Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
ile kosztuje żużel
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Ile kosztuje żużel? | Ceny sprzętu żużlowego

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na […]

Magazyn Motór

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na motorsport. Żużel jest wyjątkowo drogą dyscypliną, na którą składa wiele małych wydatków. Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon?

tekst: Grzegorz Draus, Piotr Mularczyk / foto: Piotr Mularczyk

Poniżej znajdziecie przybliżone średnie koszty całego żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | Silnik

Koszt to ok. 15–20 tysięcy zł (czołowy żużlowiec potrzebuje w sezonie przynajmniej 6 silników przy założeniu, że startuje w Ekstralidze, Elitserien i Grand Prix) + tuning i akcesoria.

Ponadto zawodnik musi oddawać silnik do przeglądu średnio co 15 biegów (koszt min. 3 tys. zł), natomiast co 100 wyścigów silnik trafia do generalnego remontu (koszt ok. 15 tys. zł).

Ile kosztuje żużel silnik gm jawa

Cena zakupu dwóch silników na polską ligę oraz ich przeglądów i kapitalnego remontu powinien zamknąć się w kwocie 60 tysięcy złotych. Jednak w przypadku pecha i konieczności dodatkowych napraw ta kwota może urosnąć o kolejne 10 tysięcy złotych.

Ile kosztuje żużel? | RAMA – 5300 zł, w tym:

– blachy silnika – 470 zł,

– amortyzator – 250–500 zł,

– widelec przedni – 2100 zł,

– centralna część ramy – 1000 zł,

– łożyska, tulejki, śruby – 100 zł,

– tylna część ramy – 600 zł,

– zbiornik paliwa + nakrętka – 520 zł.

Ile kosztuje żużel? | DEFLEKTOR – 1300 zł.

broger moto

Ile kosztuje żużel? | KOŁA – 2800 zł, w tym:

– gotowe koło przednie – 920 zł,

– gotowe koło tylne – 1350 zł,

– opony – 460 zł: * przednia – 225 zł, * tylna – 230 zł.

W trakcie sezonu zawodnik zużywa od 200 do 250 sztuk opon.

Podczas meczu ligowego tylna opona wystarcza na dwa biegi, aczkolwiek w Grand Prix zmieniana jest po każdym wyścigu. W ciągu sezonu łączny koszt to około 50 000 zł.Ile kosztuje żużel opony

Ile kosztuje żużel? | KIEROWNICA i AKCESORIA – 930 zł, w tym:

– kierownica – 160 zł,

– dźwignia sprzęgła – 150 zł,

– rączki – 50 zł,

– osłony rączek – 20 zł,

– manetka gazu – 400 zł,

– wyłącznik zapłonu – 150 zł.

Ile kosztuje żużel? | GAŹNIK – 3300 zł, w tym:

– gaźnik 3100 zł,

– filtr powietrza + gąbka – 200 zł.

LINKI (sprzęgła i gazu) – 220 zł.

Ile kosztuje żużel? | SMARY i OLEJE – 420 zł, w tym:

– olej silnikowy (5L) – 180 zł,

– smary – 100 zł,

– spray łańcucha – 40 zł,

– spray do linek – 25 zł,

– odtłuszczacze – 15 zł,

– spray do filtra – 20 zł,

– spray do gaźnika – 30 zł.

Ile kosztuje żużel? | SPRZĘGŁO – 5300 zł, w tym:

– docisk sprzęgła – 440 zł,

– dźwignia sprzęgła – 250 zł,

– kosz sprzęgłowy – 1000 zł,

– kubeczki + nakrętki + sprężyny (komplet) – 215 zł,

– popychacz – 20 zł,

– grzybek popychacza – 95 zł,

– przekładki + tarczki (komplet) – 1100 zł,

– tunel sprzęgła + napinacz – 1550 zł,

– wieloklin sprzęgła – 600 zł,

– zębatka kosza sprzęgłowego + wałka – 220 zł.

Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon

Ile kosztuje żużel? | KOSZTY MATERIAŁOWE – 1500 zł, w tym:

– siedzenie – 150 zł,

– obszycia – 600 zł,

– błotniki – 700 zł.

HAK I PAŁĄK – 310 zł.

Ile kosztuje żużel? | ŁAŃCUCHY – 750 zł, w tym:

– przedni – 135 zł,

– tylny – 145 zł,

– prowadnica łańcucha – 310 zł,

– osłona łańcucha – 160 zł.

ZĘBATKI (komplet ośmiu) – 1500 zł.

TŁUMIK, RURA + akcesoria – 1960 zł.

Speed Car Motor Lublin

Ile kosztuje żużel? | POZOSTAŁE (m.in: motoplat, świeca + fajka) – 800 zł.

KEVLAR – 6000 zł (w ciągu sezonu czołowy zawodnik potrzebuje 3-4 sztuk, jednak często to klub ponosi koszty zapewnienia kevlarów dla całej drużyny).

RĘKAWICE – 100–150 zł.

BUTY – 1000 zł.

LACZEK – 280 zł.

OCHRANIACZE (tułowia, łokci, kręgosłupa, kolan) – 1200 zł.

GOLF – 60 zł.

GOGLE – 200–280 zł.

ZRZUTKI (25 sztuk) – 50–60 zł.

KASK – 500–1000 zł (4 kaski w sezonie lub jeden z nakładanymi czepkami).

CZEPEK – 43 zł (potrzebne 4).

Ile kosztuje żużel? W SUMIE: ok. 150 tyś. złotych.

Kwoty podane są w przybliżeniu i mogą się nieco różnić od rzeczywistych kwot żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | A to nadal nie koniec…

Oprócz wydatków na sprzęt, żużlowiec ponosi także koszty utrzymania swoich mechaników, których w teamie jest 2-3 (w zależności od ligi i rangi zawodnika koszt ok. 3000–10000 zł netto/miesiąc) oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej (12000 zł).

Jak widzimy, koszty całego ekwipunku żużlowców są bardzo wysokie, jednak częstym zabiegiem wśród zawodników jest kupowanie części oddzielnie i własnoręczne składanie z nich motocykla. Oczywiste jest również to, że takie części jak rama, siedzenie czy kask mogą posłużyć dłużej niż sezon, co niewątpliwie zmniejsza ponoszone koszty.


Jaki budżet mają zawodnicy startujący w zawodach driftingowych? Dowiesz się TUTAJ

Tags: ceny, grand prix, Ile kosztuje żużel, Koszt motocykla, osprzęt, speedway, zawody, zużel

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Pieniądze szczęścia nie dają. No chyba że przeznaczysz je na motorsport. Żużel jest wyjątkowo drogą dyscypliną, na którą składa wiele małych wydatków. Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon?

tekst: Grzegorz Draus, Piotr Mularczyk / foto: Piotr Mularczyk

Poniżej znajdziecie przybliżone średnie koszty całego żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | Silnik

Koszt to ok. 15–20 tysięcy zł (czołowy żużlowiec potrzebuje w sezonie przynajmniej 6 silników przy założeniu, że startuje w Ekstralidze, Elitserien i Grand Prix) + tuning i akcesoria.

Ponadto zawodnik musi oddawać silnik do przeglądu średnio co 15 biegów (koszt min. 3 tys. zł), natomiast co 100 wyścigów silnik trafia do generalnego remontu (koszt ok. 15 tys. zł).

Ile kosztuje żużel silnik gm jawa

Cena zakupu dwóch silników na polską ligę oraz ich przeglądów i kapitalnego remontu powinien zamknąć się w kwocie 60 tysięcy złotych. Jednak w przypadku pecha i konieczności dodatkowych napraw ta kwota może urosnąć o kolejne 10 tysięcy złotych.

Ile kosztuje żużel? | RAMA – 5300 zł, w tym:

– blachy silnika – 470 zł,

– amortyzator – 250–500 zł,

– widelec przedni – 2100 zł,

– centralna część ramy – 1000 zł,

– łożyska, tulejki, śruby – 100 zł,

– tylna część ramy – 600 zł,

– zbiornik paliwa + nakrętka – 520 zł.

Ile kosztuje żużel? | DEFLEKTOR – 1300 zł.

broger moto

Ile kosztuje żużel? | KOŁA – 2800 zł, w tym:

– gotowe koło przednie – 920 zł,

– gotowe koło tylne – 1350 zł,

– opony – 460 zł: * przednia – 225 zł, * tylna – 230 zł.

W trakcie sezonu zawodnik zużywa od 200 do 250 sztuk opon.

Podczas meczu ligowego tylna opona wystarcza na dwa biegi, aczkolwiek w Grand Prix zmieniana jest po każdym wyścigu. W ciągu sezonu łączny koszt to około 50 000 zł.Ile kosztuje żużel opony

Ile kosztuje żużel? | KIEROWNICA i AKCESORIA – 930 zł, w tym:

– kierownica – 160 zł,

– dźwignia sprzęgła – 150 zł,

– rączki – 50 zł,

– osłony rączek – 20 zł,

– manetka gazu – 400 zł,

– wyłącznik zapłonu – 150 zł.

Ile kosztuje żużel? | GAŹNIK – 3300 zł, w tym:

– gaźnik 3100 zł,

– filtr powietrza + gąbka – 200 zł.

LINKI (sprzęgła i gazu) – 220 zł.

Ile kosztuje żużel? | SMARY i OLEJE – 420 zł, w tym:

– olej silnikowy (5L) – 180 zł,

– smary – 100 zł,

– spray łańcucha – 40 zł,

– spray do linek – 25 zł,

– odtłuszczacze – 15 zł,

– spray do filtra – 20 zł,

– spray do gaźnika – 30 zł.

Ile kosztuje żużel? | SPRZĘGŁO – 5300 zł, w tym:

– docisk sprzęgła – 440 zł,

– dźwignia sprzęgła – 250 zł,

– kosz sprzęgłowy – 1000 zł,

– kubeczki + nakrętki + sprężyny (komplet) – 215 zł,

– popychacz – 20 zł,

– grzybek popychacza – 95 zł,

– przekładki + tarczki (komplet) – 1100 zł,

– tunel sprzęgła + napinacz – 1550 zł,

– wieloklin sprzęgła – 600 zł,

– zębatka kosza sprzęgłowego + wałka – 220 zł.

Ile kosztuje żużel i ile wydaje czołowy żużlowiec na sezon

Ile kosztuje żużel? | KOSZTY MATERIAŁOWE – 1500 zł, w tym:

– siedzenie – 150 zł,

– obszycia – 600 zł,

– błotniki – 700 zł.

HAK I PAŁĄK – 310 zł.

Ile kosztuje żużel? | ŁAŃCUCHY – 750 zł, w tym:

– przedni – 135 zł,

– tylny – 145 zł,

– prowadnica łańcucha – 310 zł,

– osłona łańcucha – 160 zł.

ZĘBATKI (komplet ośmiu) – 1500 zł.

TŁUMIK, RURA + akcesoria – 1960 zł.

Speed Car Motor Lublin

Ile kosztuje żużel? | POZOSTAŁE (m.in: motoplat, świeca + fajka) – 800 zł.

KEVLAR – 6000 zł (w ciągu sezonu czołowy zawodnik potrzebuje 3-4 sztuk, jednak często to klub ponosi koszty zapewnienia kevlarów dla całej drużyny).

RĘKAWICE – 100–150 zł.

BUTY – 1000 zł.

LACZEK – 280 zł.

OCHRANIACZE (tułowia, łokci, kręgosłupa, kolan) – 1200 zł.

GOLF – 60 zł.

GOGLE – 200–280 zł.

ZRZUTKI (25 sztuk) – 50–60 zł.

KASK – 500–1000 zł (4 kaski w sezonie lub jeden z nakładanymi czepkami).

CZEPEK – 43 zł (potrzebne 4).

Ile kosztuje żużel? W SUMIE: ok. 150 tyś. złotych.

Kwoty podane są w przybliżeniu i mogą się nieco różnić od rzeczywistych kwot żużlowego ekwipunku.

Ile kosztuje żużel? | A to nadal nie koniec…

Oprócz wydatków na sprzęt, żużlowiec ponosi także koszty utrzymania swoich mechaników, których w teamie jest 2-3 (w zależności od ligi i rangi zawodnika koszt ok. 3000–10000 zł netto/miesiąc) oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej (12000 zł).

Jak widzimy, koszty całego ekwipunku żużlowców są bardzo wysokie, jednak częstym zabiegiem wśród zawodników jest kupowanie części oddzielnie i własnoręczne składanie z nich motocykla. Oczywiste jest również to, że takie części jak rama, siedzenie czy kask mogą posłużyć dłużej niż sezon, co niewątpliwie zmniejsza ponoszone koszty.


Jaki budżet mają zawodnicy startujący w zawodach driftingowych? Dowiesz się TUTAJ

Tags: ceny, grand prix, Ile kosztuje żużel, Koszt motocykla, osprzęt, speedway, zawody, zużel

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments
Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

4 września 2019|0 Comments
Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

2 września 2019|0 Comments
Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

12 czerwca 2019|0 Comments
Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

7 lutego 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments
Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

4 września 2019|0 Comments
Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

2 września 2019|0 Comments
Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

Wójcik Racing Team na podium FIM Endurance World Championship

12 czerwca 2019|0 Comments
Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

7 lutego 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry