-letni bolid o pojemności 1,1 litra, napędzany dwoma tłokami o kształcie trójramiennych shurikenów ma kondycję młodziana, o czym świadczy zamykanie licznika z wartością 200 km/h i to bez zadyszki. W dodatku, jak przyznaje Marek, podczas bezpośredniego pojedynku na prostej zawsze zostawia sobie jednego shurikena w postaci trzeciego biegu:

„To przełożenie, na którym silnik jest najbardziej efektywny. Podczas ścigania z Porsche 928, czyli rywalem z epoki, na 1 i 2 zostaję nieco z tyłu, jednak później Niemiec odpada – i to wyraźnie”

Jego czułość wobec Mazdy RX-7 wskazuje na to, że nawet najmniejsze zadrapanie lakieru może skończyć się śmiercią nieszczęśnika.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Oczy szeroko otwarte

Mazda RX-7 | jak to było?

Jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ Mazda RX-7 to prawdziwa ikona motoryzacji, nie tylko w kraju Kwitnącej Wiśni. Model powstał w trudnej dla sportowych aut końcówce lat 70. Sytuację dyktował rynek amerykański, wymagający trzech rzeczy: bezpieczeństwa, komfortu i ekologii. Jednak Mazda sobie poradziła – stworzyła godnego konkurenta włoskich czy niemieckich superaut za jedną trzecią pieniędzy. Gaźnikowy, stukonny rotor lubi wkręcać się na wysokie obroty, niestety dziś jest już tylko wspomnieniem, podobnie jak chowane lampy, dzięki którym Mazda RX-7 mogła pochwalić się jednym z najlepszych współczynników oporu powietrza.

mazda rx-7 shuriken lublinTo właśnie wirujące serce oraz elegancka, ponadczasowa sylwetka skłoniły Marka do poszukania tego modelu. Kupił go w Polsce od… Japończyka. W ramach oszczędności poprzedni właściciel zamontował światła ledowe, by obniżyć spalanie, dołożył drewnianą kierownicę i, nie wiedzieć czemu, lusterka od Malucha. Po krótkim czasie od zakupu Mazda RX-7 powróciła do oryginału. Choć najważniejsze dopiero przed nią.

Mazda RX-7 | plany

Mimo pięknej czerwieni, która niewątpliwie jeszcze bardziej poprawia osiągi Mazdy, Marek planuje przywrócenie jej pierwotnego koloru o nazwie Solar Gold. Wielu ta decyzja może dziwić, jednak trzeba mu zaufać. Zresztą, kto ośmieli się skrytykować gościa, który pod maską wciąż będzie skrywał dwa wirujące shurikeny.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Klasycznie…

Tags: klasyk, lubelskie, Mazda, Mazda RX-7, nocą, rotor, RX 7, shuriken, silnik wankla, wankiel, wankla

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Mazda RX-7 | klasyki

Wciąż pozostają najbardziej znaną bronią ninja. Nazywane przez Japończyków „ostrzem ukrytym w dłoni” były pociskami do ręcznego miotania, służącymi przede wszystkim do ranienia podczas ucieczki. Rzucając shurikeny, wojownik zawsze zostawiał sobie jedną gwiazdę dla obrony przy bezpośrednim starciu z przeciwnikiem. Składały się przynajmniej z 3 ostrzy pokrytych trucizną, przez co nawet najmniejsze zadrapanie mogło zakończyć się śmiercią. Dokładnie tak samo jest z Mazdą RX-7.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Mazda RX-7 | 2 cylindry, 1.1l, 105KM przyjemności

Jej właściciel, Marek Procajło, mimo że na co dzień mieszka w Lublinie, był dla nas mocno nieuchwytny, niczym ninja. Kiedy w końcu udało nam się spotkać, na miejscu okazało się, że auto o kształcie pocisku jest starannie ukryte. Potrzebował jednak tylko chwili, by było gotowe do jazdy, albo raczej – do ataku.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Wnętrze

Gdybyśmy wówczas zdecydowali się na ucieczkę dowolnym autem średniej klasy ze średniej mocy silnikiem pod maską, dopadłby nas bez trudu i z pewnością zranił nasze ego.

Mazda RX-7 | silnik

Ten 35-letni bolid o pojemności 1,1 litra, napędzany dwoma tłokami o kształcie trójramiennych shurikenów ma kondycję młodziana, o czym świadczy zamykanie licznika z wartością 200 km/h i to bez zadyszki. W dodatku, jak przyznaje Marek, podczas bezpośredniego pojedynku na prostej zawsze zostawia sobie jednego shurikena w postaci trzeciego biegu:

„To przełożenie, na którym silnik jest najbardziej efektywny. Podczas ścigania z Porsche 928, czyli rywalem z epoki, na 1 i 2 zostaję nieco z tyłu, jednak później Niemiec odpada – i to wyraźnie”

Jego czułość wobec Mazdy RX-7 wskazuje na to, że nawet najmniejsze zadrapanie lakieru może skończyć się śmiercią nieszczęśnika.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Oczy szeroko otwarte

Mazda RX-7 | jak to było?

Jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ Mazda RX-7 to prawdziwa ikona motoryzacji, nie tylko w kraju Kwitnącej Wiśni. Model powstał w trudnej dla sportowych aut końcówce lat 70. Sytuację dyktował rynek amerykański, wymagający trzech rzeczy: bezpieczeństwa, komfortu i ekologii. Jednak Mazda sobie poradziła – stworzyła godnego konkurenta włoskich czy niemieckich superaut za jedną trzecią pieniędzy. Gaźnikowy, stukonny rotor lubi wkręcać się na wysokie obroty, niestety dziś jest już tylko wspomnieniem, podobnie jak chowane lampy, dzięki którym Mazda RX-7 mogła pochwalić się jednym z najlepszych współczynników oporu powietrza.

mazda rx-7 shuriken lublinTo właśnie wirujące serce oraz elegancka, ponadczasowa sylwetka skłoniły Marka do poszukania tego modelu. Kupił go w Polsce od… Japończyka. W ramach oszczędności poprzedni właściciel zamontował światła ledowe, by obniżyć spalanie, dołożył drewnianą kierownicę i, nie wiedzieć czemu, lusterka od Malucha. Po krótkim czasie od zakupu Mazda RX-7 powróciła do oryginału. Choć najważniejsze dopiero przed nią.

Mazda RX-7 | plany

Mimo pięknej czerwieni, która niewątpliwie jeszcze bardziej poprawia osiągi Mazdy, Marek planuje przywrócenie jej pierwotnego koloru o nazwie Solar Gold. Wielu ta decyzja może dziwić, jednak trzeba mu zaufać. Zresztą, kto ośmieli się skrytykować gościa, który pod maską wciąż będzie skrywał dwa wirujące shurikeny.

mazda rx-7 shuriken lublin

Mazda RX-7 | Klasycznie…

Tags: klasyk, lubelskie, Mazda, Mazda RX-7, nocą, rotor, RX 7, shuriken, silnik wankla, wankiel, wankla

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry