Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Buick Super Eight 1949
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Mateusz Cieślak

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 |

Buick to najstarsza marka samochodowa w Ameryce i jedna z najstarszych na świecie. W przeszłości jej samochody biły rekordy prędkości, liczby sprzedanych aut oraz imponowały stylem. Historia założyciela Buicka to także przykład, by w życiu nigdy się nie poddawać.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek,
modelka: Marlena Marzec, miejsce: Shift-R Tuning & Motorsports

 

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wszystko zaczęło się od wanny?

Twórcą tej marki jest Szkot David Dunbar Buick, który opracował metodę pokrywania żeliwa porcelaną, w efekcie czego dorobił się fortuny, produkując nowoczesne, białe… wanny. Pod koniec XIX w. Buick zainteresował się silnikami spalinowymi, co skończyło się na założeniu kolejnej firmy, tym razem produkującej silniki dla przemysłu morskiego i lotnictwa. Wkrótce po tym David zaczął myśleć o produkcji całego samochodu. W 1902 r. na stworzenie prototypu wydał cały swój majątek, zatrudnił utalentowanego mechanika Waltera Marra i razem zbudowali pierwszy samochód.

Największym sukcesem Buicka było opracowanie silnika górnozaworowego, który był znacznie mocniejszy niż stosowane wtedy powszechnie silniki bocznozaworowe. Buick był też pierwszą marką wchodząca w skład General Motors. Jego samochody zostały wprowadzone do obrotu jako klasa Premium, plasując się gdzieś między popularnym Chevroletem a najbardziej luksusowym Cadillakiem.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – dlaczego ósemka?

Buick Super Eight został zaprezentowany po raz pierwszy w 1939 roku, doczekał się pięciu generacji, a jego produkcja zakończyła się w 1958 roku. Wówczas został zastąpiony przez legendarną Rivierę. Dlaczego „Eight”? Bo ma 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4,1 litra i mocy 120 KM. Za zmianę biegów odpowiada trzystopniowa przekładnia automatyczna Dynaflow, która przed wejściem do seryjnej produkcji była montowana w najszybszym czołgu II Wojny Światowej – M18 Hellcat. Jakieś pytania?!

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – jak się tym jeździ?

Buick Super Eight prowadzi się jak wanna, ma prawie 5,5 metra długości, ponad 2 metry szerokości i jest równie wysoki co dzisiejsze SUV-y. Jednak obecnie trudno mówić o właściwościach jezdnych i osiągach takich wozów. Pod koniec lat 40. XX wieku było to bardzo szybkie auto. Samochody Buick jako pierwsze na świecie pokonały barierę prędkości 100 mil na godzinę (160 km/h), a model Buick Super Eight w latach 40. i 50. bił rekordy sprzedaży. Amerykanom nie trzeba dwa razy powtarzać, jak coś jest super, to trzeba to kupić.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wygląd i charakterystyczne VentiPorty

Buick Super Eight wygląda jak wanna, ale z kąpiącą się w środku Ditą von Teese

Seksowne przetłoczenia, bogato zdobiony grill, klosze lamp przypominające drogą biżuterię i ociekający zewsząd chrom. W środku znajdziesz designerskie pokrętła, mnóstwo miejsca i dwie miękkie kanapy z centralnie zamontowaną zapalniczką. Wiadomo po co.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Musisz też wiedzieć, że modele Buick od kilkudziesięciu lat posiadają te same charakterystyczne elementy nadwozia. Ich cechą rozpoznawczą są VentiPorty – trzy lub cztery otwory w błotnikach, w zależności od liczby cylindrów. Idea VentiPortów wyrosła z modyfikacji, jakiej dokonał szef designu Buicka Ned Nickles w swoim własnym Roadmasterze 1948. Zainstalował on cztery bursztynowe światła po obu stronach maski swojego samochodu, tak aby migały z każdym uderzeniem tłoka, symulując płomienie wydobywające się z rury wydechowej samolotów myśliwskich.

W połączeniu z celownikiem na masce, VentiPorty dawały złudzenie, że kierowca zasiada za sterami wyimaginowanego myśliwca

Szef Buicka był tak zachwycony tą koncepcją, że kazał takie (nieświecące) VentiPorty zamontować we wszystkich Buickach. Ich liczba jest też nie bez znaczenia, trzy otwory oznaczają, że pod maską znajduje się silnik 6-cylindrowy, cztery otwory – 8 cylindrów.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – nieszczęsny los Buicka

Niestety David Buick nie doczekał sukcesów swojej ukochanej marki. Ponieważ nie potrafił znaleźć wspólnego języka z głównym inwestorem, Billym Durantem, w 1908 roku sprzedał swoje udziały za sumę 100 000 $ i nigdy więcej nie zajmował się samochodami. Była to prawdopodobnie najgorsza decyzja finansowa w jego życiu. Zmarł w biedzie w 1929 roku.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec


Podoba Ci się nasza sesja zdjęciowa Buicka Super 8 z Marleen? Tutaj znajdziesz „making of…” – zapraszamy:


Buick Super posiadał bliźniaczy model – Roadmaster. Samochód ten stał się bohaterem horroru Stephena Kinga o tytule „Buick 8”. Tutaj znajdziesz tę książkę.

Prezentowany egzemplarz można wynająć na imprezy okolicznościowe.
Kontakt: 511 540 904

Tags: buick, buick 8, Buick Super Eight 1949, Buick Super Eight 1949 – Bathmobil, david buick, ventiporty

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 |

Buick to najstarsza marka samochodowa w Ameryce i jedna z najstarszych na świecie. W przeszłości jej samochody biły rekordy prędkości, liczby sprzedanych aut oraz imponowały stylem. Historia założyciela Buicka to także przykład, by w życiu nigdy się nie poddawać.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek,
modelka: Marlena Marzec, miejsce: Shift-R Tuning & Motorsports

 

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wszystko zaczęło się od wanny?

Twórcą tej marki jest Szkot David Dunbar Buick, który opracował metodę pokrywania żeliwa porcelaną, w efekcie czego dorobił się fortuny, produkując nowoczesne, białe… wanny. Pod koniec XIX w. Buick zainteresował się silnikami spalinowymi, co skończyło się na założeniu kolejnej firmy, tym razem produkującej silniki dla przemysłu morskiego i lotnictwa. Wkrótce po tym David zaczął myśleć o produkcji całego samochodu. W 1902 r. na stworzenie prototypu wydał cały swój majątek, zatrudnił utalentowanego mechanika Waltera Marra i razem zbudowali pierwszy samochód.

Największym sukcesem Buicka było opracowanie silnika górnozaworowego, który był znacznie mocniejszy niż stosowane wtedy powszechnie silniki bocznozaworowe. Buick był też pierwszą marką wchodząca w skład General Motors. Jego samochody zostały wprowadzone do obrotu jako klasa Premium, plasując się gdzieś między popularnym Chevroletem a najbardziej luksusowym Cadillakiem.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – dlaczego ósemka?

Buick Super Eight został zaprezentowany po raz pierwszy w 1939 roku, doczekał się pięciu generacji, a jego produkcja zakończyła się w 1958 roku. Wówczas został zastąpiony przez legendarną Rivierę. Dlaczego „Eight”? Bo ma 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4,1 litra i mocy 120 KM. Za zmianę biegów odpowiada trzystopniowa przekładnia automatyczna Dynaflow, która przed wejściem do seryjnej produkcji była montowana w najszybszym czołgu II Wojny Światowej – M18 Hellcat. Jakieś pytania?!

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – jak się tym jeździ?

Buick Super Eight prowadzi się jak wanna, ma prawie 5,5 metra długości, ponad 2 metry szerokości i jest równie wysoki co dzisiejsze SUV-y. Jednak obecnie trudno mówić o właściwościach jezdnych i osiągach takich wozów. Pod koniec lat 40. XX wieku było to bardzo szybkie auto. Samochody Buick jako pierwsze na świecie pokonały barierę prędkości 100 mil na godzinę (160 km/h), a model Buick Super Eight w latach 40. i 50. bił rekordy sprzedaży. Amerykanom nie trzeba dwa razy powtarzać, jak coś jest super, to trzeba to kupić.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wygląd i charakterystyczne VentiPorty

Buick Super Eight wygląda jak wanna, ale z kąpiącą się w środku Ditą von Teese

Seksowne przetłoczenia, bogato zdobiony grill, klosze lamp przypominające drogą biżuterię i ociekający zewsząd chrom. W środku znajdziesz designerskie pokrętła, mnóstwo miejsca i dwie miękkie kanapy z centralnie zamontowaną zapalniczką. Wiadomo po co.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Musisz też wiedzieć, że modele Buick od kilkudziesięciu lat posiadają te same charakterystyczne elementy nadwozia. Ich cechą rozpoznawczą są VentiPorty – trzy lub cztery otwory w błotnikach, w zależności od liczby cylindrów. Idea VentiPortów wyrosła z modyfikacji, jakiej dokonał szef designu Buicka Ned Nickles w swoim własnym Roadmasterze 1948. Zainstalował on cztery bursztynowe światła po obu stronach maski swojego samochodu, tak aby migały z każdym uderzeniem tłoka, symulując płomienie wydobywające się z rury wydechowej samolotów myśliwskich.

W połączeniu z celownikiem na masce, VentiPorty dawały złudzenie, że kierowca zasiada za sterami wyimaginowanego myśliwca

Szef Buicka był tak zachwycony tą koncepcją, że kazał takie (nieświecące) VentiPorty zamontować we wszystkich Buickach. Ich liczba jest też nie bez znaczenia, trzy otwory oznaczają, że pod maską znajduje się silnik 6-cylindrowy, cztery otwory – 8 cylindrów.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – nieszczęsny los Buicka

Niestety David Buick nie doczekał sukcesów swojej ukochanej marki. Ponieważ nie potrafił znaleźć wspólnego języka z głównym inwestorem, Billym Durantem, w 1908 roku sprzedał swoje udziały za sumę 100 000 $ i nigdy więcej nie zajmował się samochodami. Była to prawdopodobnie najgorsza decyzja finansowa w jego życiu. Zmarł w biedzie w 1929 roku.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec


Podoba Ci się nasza sesja zdjęciowa Buicka Super 8 z Marleen? Tutaj znajdziesz „making of…” – zapraszamy:


Buick Super posiadał bliźniaczy model – Roadmaster. Samochód ten stał się bohaterem horroru Stephena Kinga o tytule „Buick 8”. Tutaj znajdziesz tę książkę.

Prezentowany egzemplarz można wynająć na imprezy okolicznościowe.
Kontakt: 511 540 904

Tags: buick, buick 8, Buick Super Eight 1949, Buick Super Eight 1949 – Bathmobil, david buick, ventiporty
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry