Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
ile kosztuje żużel
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Magazyn Motór

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na motorsport. Żużel jest wyjątkowo drogą dyscypliną, na którą składa wiele małych wydatków. Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon?

tekst: Grzegorz Draus, Piotr Mularczyk / foto: Piotr Mularczyk

Poniżej znajdziecie przybliżone średnie koszty całego żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | Silnik

Koszt to ok. 15–20 tysięcy zł (czołowy żużlowiec potrzebuje w sezonie przynajmniej 6 silników przy założeniu, że startuje w Ekstralidze, Elitserien i Grand Prix) + tuning i akcesoria.

Ponadto zawodnik musi oddawać silnik do przeglądu średnio co 15 biegów (koszt min. 3 tys. zł), natomiast co 100 wyścigów silnik trafia do generalnego remontu (koszt ok. 15 tys. zł).

Ile kosztuje żużel silnik gm jawa

Cena zakupu dwóch silników na polską ligę oraz ich przeglądów i kapitalnego remontu powinien zamknąć się w kwocie 60 tysięcy złotych. Jednak w przypadku pecha i konieczności dodatkowych napraw ta kwota może urosnąć o kolejne 10 tysięcy złotych.

Ile kosztuje żużel? | RAMA – 5300 zł, w tym:

– blachy silnika – 470 zł,

– amortyzator – 250–500 zł,

– widelec przedni – 2100 zł,

– centralna część ramy – 1000 zł,

– łożyska, tulejki, śruby – 100 zł,

– tylna część ramy – 600 zł,

– zbiornik paliwa + nakrętka – 520 zł.

Ile kosztuje żużel? | DEFLEKTOR – 1300 zł.

broger moto

Ile kosztuje żużel? | KOŁA – 2800 zł, w tym:

– gotowe koło przednie – 920 zł,

– gotowe koło tylne – 1350 zł,

– opony – 460 zł: * przednia – 225 zł, * tylna – 230 zł.

W trakcie sezonu zawodnik zużywa od 200 do 250 sztuk opon.

Podczas meczu ligowego tylna opona wystarcza na dwa biegi, aczkolwiek w Grand Prix zmieniana jest po każdym wyścigu. W ciągu sezonu łączny koszt to około 50 000 zł.Ile kosztuje żużel opony

Ile kosztuje żużel? | KIEROWNICA i AKCESORIA – 930 zł, w tym:

– kierownica – 160 zł,

– dźwignia sprzęgła – 150 zł,

– rączki – 50 zł,

– osłony rączek – 20 zł,

– manetka gazu – 400 zł,

– wyłącznik zapłonu – 150 zł.

Ile kosztuje żużel? | GAŹNIK – 3300 zł, w tym:

– gaźnik 3100 zł,

– filtr powietrza + gąbka – 200 zł.

LINKI (sprzęgła i gazu) – 220 zł.

Ile kosztuje żużel? | SMARY i OLEJE – 420 zł, w tym:

– olej silnikowy (5L) – 180 zł,

– smary – 100 zł,

– spray łańcucha – 40 zł,

– spray do linek – 25 zł,

– odtłuszczacze – 15 zł,

– spray do filtra – 20 zł,

– spray do gaźnika – 30 zł.

Ile kosztuje żużel? | SPRZĘGŁO – 5300 zł, w tym:

– docisk sprzęgła – 440 zł,

– dźwignia sprzęgła – 250 zł,

– kosz sprzęgłowy – 1000 zł,

– kubeczki + nakrętki + sprężyny (komplet) – 215 zł,

– popychacz – 20 zł,

– grzybek popychacza – 95 zł,

– przekładki + tarczki (komplet) – 1100 zł,

– tunel sprzęgła + napinacz – 1550 zł,

– wieloklin sprzęgła – 600 zł,

– zębatka kosza sprzęgłowego + wałka – 220 zł.

Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon

Ile kosztuje żużel? | KOSZTY MATERIAŁOWE – 1500 zł, w tym:

– siedzenie – 150 zł,

– obszycia – 600 zł,

– błotniki – 700 zł.

HAK I PAŁĄK – 310 zł.

Ile kosztuje żużel? | ŁAŃCUCHY – 750 zł, w tym:

– przedni – 135 zł,

– tylny – 145 zł,

– prowadnica łańcucha – 310 zł,

– osłona łańcucha – 160 zł.

ZĘBATKI (komplet ośmiu) – 1500 zł.

TŁUMIK, RURA + akcesoria – 1960 zł.

Speed Car Motor Lublin

Ile kosztuje żużel? | POZOSTAŁE (m.in: motoplat, świeca + fajka) – 800 zł.

KEVLAR – 6000 zł (w ciągu sezonu czołowy zawodnik potrzebuje 3-4 sztuk, jednak często to klub ponosi koszty zapewnienia kevlarów dla całej drużyny).

RĘKAWICE – 100–150 zł.

BUTY – 1000 zł.

LACZEK – 280 zł.

OCHRANIACZE (tułowia, łokci, kręgosłupa, kolan) – 1200 zł.

GOLF – 60 zł.

GOGLE – 200–280 zł.

ZRZUTKI (25 sztuk) – 50–60 zł.

KASK – 500–1000 zł (4 kaski w sezonie lub jeden z nakładanymi czepkami).

CZEPEK – 43 zł (potrzebne 4).

Ile kosztuje żużel? W SUMIE: ok. 150 tyś. złotych.

Kwoty podane są w przybliżeniu i mogą się nieco różnić od rzeczywistych kwot żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | A to nadal nie koniec…

Oprócz wydatków na sprzęt, żużlowiec ponosi także koszty utrzymania swoich mechaników, których w teamie jest 2-3 (w zależności od ligi i rangi zawodnika koszt ok. 3000–10000 zł netto/miesiąc) oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej (12000 zł).

Jak widzimy, koszty całego ekwipunku żużlowców są bardzo wysokie, jednak częstym zabiegiem wśród zawodników jest kupowanie części oddzielnie i własnoręczne składanie z nich motocykla. Oczywiste jest również to, że takie części jak rama, siedzenie czy kask mogą posłużyć dłużej niż sezon, co niewątpliwie zmniejsza ponoszone koszty.


Jaki budżet mają zawodnicy startujący w zawodach driftingowych? Dowiesz się TUTAJ

Tags: ceny, grand prix, Ile kosztuje żużel, Koszt motocykla, osprzęt, speedway, zawody, zużel

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na motorsport. Żużel jest wyjątkowo drogą dyscypliną, na którą składa wiele małych wydatków. Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon?

tekst: Grzegorz Draus, Piotr Mularczyk / foto: Piotr Mularczyk

Poniżej znajdziecie przybliżone średnie koszty całego żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | Silnik

Koszt to ok. 15–20 tysięcy zł (czołowy żużlowiec potrzebuje w sezonie przynajmniej 6 silników przy założeniu, że startuje w Ekstralidze, Elitserien i Grand Prix) + tuning i akcesoria.

Ponadto zawodnik musi oddawać silnik do przeglądu średnio co 15 biegów (koszt min. 3 tys. zł), natomiast co 100 wyścigów silnik trafia do generalnego remontu (koszt ok. 15 tys. zł).

Ile kosztuje żużel silnik gm jawa

Cena zakupu dwóch silników na polską ligę oraz ich przeglądów i kapitalnego remontu powinien zamknąć się w kwocie 60 tysięcy złotych. Jednak w przypadku pecha i konieczności dodatkowych napraw ta kwota może urosnąć o kolejne 10 tysięcy złotych.

Ile kosztuje żużel? | RAMA – 5300 zł, w tym:

– blachy silnika – 470 zł,

– amortyzator – 250–500 zł,

– widelec przedni – 2100 zł,

– centralna część ramy – 1000 zł,

– łożyska, tulejki, śruby – 100 zł,

– tylna część ramy – 600 zł,

– zbiornik paliwa + nakrętka – 520 zł.

Ile kosztuje żużel? | DEFLEKTOR – 1300 zł.

broger moto

Ile kosztuje żużel? | KOŁA – 2800 zł, w tym:

– gotowe koło przednie – 920 zł,

– gotowe koło tylne – 1350 zł,

– opony – 460 zł: * przednia – 225 zł, * tylna – 230 zł.

W trakcie sezonu zawodnik zużywa od 200 do 250 sztuk opon.

Podczas meczu ligowego tylna opona wystarcza na dwa biegi, aczkolwiek w Grand Prix zmieniana jest po każdym wyścigu. W ciągu sezonu łączny koszt to około 50 000 zł.Ile kosztuje żużel opony

Ile kosztuje żużel? | KIEROWNICA i AKCESORIA – 930 zł, w tym:

– kierownica – 160 zł,

– dźwignia sprzęgła – 150 zł,

– rączki – 50 zł,

– osłony rączek – 20 zł,

– manetka gazu – 400 zł,

– wyłącznik zapłonu – 150 zł.

Ile kosztuje żużel? | GAŹNIK – 3300 zł, w tym:

– gaźnik 3100 zł,

– filtr powietrza + gąbka – 200 zł.

LINKI (sprzęgła i gazu) – 220 zł.

Ile kosztuje żużel? | SMARY i OLEJE – 420 zł, w tym:

– olej silnikowy (5L) – 180 zł,

– smary – 100 zł,

– spray łańcucha – 40 zł,

– spray do linek – 25 zł,

– odtłuszczacze – 15 zł,

– spray do filtra – 20 zł,

– spray do gaźnika – 30 zł.

Ile kosztuje żużel? | SPRZĘGŁO – 5300 zł, w tym:

– docisk sprzęgła – 440 zł,

– dźwignia sprzęgła – 250 zł,

– kosz sprzęgłowy – 1000 zł,

– kubeczki + nakrętki + sprężyny (komplet) – 215 zł,

– popychacz – 20 zł,

– grzybek popychacza – 95 zł,

– przekładki + tarczki (komplet) – 1100 zł,

– tunel sprzęgła + napinacz – 1550 zł,

– wieloklin sprzęgła – 600 zł,

– zębatka kosza sprzęgłowego + wałka – 220 zł.

Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon

Ile kosztuje żużel? | KOSZTY MATERIAŁOWE – 1500 zł, w tym:

– siedzenie – 150 zł,

– obszycia – 600 zł,

– błotniki – 700 zł.

HAK I PAŁĄK – 310 zł.

Ile kosztuje żużel? | ŁAŃCUCHY – 750 zł, w tym:

– przedni – 135 zł,

– tylny – 145 zł,

– prowadnica łańcucha – 310 zł,

– osłona łańcucha – 160 zł.

ZĘBATKI (komplet ośmiu) – 1500 zł.

TŁUMIK, RURA + akcesoria – 1960 zł.

Speed Car Motor Lublin

Ile kosztuje żużel? | POZOSTAŁE (m.in: motoplat, świeca + fajka) – 800 zł.

KEVLAR – 6000 zł (w ciągu sezonu czołowy zawodnik potrzebuje 3-4 sztuk, jednak często to klub ponosi koszty zapewnienia kevlarów dla całej drużyny).

RĘKAWICE – 100–150 zł.

BUTY – 1000 zł.

LACZEK – 280 zł.

OCHRANIACZE (tułowia, łokci, kręgosłupa, kolan) – 1200 zł.

GOLF – 60 zł.

GOGLE – 200–280 zł.

ZRZUTKI (25 sztuk) – 50–60 zł.

KASK – 500–1000 zł (4 kaski w sezonie lub jeden z nakładanymi czepkami).

CZEPEK – 43 zł (potrzebne 4).

Ile kosztuje żużel? W SUMIE: ok. 150 tyś. złotych.

Kwoty podane są w przybliżeniu i mogą się nieco różnić od rzeczywistych kwot żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | A to nadal nie koniec…

Oprócz wydatków na sprzęt, żużlowiec ponosi także koszty utrzymania swoich mechaników, których w teamie jest 2-3 (w zależności od ligi i rangi zawodnika koszt ok. 3000–10000 zł netto/miesiąc) oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej (12000 zł).

Jak widzimy, koszty całego ekwipunku żużlowców są bardzo wysokie, jednak częstym zabiegiem wśród zawodników jest kupowanie części oddzielnie i własnoręczne składanie z nich motocykla. Oczywiste jest również to, że takie części jak rama, siedzenie czy kask mogą posłużyć dłużej niż sezon, co niewątpliwie zmniejsza ponoszone koszty.


Jaki budżet mają zawodnicy startujący w zawodach driftingowych? Dowiesz się TUTAJ

Tags: ceny, grand prix, Ile kosztuje żużel, Koszt motocykla, osprzęt, speedway, zawody, zużel
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    21:52
  • Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    16:51|0 Comments
  • Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    11:26|0 Comments
  • Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    19:52|0 Comments
  • Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

    Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

    14:30|0 Comments
  • Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    21:40|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    21:52
  • Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    16:51|0 Comments
  • Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    11:26|0 Comments
  • Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    19:52|0 Comments
  • Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

    Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

    14:30|0 Comments
  • Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    21:40|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry