Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

BMW 633CSi jest dobrze zbudowanym czterdziestolatkiem z imponującą kondycją, nienagannym […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

BMW 633CSi jest dobrze zbudowanym czterdziestolatkiem z imponującą kondycją, nienagannym […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

Jämeß Bönd – agent jej kanclerskiej mości

BMW 633CSi jest dobrze zbudowanym czterdziestolatkiem z imponującą kondycją, nienagannym […]

Mateusz Cieślak

BMW 633CSi jest dobrze zbudowanym czterdziestolatkiem z imponującą kondycją, nienagannym wyglądem, eleganckimi gadżetami. Po bliższym poznaniu powoduje wstrząśniecie, nie zmieszanie.

Tekst: Mateusz Cieślak / Foto:  Michał Węgrzynek

Historia powstania tego modelu mogłaby posłużyć za scenariusz do jednej z części słynnego agenta. W 1970 roku do drzwi działu designu BMW zapukał projektant… Mercedesa. Paul Bracq był autorem kilku ikon ze Stuttgartu, m.in.: limuzyn W108 i W110, W114/W115 czy sportowego SL-a W113. Rozumiecie?! To jak transfer na linii Izrael – Palestyna, Real Madryt – FC Barcelona czy Biedronka – Lidl! Przyszedł i z miejsca zaprojektował nową serię 5 E12, która rzuciła klientów na kolana. Zaprojektował też BMW Turbo, zawstydzając dotychczasowego projektanta Bawarczyków – samego Giorgio Giugiaro. Tak nastał początek kolejnej legendy – „rekinów” BMW. bmw 633csi blackJego główną misją było wprowadzenie BMW na tory nowoczesności i trzeba przyznać, że mu się udało, zresztą nie tylko stylistycznie. Pod maską znalazły się motóry od 2,8-litrowego do oznaczonego literką „M” 3,5-litrowego wariata, a ich moc mieściła się w zakresie 175–286 KM, a był to przełom lat 70. i 80.!

BMW 633CSI | Czym wyróżniała się 6-tka?

„Szóstka” wyróżniała się też idealnym rozkładem masy pomiędzy przednią i tylną oś, dzięki czemu do dziś prowadzi się jak córka pastora, chociaż lubi czasem skoczyć w bok. Całości nie popsuła nawet cena, większa niż w przypadku konkurencji – Mercedesa SLC i Jaguara XJ-S. Słowem: kiedy na początku 1975 roku E24 pojawiło się w salonach, faceci oddawali dzieci w zastaw, by je kupić, a kobiety zdejmowały majtki przez głowę na ich widok. Tak było.

bmw633csi pepik

Paweł „Pepik” Radzikowski swoje BMW 633CSi namierzył podczas tajnej misji w Stanach, chociaż oficjalna wersja jest taka, że poleciał odwiedzić dziadka i trochę dorobić. Jasne. „Szóstka” okazała się być dopiero w drugich rękach, a mówimy o aucie, które ma 33 lata!

„Nie zapomnę jazdy testowej, to była niesamowita chwila. Razem z poprzednim właścicielem byliśmy strasznie podekscytowani. Do tej pory pamiętam, jak nam się ręce trzęsły”.

Podobno nie przez alkohol. Mimo korzystniejszej oferty, Amerykanin odsprzedał BMW Pawłowi, chciał, by wróciła do Europy i trafiła w dobre ręce. Jej stan nie był idealny, ale z Ameryki przyjechała na kołach.

bmw 633csi lublin

BMW 633CSI | Klasycznie ON TOUR

W Lublinie koledzy z Klasycznie on Tour przywitali go chlebem, solą, gwintem i BBS-ami RS. Poza tym „Pepik” wymienił fotele na Sportsitze, uszczelki, wypolerował lakier i dolot, pomalował pokrywę silnika, założył rozpórkę, dokładkę do zderzaka, a teraz czeka jeszcze na spojler od M6. „Nie znoszę pospolitych rzeczy, zawsze staram się poszukiwać oryginalnego stylu i chyba mi to wychodzi. Czasami nawet jakiś prawilniak powie po swojemu, że mam spoko auto (śmiech)”.

bmw 633csi czarny

BMW 633CSI | Klasyczna złota niemiecka jesień

Uwielbia jeździć nim w nocy bez celu, by pobyć razem, słuchając muzyki. „Bardzo dobrze wspominam czas, kiedy jeździłem nią po Stanach. W piątkowe wieczory zjeżdżały się najlepsze samochody na wyścigi. Kiedy wybrałem się tam świeżo zakupioną „Szóstką”, spotkałem się z dużym zainteresowaniem. To był świetny klimat!”.

Czy jest to najlepszy klasyczny samochód dla Jamesa Bonda? Nie, DB5 to zupełnie inna liga. Czy jest więc to najlepszy samochód dla niemieckiego odpowiednika 007? Mimo wszystko postawiłbym na Mercedesa. Ale jeśli w przyszłości chciałbyś zostać tajnym agentem jej kanclerskiej mości, z całym zakresem atrakcji, to seria 6 E24 jest jedyną ładną Niemką, na którą możesz liczyć.

Tags: 633csi, bmw 633csi, bmw rekin, klasycznie on tour, klasyk, lubelskie klasyki nocą, lublin, pepik, youngtimer

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

BMW 633CSi jest dobrze zbudowanym czterdziestolatkiem z imponującą kondycją, nienagannym wyglądem, eleganckimi gadżetami. Po bliższym poznaniu powoduje wstrząśniecie, nie zmieszanie.

Tekst: Mateusz Cieślak / Foto:  Michał Węgrzynek

Historia powstania tego modelu mogłaby posłużyć za scenariusz do jednej z części słynnego agenta. W 1970 roku do drzwi działu designu BMW zapukał projektant… Mercedesa. Paul Bracq był autorem kilku ikon ze Stuttgartu, m.in.: limuzyn W108 i W110, W114/W115 czy sportowego SL-a W113. Rozumiecie?! To jak transfer na linii Izrael – Palestyna, Real Madryt – FC Barcelona czy Biedronka – Lidl! Przyszedł i z miejsca zaprojektował nową serię 5 E12, która rzuciła klientów na kolana. Zaprojektował też BMW Turbo, zawstydzając dotychczasowego projektanta Bawarczyków – samego Giorgio Giugiaro. Tak nastał początek kolejnej legendy – „rekinów” BMW. bmw 633csi blackJego główną misją było wprowadzenie BMW na tory nowoczesności i trzeba przyznać, że mu się udało, zresztą nie tylko stylistycznie. Pod maską znalazły się motóry od 2,8-litrowego do oznaczonego literką „M” 3,5-litrowego wariata, a ich moc mieściła się w zakresie 175–286 KM, a był to przełom lat 70. i 80.!

BMW 633CSI | Czym wyróżniała się 6-tka?

„Szóstka” wyróżniała się też idealnym rozkładem masy pomiędzy przednią i tylną oś, dzięki czemu do dziś prowadzi się jak córka pastora, chociaż lubi czasem skoczyć w bok. Całości nie popsuła nawet cena, większa niż w przypadku konkurencji – Mercedesa SLC i Jaguara XJ-S. Słowem: kiedy na początku 1975 roku E24 pojawiło się w salonach, faceci oddawali dzieci w zastaw, by je kupić, a kobiety zdejmowały majtki przez głowę na ich widok. Tak było.

bmw633csi pepik

Paweł „Pepik” Radzikowski swoje BMW 633CSi namierzył podczas tajnej misji w Stanach, chociaż oficjalna wersja jest taka, że poleciał odwiedzić dziadka i trochę dorobić. Jasne. „Szóstka” okazała się być dopiero w drugich rękach, a mówimy o aucie, które ma 33 lata!

„Nie zapomnę jazdy testowej, to była niesamowita chwila. Razem z poprzednim właścicielem byliśmy strasznie podekscytowani. Do tej pory pamiętam, jak nam się ręce trzęsły”.

Podobno nie przez alkohol. Mimo korzystniejszej oferty, Amerykanin odsprzedał BMW Pawłowi, chciał, by wróciła do Europy i trafiła w dobre ręce. Jej stan nie był idealny, ale z Ameryki przyjechała na kołach.

bmw 633csi lublin

BMW 633CSI | Klasycznie ON TOUR

W Lublinie koledzy z Klasycznie on Tour przywitali go chlebem, solą, gwintem i BBS-ami RS. Poza tym „Pepik” wymienił fotele na Sportsitze, uszczelki, wypolerował lakier i dolot, pomalował pokrywę silnika, założył rozpórkę, dokładkę do zderzaka, a teraz czeka jeszcze na spojler od M6. „Nie znoszę pospolitych rzeczy, zawsze staram się poszukiwać oryginalnego stylu i chyba mi to wychodzi. Czasami nawet jakiś prawilniak powie po swojemu, że mam spoko auto (śmiech)”.

bmw 633csi czarny

BMW 633CSI | Klasyczna złota niemiecka jesień

Uwielbia jeździć nim w nocy bez celu, by pobyć razem, słuchając muzyki. „Bardzo dobrze wspominam czas, kiedy jeździłem nią po Stanach. W piątkowe wieczory zjeżdżały się najlepsze samochody na wyścigi. Kiedy wybrałem się tam świeżo zakupioną „Szóstką”, spotkałem się z dużym zainteresowaniem. To był świetny klimat!”.

Czy jest to najlepszy klasyczny samochód dla Jamesa Bonda? Nie, DB5 to zupełnie inna liga. Czy jest więc to najlepszy samochód dla niemieckiego odpowiednika 007? Mimo wszystko postawiłbym na Mercedesa. Ale jeśli w przyszłości chciałbyś zostać tajnym agentem jej kanclerskiej mości, z całym zakresem atrakcji, to seria 6 E24 jest jedyną ładną Niemką, na którą możesz liczyć.

Tags: 633csi, bmw 633csi, bmw rekin, klasycznie on tour, klasyk, lubelskie klasyki nocą, lublin, pepik, youngtimer
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry