Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie, dane techniczne, wrażenia z jazdy | Yamaha […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie, dane techniczne, wrażenia z jazdy | Yamaha […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie | Niegrzeczna sześćsetka

Yamaha R6 opinie, dane techniczne, wrażenia z jazdy | Yamaha […]

Sebastian Mądrachowski

Yamaha R6 opinie, dane techniczne, wrażenia z jazdy |

Yamaha R6 zawsze była solidnym argumentem w debatach na temat “jaki motocykl na początek”? Można było dać ją każdemu, kto uważa, że sześćsetki nie gryzą. Wtedy wystarczyło poczekać, aż wróci z przejażdżki i słuchać jak zmienia zdanie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Są motocykle z silnikami o pojemności 600 cmᶟ, które krzywdy nie robią i jest Yamaha R6. Zupełnie inna bajka. Do zilustrowania problemu wybraliśmy R6 naszej redakcyjnej koleżanki, redaktor Olesińskiej.

Yamaha R6 opinie | Jak to się zaczęło?

Pierwszy atak Yamahy na motocykle supersportowe miał miejsce 30 lat temu, w 1986 roku. Na rynek trafiła Yamaha FZ-600, stworzona w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie serią wyścigową MotoGP. Trzy lata później poznaliśmy następcę – Yamahę FZR, z której w 1996 wyewoluowała YZF600R ThunderCat. Ta ostatnia tak się miała do sportu, jak Pudzian do tańca na lodzie, więc nikogo nie zdziwiło szybkie pojawienie się prawdziwej sportowej Yamahy. Był rok 1998, a do salonów wjechała nasza bohaterka – Yamaha YZF-R6. W momencie premiery była najlżejsza, najmocniejsza, najzwrotniejsza i, jak się później okazało, najdelikatniejsza z oferowanych ówcześnie motocykli sportowych o pojemności 600cmᶟ.

brogermoto

Yamaha R6 opinie | Motocykl delikatny

Yamaha R6 opinie miała różne. Pisząc „najdelikatniejsza”, mam na myśli wieczne problemy ze skrzynią biegów (wypadająca dwójka!), kłopoty z kompresją i wreszcie ogólną filigranowość konstrukcji, która sprawiała, że motocyklem świetnie się jeździło, ale przy ostrzejszej eksploatacji… odpadały od niego elementy. Było to szczególnie widoczne w stuncie, gdzie motocykl ten nie odnalazł się zupełnie.

Yamaha R6 dane techniczne | Żarty się skończyli

Yamaha R6 to zdecydowanie jeden z najpiękniejszych motocykli sportowych wszech-czasów. Pozbawiona wad, które dręczyły model w początkowym okresie produkcji i wyposażona w jeden z najbardziej jadowitych silników, jaki Japończycy odważyli się włożyć do seryjnego motocykla. Maksymalną moc, czyli 135 KM, mamy dostępną przy 14 500 obr./min. Wysoko, a to zawsze oznacza słaby dół i, w przypadku R6, jest też powodem, dla którego nie powinno się tego moto polecać początkującym. Skok mocy w okolicach 10 000 obr. masakruje niedoświadczonych riderów. Najpierw jest fajnie, kręcimy manetką, jest jeszcze fajniej, a później walczymy o życie.

Yamaha R6 – nie da się jej nie kochać.

Yamaha R6 | opinie, dane techniczne, nowy model

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Przednie zawieszenie + wydech akrapović




Yamaha R6 opinie | Ciekawostki

R6 w tej wersji znamy od 2006 roku. Motocykl ciągle jest unowocześniany, ale bryła i zasadnicza idea pozostaje ta sama – ma być ultrasportowo, bez żadnych kompromisów. Co to oznacza w praktyce? Dwa wtryskiwacze na cylinder, tytanowe zawory, kute tłoki czy choćby antyhoppingowe sprzęgło. Żadnych półśrodków.

Yamaha R6 opinie | Jak to było z tą odciną?

Jedyne ustępstwa, na jakie poszła Yamaha, dotyczą prędkości obrotowej silnika. W momencie premiery obrotomierze wyskalowane były do 20 000 obr./min, ale to było marketingowe nieporozumienie. Po chwili wszystko wróciło do normy – obrotomierze wskazywały odcięcie przy cywilizowanych 16 500 obr., a Yamaha zaproponowała odkup każdej R6, której właściciel poczuł się zawiedziony faktem, że motór nie kręci mu się jak bolid F1.

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Yamaha R6 opinie, dane techniczne | Tył

Yamaha R6 opinie | Model 2009 – najmocniejsza Yamaha R6

Czarno-różowa lala prezentowana na zdjęciach obok to rocznik 2009. Najmocniejszy, bo już rok później Yamaha zmieniła mapy wtrysku, żeby wygładzić krzywą mocy i momentu. Ma być bezpieczniej i… chyba trochę nudniej.

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Yamaha R6 opinie | Dla kogo?

  • Dla wszystkich z ADHD prawej ręki – na długim roll-gazie trzeba mocno kręcić, żeby wykrzesać z tego motóra najlepsze.
  • Dla tych, którzy nie boją się mocnych redukcji – nie przeraża cię perspektywa zrzutu z piątki na trójkę i odkręcenia gazu na maksa? W R6 takie redukcje to norma.
  • Dla Olgi… –  bo ciężko o motocykl ładniejszy i szybszy. Pasują do siebie, prawda?

Tutaj znajdziesz moje wrażenia z testu Yamahy R1 Rn32 – LINK

Yamaha R1 RN32 opinie test dane techniczne

Yamaha R1 RN32 | opinie / test / dane techniczne

Tags: motór, motozakręcona, olga olesińska, r6, sebastian mądrachowski, yamaha, yamaha r6, yamaha r6 2009, yamaha r6 dane techniczne, yamaha r6 opinie, yamaha r6 test, yzf-r6

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Yamaha R6 opinie, dane techniczne, wrażenia z jazdy |

Yamaha R6 zawsze była solidnym argumentem w debatach na temat “jaki motocykl na początek”? Można było dać ją każdemu, kto uważa, że sześćsetki nie gryzą. Wtedy wystarczyło poczekać, aż wróci z przejażdżki i słuchać jak zmienia zdanie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Są motocykle z silnikami o pojemności 600 cmᶟ, które krzywdy nie robią i jest Yamaha R6. Zupełnie inna bajka. Do zilustrowania problemu wybraliśmy R6 naszej redakcyjnej koleżanki, redaktor Olesińskiej.

Yamaha R6 opinie | Jak to się zaczęło?

Pierwszy atak Yamahy na motocykle supersportowe miał miejsce 30 lat temu, w 1986 roku. Na rynek trafiła Yamaha FZ-600, stworzona w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie serią wyścigową MotoGP. Trzy lata później poznaliśmy następcę – Yamahę FZR, z której w 1996 wyewoluowała YZF600R ThunderCat. Ta ostatnia tak się miała do sportu, jak Pudzian do tańca na lodzie, więc nikogo nie zdziwiło szybkie pojawienie się prawdziwej sportowej Yamahy. Był rok 1998, a do salonów wjechała nasza bohaterka – Yamaha YZF-R6. W momencie premiery była najlżejsza, najmocniejsza, najzwrotniejsza i, jak się później okazało, najdelikatniejsza z oferowanych ówcześnie motocykli sportowych o pojemności 600cmᶟ.

brogermoto

Yamaha R6 opinie | Motocykl delikatny

Yamaha R6 opinie miała różne. Pisząc „najdelikatniejsza”, mam na myśli wieczne problemy ze skrzynią biegów (wypadająca dwójka!), kłopoty z kompresją i wreszcie ogólną filigranowość konstrukcji, która sprawiała, że motocyklem świetnie się jeździło, ale przy ostrzejszej eksploatacji… odpadały od niego elementy. Było to szczególnie widoczne w stuncie, gdzie motocykl ten nie odnalazł się zupełnie.

Yamaha R6 dane techniczne | Żarty się skończyli

Yamaha R6 to zdecydowanie jeden z najpiękniejszych motocykli sportowych wszech-czasów. Pozbawiona wad, które dręczyły model w początkowym okresie produkcji i wyposażona w jeden z najbardziej jadowitych silników, jaki Japończycy odważyli się włożyć do seryjnego motocykla. Maksymalną moc, czyli 135 KM, mamy dostępną przy 14 500 obr./min. Wysoko, a to zawsze oznacza słaby dół i, w przypadku R6, jest też powodem, dla którego nie powinno się tego moto polecać początkującym. Skok mocy w okolicach 10 000 obr. masakruje niedoświadczonych riderów. Najpierw jest fajnie, kręcimy manetką, jest jeszcze fajniej, a później walczymy o życie.

Yamaha R6 – nie da się jej nie kochać.

Yamaha R6 | opinie, dane techniczne, nowy model

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Przednie zawieszenie + wydech akrapović




Yamaha R6 opinie | Ciekawostki

R6 w tej wersji znamy od 2006 roku. Motocykl ciągle jest unowocześniany, ale bryła i zasadnicza idea pozostaje ta sama – ma być ultrasportowo, bez żadnych kompromisów. Co to oznacza w praktyce? Dwa wtryskiwacze na cylinder, tytanowe zawory, kute tłoki czy choćby antyhoppingowe sprzęgło. Żadnych półśrodków.

Yamaha R6 opinie | Jak to było z tą odciną?

Jedyne ustępstwa, na jakie poszła Yamaha, dotyczą prędkości obrotowej silnika. W momencie premiery obrotomierze wyskalowane były do 20 000 obr./min, ale to było marketingowe nieporozumienie. Po chwili wszystko wróciło do normy – obrotomierze wskazywały odcięcie przy cywilizowanych 16 500 obr., a Yamaha zaproponowała odkup każdej R6, której właściciel poczuł się zawiedziony faktem, że motór nie kręci mu się jak bolid F1.

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Yamaha R6 opinie, dane techniczne | Tył

Yamaha R6 opinie | Model 2009 – najmocniejsza Yamaha R6

Czarno-różowa lala prezentowana na zdjęciach obok to rocznik 2009. Najmocniejszy, bo już rok później Yamaha zmieniła mapy wtrysku, żeby wygładzić krzywą mocy i momentu. Ma być bezpieczniej i… chyba trochę nudniej.

yamaha r6 opinie dane techniczne test motozakręcona lublin

Yamaha R6 opinie | Dla kogo?

  • Dla wszystkich z ADHD prawej ręki – na długim roll-gazie trzeba mocno kręcić, żeby wykrzesać z tego motóra najlepsze.
  • Dla tych, którzy nie boją się mocnych redukcji – nie przeraża cię perspektywa zrzutu z piątki na trójkę i odkręcenia gazu na maksa? W R6 takie redukcje to norma.
  • Dla Olgi… –  bo ciężko o motocykl ładniejszy i szybszy. Pasują do siebie, prawda?

Tutaj znajdziesz moje wrażenia z testu Yamahy R1 Rn32 – LINK

Yamaha R1 RN32 opinie test dane techniczne

Yamaha R1 RN32 | opinie / test / dane techniczne

Tags: motór, motozakręcona, olga olesińska, r6, sebastian mądrachowski, yamaha, yamaha r6, yamaha r6 2009, yamaha r6 dane techniczne, yamaha r6 opinie, yamaha r6 test, yzf-r6

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry