Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Buick Super Eight 1949
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – Bathmobil

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 | Buick to […]

Mateusz Cieślak

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 |

Buick to najstarsza marka samochodowa w Ameryce i jedna z najstarszych na świecie. W przeszłości jej samochody biły rekordy prędkości, liczby sprzedanych aut oraz imponowały stylem. Historia założyciela Buicka to także przykład, by w życiu nigdy się nie poddawać.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek,
modelka: Marlena Marzec, miejsce: Shift-R Tuning & Motorsports

 

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wszystko zaczęło się od wanny?

Twórcą tej marki jest Szkot David Dunbar Buick, który opracował metodę pokrywania żeliwa porcelaną, w efekcie czego dorobił się fortuny, produkując nowoczesne, białe… wanny. Pod koniec XIX w. Buick zainteresował się silnikami spalinowymi, co skończyło się na założeniu kolejnej firmy, tym razem produkującej silniki dla przemysłu morskiego i lotnictwa. Wkrótce po tym David zaczął myśleć o produkcji całego samochodu. W 1902 r. na stworzenie prototypu wydał cały swój majątek, zatrudnił utalentowanego mechanika Waltera Marra i razem zbudowali pierwszy samochód.

Największym sukcesem Buicka było opracowanie silnika górnozaworowego, który był znacznie mocniejszy niż stosowane wtedy powszechnie silniki bocznozaworowe. Buick był też pierwszą marką wchodząca w skład General Motors. Jego samochody zostały wprowadzone do obrotu jako klasa Premium, plasując się gdzieś między popularnym Chevroletem a najbardziej luksusowym Cadillakiem.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – dlaczego ósemka?

Buick Super Eight został zaprezentowany po raz pierwszy w 1939 roku, doczekał się pięciu generacji, a jego produkcja zakończyła się w 1958 roku. Wówczas został zastąpiony przez legendarną Rivierę. Dlaczego „Eight”? Bo ma 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4,1 litra i mocy 120 KM. Za zmianę biegów odpowiada trzystopniowa przekładnia automatyczna Dynaflow, która przed wejściem do seryjnej produkcji była montowana w najszybszym czołgu II Wojny Światowej – M18 Hellcat. Jakieś pytania?!

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – jak się tym jeździ?

Buick Super Eight prowadzi się jak wanna, ma prawie 5,5 metra długości, ponad 2 metry szerokości i jest równie wysoki co dzisiejsze SUV-y. Jednak obecnie trudno mówić o właściwościach jezdnych i osiągach takich wozów. Pod koniec lat 40. XX wieku było to bardzo szybkie auto. Samochody Buick jako pierwsze na świecie pokonały barierę prędkości 100 mil na godzinę (160 km/h), a model Buick Super Eight w latach 40. i 50. bił rekordy sprzedaży. Amerykanom nie trzeba dwa razy powtarzać, jak coś jest super, to trzeba to kupić.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wygląd i charakterystyczne VentiPorty

Buick Super Eight wygląda jak wanna, ale z kąpiącą się w środku Ditą von Teese

Seksowne przetłoczenia, bogato zdobiony grill, klosze lamp przypominające drogą biżuterię i ociekający zewsząd chrom. W środku znajdziesz designerskie pokrętła, mnóstwo miejsca i dwie miękkie kanapy z centralnie zamontowaną zapalniczką. Wiadomo po co.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Musisz też wiedzieć, że modele Buick od kilkudziesięciu lat posiadają te same charakterystyczne elementy nadwozia. Ich cechą rozpoznawczą są VentiPorty – trzy lub cztery otwory w błotnikach, w zależności od liczby cylindrów. Idea VentiPortów wyrosła z modyfikacji, jakiej dokonał szef designu Buicka Ned Nickles w swoim własnym Roadmasterze 1948. Zainstalował on cztery bursztynowe światła po obu stronach maski swojego samochodu, tak aby migały z każdym uderzeniem tłoka, symulując płomienie wydobywające się z rury wydechowej samolotów myśliwskich.

W połączeniu z celownikiem na masce, VentiPorty dawały złudzenie, że kierowca zasiada za sterami wyimaginowanego myśliwca

Szef Buicka był tak zachwycony tą koncepcją, że kazał takie (nieświecące) VentiPorty zamontować we wszystkich Buickach. Ich liczba jest też nie bez znaczenia, trzy otwory oznaczają, że pod maską znajduje się silnik 6-cylindrowy, cztery otwory – 8 cylindrów.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – nieszczęsny los Buicka

Niestety David Buick nie doczekał sukcesów swojej ukochanej marki. Ponieważ nie potrafił znaleźć wspólnego języka z głównym inwestorem, Billym Durantem, w 1908 roku sprzedał swoje udziały za sumę 100 000 $ i nigdy więcej nie zajmował się samochodami. Była to prawdopodobnie najgorsza decyzja finansowa w jego życiu. Zmarł w biedzie w 1929 roku.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec


Podoba Ci się nasza sesja zdjęciowa Buicka Super 8 z Marleen? Tutaj znajdziesz “making of…” – zapraszamy:


Buick Super posiadał bliźniaczy model – Roadmaster. Samochód ten stał się bohaterem horroru Stephena Kinga o tytule “Buick 8”. Tutaj znajdziesz tę książkę.

Prezentowany egzemplarz można wynająć na imprezy okolicznościowe.
Kontakt: 511 540 904

Tags: buick, buick 8, Buick Super Eight 1949, Buick Super Eight 1949 – Bathmobil, david buick, ventiporty

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 |

Buick to najstarsza marka samochodowa w Ameryce i jedna z najstarszych na świecie. W przeszłości jej samochody biły rekordy prędkości, liczby sprzedanych aut oraz imponowały stylem. Historia założyciela Buicka to także przykład, by w życiu nigdy się nie poddawać.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek,
modelka: Marlena Marzec, miejsce: Shift-R Tuning & Motorsports

 

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wszystko zaczęło się od wanny?

Twórcą tej marki jest Szkot David Dunbar Buick, który opracował metodę pokrywania żeliwa porcelaną, w efekcie czego dorobił się fortuny, produkując nowoczesne, białe… wanny. Pod koniec XIX w. Buick zainteresował się silnikami spalinowymi, co skończyło się na założeniu kolejnej firmy, tym razem produkującej silniki dla przemysłu morskiego i lotnictwa. Wkrótce po tym David zaczął myśleć o produkcji całego samochodu. W 1902 r. na stworzenie prototypu wydał cały swój majątek, zatrudnił utalentowanego mechanika Waltera Marra i razem zbudowali pierwszy samochód.

Największym sukcesem Buicka było opracowanie silnika górnozaworowego, który był znacznie mocniejszy niż stosowane wtedy powszechnie silniki bocznozaworowe. Buick był też pierwszą marką wchodząca w skład General Motors. Jego samochody zostały wprowadzone do obrotu jako klasa Premium, plasując się gdzieś między popularnym Chevroletem a najbardziej luksusowym Cadillakiem.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – dlaczego ósemka?

Buick Super Eight został zaprezentowany po raz pierwszy w 1939 roku, doczekał się pięciu generacji, a jego produkcja zakończyła się w 1958 roku. Wówczas został zastąpiony przez legendarną Rivierę. Dlaczego „Eight”? Bo ma 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4,1 litra i mocy 120 KM. Za zmianę biegów odpowiada trzystopniowa przekładnia automatyczna Dynaflow, która przed wejściem do seryjnej produkcji była montowana w najszybszym czołgu II Wojny Światowej – M18 Hellcat. Jakieś pytania?!

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – jak się tym jeździ?

Buick Super Eight prowadzi się jak wanna, ma prawie 5,5 metra długości, ponad 2 metry szerokości i jest równie wysoki co dzisiejsze SUV-y. Jednak obecnie trudno mówić o właściwościach jezdnych i osiągach takich wozów. Pod koniec lat 40. XX wieku było to bardzo szybkie auto. Samochody Buick jako pierwsze na świecie pokonały barierę prędkości 100 mil na godzinę (160 km/h), a model Buick Super Eight w latach 40. i 50. bił rekordy sprzedaży. Amerykanom nie trzeba dwa razy powtarzać, jak coś jest super, to trzeba to kupić.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – wygląd i charakterystyczne VentiPorty

Buick Super Eight wygląda jak wanna, ale z kąpiącą się w środku Ditą von Teese

Seksowne przetłoczenia, bogato zdobiony grill, klosze lamp przypominające drogą biżuterię i ociekający zewsząd chrom. W środku znajdziesz designerskie pokrętła, mnóstwo miejsca i dwie miękkie kanapy z centralnie zamontowaną zapalniczką. Wiadomo po co.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Musisz też wiedzieć, że modele Buick od kilkudziesięciu lat posiadają te same charakterystyczne elementy nadwozia. Ich cechą rozpoznawczą są VentiPorty – trzy lub cztery otwory w błotnikach, w zależności od liczby cylindrów. Idea VentiPortów wyrosła z modyfikacji, jakiej dokonał szef designu Buicka Ned Nickles w swoim własnym Roadmasterze 1948. Zainstalował on cztery bursztynowe światła po obu stronach maski swojego samochodu, tak aby migały z każdym uderzeniem tłoka, symulując płomienie wydobywające się z rury wydechowej samolotów myśliwskich.

W połączeniu z celownikiem na masce, VentiPorty dawały złudzenie, że kierowca zasiada za sterami wyimaginowanego myśliwca

Szef Buicka był tak zachwycony tą koncepcją, że kazał takie (nieświecące) VentiPorty zamontować we wszystkich Buickach. Ich liczba jest też nie bez znaczenia, trzy otwory oznaczają, że pod maską znajduje się silnik 6-cylindrowy, cztery otwory – 8 cylindrów.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – nieszczęsny los Buicka

Niestety David Buick nie doczekał sukcesów swojej ukochanej marki. Ponieważ nie potrafił znaleźć wspólnego języka z głównym inwestorem, Billym Durantem, w 1908 roku sprzedał swoje udziały za sumę 100 000 $ i nigdy więcej nie zajmował się samochodami. Była to prawdopodobnie najgorsza decyzja finansowa w jego życiu. Zmarł w biedzie w 1929 roku.

Buick 8 - Buick Super Eight 1949

Buick Super Eight 1949 / Buick 8 – mod. Marlena Marzec


Podoba Ci się nasza sesja zdjęciowa Buicka Super 8 z Marleen? Tutaj znajdziesz “making of…” – zapraszamy:


Buick Super posiadał bliźniaczy model – Roadmaster. Samochód ten stał się bohaterem horroru Stephena Kinga o tytule “Buick 8”. Tutaj znajdziesz tę książkę.

Prezentowany egzemplarz można wynająć na imprezy okolicznościowe.
Kontakt: 511 540 904

Tags: buick, buick 8, Buick Super Eight 1949, Buick Super Eight 1949 – Bathmobil, david buick, ventiporty

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry