Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Samochody są jak kobiety. Kochamy je, znosimy cierpliwie humory i godzimy […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Samochody są jak kobiety. Kochamy je, znosimy cierpliwie humory i godzimy […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Toyota Supra: Geisha 2JZ | KLASYK

Samochody są jak kobiety. Kochamy je, znosimy cierpliwie humory i godzimy […]

Mateusz Cieślak


Samochody są jak kobiety. Kochamy je, znosimy cierpliwie humory i godzimy się na wydatki. Lubimy wieczory przy świecach i wchodzenie na wyższe obroty… Toyota Supra to auto, które pociąga, intryguje i zadziwia możliwościami. Zupełnie jak gejsza.

Tekst: Mateusz Cieślak / Foto: Michał Węgrzynek

Pamiętacie Toyotę 2000GT wożącą Jamesa Bonda? Celicę GT, którą Hołek wymiatał w rajdach? „Japońskie Ferrari”, jak nazywano przebojowe MR2? Były świetne, a w dodatku była jeszcze ona – legendarna Supra. Przez kilkadziesiąt lat Toyota mogła bić się o miano producenta najlepszych sportowych samochodów różnej klasy, w dodatku za przystępną cenę. A co Toyota oferuje dziś?

Koszulki z napisem „I love hybrid”!

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek


Ktoś może powiedzieć, że jest przecież GT86, ale to w całości projekt Subaru. Lexusy? Fakt, składają je ci sami pracownicy, ale to samochody mające wyciągnąć kasę od gości, którzy byli zbyt bogaci, żeby kupować Toyotę. A tradycji kupić nie można. Sportowe Toyoty zanikają jak gejsze, których liczba w ostatnich 80 latach spadła o 90%.

Toyota Supra – debiut

Toyota Supra zadebiutowała w 1978 roku jako najmocniejsza wersja Celici i miała za zadanie zdetronizować Datsuna Fairlady Z. W 1981 pojawiła się druga generacja, także pod nazwą Celica Supra, ale dopiero trzecia generacja urwała się z tej symbiozy i powstała jako zupełnie oddzielny, w pełni sportowy model. Nasza bohaterka, przedstawicielka czwartej generacji, została zaprezentowana światu w 1992 roku i bez wątpienia stała się jednym z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji. Wcale nie żartuję.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Podobnie jak wcześniejsze generacje, miała napęd na tylne koła, sześć cylindrów w rzędzie i agresywną sylwetkę z ordynarnym spojlerem, który nie pasowałby do żadnego innego samochodu. Miała też coś, czego brakuje dzisiejszym samochodom – prostą konstrukcję, która wcale nie była ograniczeniem. Toyota Supra wpisała się w złotą erę japońskich samochodów sportowych, dzięki czemu dzisiaj cenimy ją jeszcze bardziej. Wówczas wszystkie japońskie marki posiadały supersportowe wozy: Nissan miał Skyline’a GTR, Mazda – RX-7, Honda – NSX-a, a Toyota – Suprę.

Ludzi docenia się po śmierci, a samochody po zakończeniu produkcji. Ostatnia Supra zjechała z taśmy w 2002 roku, równo po 10 latach od debiutu i… wtedy zaczęła się jej legenda. Z czasem zrozumieliśmy, że jej linia jest definicją sportowej sylwetki i zamiast starzeć się, onieśmiela coraz to nowsze samochody. Prosta i solidna konstrukcja, o której wspominałem, daje niesamowite możliwości. Przykład? Supra jest aktualną rekordzistką w wyścigu na ¼ mili z niewiarygodnym czasem 6:05 i prędkością maksymalną równą 387 km/h! W Polsce, w tym momencie, do kupienia jest sztuka o mocy 1250 KM. Projekty oparte na Suprze zasmucają nawet właścicieli Bugatti Veyronów.

Toyota Supra jest jednym z najchętniej tuningowanych samochodów… Niestety – często efekty tych tjunów wyglądają, jakby za makijaż gejszy wzięła się Mariolka. Na szczęście trafiają się ślicznotki jak ta Pirata.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Toyota Supra 2jz by Pirat

Po raz pierwszy zobaczył ją jako nastolatek w grze The Need For Speed. Było tam Ferrari, Viper, Lamborghini, Porsche i Supra, którą nikt nie chciał jeździć. „Zrobiło mi się jej szkoda i tak zacząłem nią upalać w różnych grach na przestrzeni lat”. Kiedy spotkali się na żywo, Kupidyn miał go już ma muszce.

Kupił ją w bardzo dobrym stanie technicznym z przebiegiem 150 tysięcy kilometrów. Miała tylko jedną wadę: wyglądała, jakby uciekła z planu pierwszej części Szybkich i wściekłych. Pod maską znajduje się (jeszcze) wolnossące, trzylitrowe 2JZ spięte z manualną skrzynią biegów. Moc 235 KM dziś nie powala, ale na początku lat 90. to było coś. W połączeniu ze świetnym rozkładem masy i dużym momentem obrotowym pozwala kierowcy naprawdę cieszyć się jazdą. Jest bardzo szeroka, ma aż 181 cm w pasie i proporcjonalnie mały rozstaw osi, co oznacza, że przy dynamicznej jeździe w zakrętach potrafi przykleić się do asfaltu, a zachęcona odrobiną gazu, chętnie zarzuca tyłem.

Kiedy żona wysyła Pirata do sklepu po mleko, jedzie samochodem, mimo że wyjazd z garażu trwa dłużej niż przejście pieszo. Cieszy się nim jak dziecko znalezioną pod choinką zabawką i przyznaje, że to największy gejowóz na świecie, bo oglądają się za nim wyłącznie faceci. Nie ma się czym martwić.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Toyota Supra 2jz – Dlaczego Geisha?

Słowo gejsza składa się z dwóch członów: gei, co oznacza sztukę i sha, czyli osoba, więc geisha jest po prostu artystką. Idąc tym tropem, powyższy gejowóz jest doskonałym przykładem motoryzacyjnego dzieła sztuki. Wracając do naszych dam z Kraju Kwitnącej Wiśni, to warto zapamiętać, że prawdziwa gejsza nigdy nie była prostytutką. To wykształcona i utalentowana artystka, która swoim tańcem, towarzystwem i śpiewem miała po prostu pobudzać zmysły mężczyzny.

Zupełnie jak Toyota Supra.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek


foto: Artur Woszak

Toyota

foto: Artur Woszak

 

toyota supra 2jz - motoroils.pl




Tags: 2jz, daniel piróg, klasyk, pirat, supra, supra lublin, toyota, toyota supra

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA


Samochody są jak kobiety. Kochamy je, znosimy cierpliwie humory i godzimy się na wydatki. Lubimy wieczory przy świecach i wchodzenie na wyższe obroty… Toyota Supra to auto, które pociąga, intryguje i zadziwia możliwościami. Zupełnie jak gejsza.

Tekst: Mateusz Cieślak / Foto: Michał Węgrzynek

Pamiętacie Toyotę 2000GT wożącą Jamesa Bonda? Celicę GT, którą Hołek wymiatał w rajdach? „Japońskie Ferrari”, jak nazywano przebojowe MR2? Były świetne, a w dodatku była jeszcze ona – legendarna Supra. Przez kilkadziesiąt lat Toyota mogła bić się o miano producenta najlepszych sportowych samochodów różnej klasy, w dodatku za przystępną cenę. A co Toyota oferuje dziś?

Koszulki z napisem „I love hybrid”!

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek


Ktoś może powiedzieć, że jest przecież GT86, ale to w całości projekt Subaru. Lexusy? Fakt, składają je ci sami pracownicy, ale to samochody mające wyciągnąć kasę od gości, którzy byli zbyt bogaci, żeby kupować Toyotę. A tradycji kupić nie można. Sportowe Toyoty zanikają jak gejsze, których liczba w ostatnich 80 latach spadła o 90%.

Toyota Supra – debiut

Toyota Supra zadebiutowała w 1978 roku jako najmocniejsza wersja Celici i miała za zadanie zdetronizować Datsuna Fairlady Z. W 1981 pojawiła się druga generacja, także pod nazwą Celica Supra, ale dopiero trzecia generacja urwała się z tej symbiozy i powstała jako zupełnie oddzielny, w pełni sportowy model. Nasza bohaterka, przedstawicielka czwartej generacji, została zaprezentowana światu w 1992 roku i bez wątpienia stała się jednym z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji. Wcale nie żartuję.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Podobnie jak wcześniejsze generacje, miała napęd na tylne koła, sześć cylindrów w rzędzie i agresywną sylwetkę z ordynarnym spojlerem, który nie pasowałby do żadnego innego samochodu. Miała też coś, czego brakuje dzisiejszym samochodom – prostą konstrukcję, która wcale nie była ograniczeniem. Toyota Supra wpisała się w złotą erę japońskich samochodów sportowych, dzięki czemu dzisiaj cenimy ją jeszcze bardziej. Wówczas wszystkie japońskie marki posiadały supersportowe wozy: Nissan miał Skyline’a GTR, Mazda – RX-7, Honda – NSX-a, a Toyota – Suprę.

Ludzi docenia się po śmierci, a samochody po zakończeniu produkcji. Ostatnia Supra zjechała z taśmy w 2002 roku, równo po 10 latach od debiutu i… wtedy zaczęła się jej legenda. Z czasem zrozumieliśmy, że jej linia jest definicją sportowej sylwetki i zamiast starzeć się, onieśmiela coraz to nowsze samochody. Prosta i solidna konstrukcja, o której wspominałem, daje niesamowite możliwości. Przykład? Supra jest aktualną rekordzistką w wyścigu na ¼ mili z niewiarygodnym czasem 6:05 i prędkością maksymalną równą 387 km/h! W Polsce, w tym momencie, do kupienia jest sztuka o mocy 1250 KM. Projekty oparte na Suprze zasmucają nawet właścicieli Bugatti Veyronów.

Toyota Supra jest jednym z najchętniej tuningowanych samochodów… Niestety – często efekty tych tjunów wyglądają, jakby za makijaż gejszy wzięła się Mariolka. Na szczęście trafiają się ślicznotki jak ta Pirata.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Toyota Supra 2jz by Pirat

Po raz pierwszy zobaczył ją jako nastolatek w grze The Need For Speed. Było tam Ferrari, Viper, Lamborghini, Porsche i Supra, którą nikt nie chciał jeździć. „Zrobiło mi się jej szkoda i tak zacząłem nią upalać w różnych grach na przestrzeni lat”. Kiedy spotkali się na żywo, Kupidyn miał go już ma muszce.

Kupił ją w bardzo dobrym stanie technicznym z przebiegiem 150 tysięcy kilometrów. Miała tylko jedną wadę: wyglądała, jakby uciekła z planu pierwszej części Szybkich i wściekłych. Pod maską znajduje się (jeszcze) wolnossące, trzylitrowe 2JZ spięte z manualną skrzynią biegów. Moc 235 KM dziś nie powala, ale na początku lat 90. to było coś. W połączeniu ze świetnym rozkładem masy i dużym momentem obrotowym pozwala kierowcy naprawdę cieszyć się jazdą. Jest bardzo szeroka, ma aż 181 cm w pasie i proporcjonalnie mały rozstaw osi, co oznacza, że przy dynamicznej jeździe w zakrętach potrafi przykleić się do asfaltu, a zachęcona odrobiną gazu, chętnie zarzuca tyłem.

Kiedy żona wysyła Pirata do sklepu po mleko, jedzie samochodem, mimo że wyjazd z garażu trwa dłużej niż przejście pieszo. Cieszy się nim jak dziecko znalezioną pod choinką zabawką i przyznaje, że to największy gejowóz na świecie, bo oglądają się za nim wyłącznie faceci. Nie ma się czym martwić.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Toyota Supra 2jz – Dlaczego Geisha?

Słowo gejsza składa się z dwóch członów: gei, co oznacza sztukę i sha, czyli osoba, więc geisha jest po prostu artystką. Idąc tym tropem, powyższy gejowóz jest doskonałym przykładem motoryzacyjnego dzieła sztuki. Wracając do naszych dam z Kraju Kwitnącej Wiśni, to warto zapamiętać, że prawdziwa gejsza nigdy nie była prostytutką. To wykształcona i utalentowana artystka, która swoim tańcem, towarzystwem i śpiewem miała po prostu pobudzać zmysły mężczyzny.

Zupełnie jak Toyota Supra.

Toyota Supra 2jz Lublin foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek


foto: Artur Woszak

Toyota

foto: Artur Woszak

 

toyota supra 2jz - motoroils.pl




Tags: 2jz, daniel piróg, klasyk, pirat, supra, supra lublin, toyota, toyota supra
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry