Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Renault Clio V
Strona główna » Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V Rzadko zdarza się tak, by po kilku […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V Rzadko zdarza się tak, by po kilku […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V – Nie zepsuć wzorca

Renault Clio V Rzadko zdarza się tak, by po kilku […]

Magazyn Motór

Renault Clio V

Rzadko zdarza się tak, by po kilku latach od rozpoczęcia produkcji, słupki sprzedażowe nieustannie rosły. Francuzi napotkali więc gigantyczne wyzwanie – zaprojektować nowe Clio tak, by nie zepsuć dotychczasowych tendencji.

Tekst: Łukasz Kamiński , foto: Renault Polska

Renault Clio znamy od trzech dekad i nieustannie jest to samochód, który wyróżnia się na tle rywali – głównie stylistyką i francuskim polotem, czego nie znajdziemy w takim stopniu nawet w Peugeocie czy Citroenie. Nawet jeśli to moja subiektywna opinia, to jednak miliony użytkowników na całym świecie nie mogą się mylić. Wybierają samochód sprawdzony, nowoczesny, atrakcyjny i bezpieczny.

Renault Clio V

Renault Clio V | Godny następca

IV odsłona Clio nie zestarzała się jeszcze na tyle, by wyglądać ze zniecierpliwieniem następcy, ale w Renault poszli na całość i ubiegli domagania rynku. Nowy model jest… naprawdę nowy. Choć zachował szereg cech znanych z poprzednika, przez co nie wygląda na rewolucję, w praktyce jest zupełnie zbudowany od zera. Francuzi zarzekają się, że zmieniono 100% elementów zewnętrznych. Od teraz Clio prezentuje się… równie dobrze co poprzednik, bo w mojej opinii niczego mu nie brakowało. Ale fakt – auto zgarnęło garść elementów charakterystycznych dla większych modeli marki, a całość okraszono nowymi lakierami, często cukierkowymi, ale dobrze leżącymi na zgrabnym ciele Clio.

Renault Clio V | Wnętrze

Renault Clio V wnętrze


Więcej dzieje się w środku, tu zaszła już totalna przebudowa i Renault nie ukrywa, że nie było do końca zadowolone z kokpitu IV odsłony swojego kompaktu. Pojawił się nowy design z dużym tabletem na czele (dostępny będzie również mniejszy, ale kierowany raczej do klientów flotowych), zaserwowano dużo znacznie większą liczbę miękkich elementów plastikowych, poprawiono też obsługę systemów pokładowych. Z fizycznych, „podstawowych” guzików na konsoli centralnej została w zasadzie tylko obsługa klimatyzacji. Pozostałe opcje mieści w sobie wspomniany wyświetlacz, nieco guzików obsługujących np. opcjonalne systemy bezpieczeństwa trafiło z kolei nad lewe kolano kierowcy.

Renault Clio V zegary

Renault Clio V | Nowa platforma

Całość sprawia wrażenie bardzo dojrzałego samochodu. Widać, że Francuzom nie zależało wyłącznie na odświeżeniu samochodu, to totalnie nowe auto. Co ciekawe, pomimo krótszej długości pojazdu, zwiększyła się przestrzeń dla pasażerów oraz objętość bagażnika. To zasługa licznych niuansów, walki o milimetry zachowywane przy projektowaniu np. kolumny kierowniczej. Wspomnijmy jednak, że auto oparto na zupełnie nowej platformie, która posłuży wkrótce także większym modelom (Megane, Scenic). Renault to też nowe wizje na przyszłość. W połowie 2020 roku po raz pierwszy w historii pojawi się w sprzedaży hybrydowe Renault Clio. Coraz więcej klientów jest na to gotowych i dopiero teraz marka zdecydowała się na próby z takimi wersjami. Być może był to przemyślany ruch i konkurencja przetarła nieco szlaki, choć wciąż w segmencie B nie ma zbyt wielkiego wyboru hybryd.

Renault Clio V | Dostępne wersje

W czasie prezentacji dla mediów udało mi się zrobić sporo kilometrów dwiema wersjami nowego Clio. Pierwsza to ta, która spotka się bez wątpienia z największym odbiorem i to na nią stawia Renault – litrowa odmiana trzycylindrowa o mocy 100 KM. Silnik ten sprzęgnięto z 5-biegową skrzynią manualną i jest to zdrowy złoty środek pomiędzy optymalną dynamiką, ekonomią i ceną zakupu. Spory odcinek przejechałem też samochodem, który w zasadzie na ten moment zamyka cenniki – 130 TCe EDC. Skrót oznacza benzynowy silnik o mocy 130 KM, 4-cylindrowy, z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach. To już naprawdę zgrany, dynamiczny duet, choć klientowi przyjdzie zapłacić za niego minimum 73 900 zł (dostępny wyłącznie w bogatej odmianie Intens oraz usportowionej R.S. Line).
Renault Clio V rear tail lights

Podstawowe Clio (65-konne, wersja Life, nawet bez manualnej klimatyzacji) to koszt 46 900 zł, ale bez wątpienia hitem sprzedażowym będą wersje Zen – optymalnie skonfigurowana, bez nadmiaru dobra, ale i ze wszystkim co konieczne. W palecie znalazł się również diesel. Na ten moment to odmiana dCi 115 (od 69 400 zł), ale wkrótce pojawi się zapewne również słabsza wersja. Oferta Renault oferuje również wersję TCe 100 LPG – z fabryczną instalacją gazową, oraz TCe 100 X-Tronic, z bezstopniową przekładnią. W przypadku manualnych przekładni, dostępny jest również 6-stopniowa skrzynia, wobec czego mamy tu pełny wachlarz wyboru.

Renault Clio V rzut od boku

Nowe Clio jeździ bardzo dobrze. Jest zwarte, nie boi się zakrętów, nadwozie dużo sprawniej radzi sobie z nierównościami. Kabina została bardziej wyciszona i czuć to w porównaniu z jazdą poprzednikiem. Słowem – nowe Clio jest naprawdę nowe, a jednocześnie nie zatraciło charakteru i tej całej radosnej otoczki IV generacji. W mojej opinii samochód wyceniony został na przyzwoite pieniądze, a czy będzie cieszył się powodzeniem wśród klientów? O to bym się raczej nie martwił, ponieważ Renault wytyczyło własne standardy, których dotrzymuje z nawiązką również w V odsłonie swojego kompaktowego hitu.

Renault Clio V

Tags: Clio 2019, Clio V, minitesty, motormag, opinie, renault, Renault Clio 2019, Renault Clio V, Testy aut

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Renault Clio V

Rzadko zdarza się tak, by po kilku latach od rozpoczęcia produkcji, słupki sprzedażowe nieustannie rosły. Francuzi napotkali więc gigantyczne wyzwanie – zaprojektować nowe Clio tak, by nie zepsuć dotychczasowych tendencji.

Tekst: Łukasz Kamiński , foto: Renault Polska

Renault Clio znamy od trzech dekad i nieustannie jest to samochód, który wyróżnia się na tle rywali – głównie stylistyką i francuskim polotem, czego nie znajdziemy w takim stopniu nawet w Peugeocie czy Citroenie. Nawet jeśli to moja subiektywna opinia, to jednak miliony użytkowników na całym świecie nie mogą się mylić. Wybierają samochód sprawdzony, nowoczesny, atrakcyjny i bezpieczny.

Renault Clio V

Renault Clio V | Godny następca

IV odsłona Clio nie zestarzała się jeszcze na tyle, by wyglądać ze zniecierpliwieniem następcy, ale w Renault poszli na całość i ubiegli domagania rynku. Nowy model jest… naprawdę nowy. Choć zachował szereg cech znanych z poprzednika, przez co nie wygląda na rewolucję, w praktyce jest zupełnie zbudowany od zera. Francuzi zarzekają się, że zmieniono 100% elementów zewnętrznych. Od teraz Clio prezentuje się… równie dobrze co poprzednik, bo w mojej opinii niczego mu nie brakowało. Ale fakt – auto zgarnęło garść elementów charakterystycznych dla większych modeli marki, a całość okraszono nowymi lakierami, często cukierkowymi, ale dobrze leżącymi na zgrabnym ciele Clio.

Renault Clio V | Wnętrze

Renault Clio V wnętrze


Więcej dzieje się w środku, tu zaszła już totalna przebudowa i Renault nie ukrywa, że nie było do końca zadowolone z kokpitu IV odsłony swojego kompaktu. Pojawił się nowy design z dużym tabletem na czele (dostępny będzie również mniejszy, ale kierowany raczej do klientów flotowych), zaserwowano dużo znacznie większą liczbę miękkich elementów plastikowych, poprawiono też obsługę systemów pokładowych. Z fizycznych, „podstawowych” guzików na konsoli centralnej została w zasadzie tylko obsługa klimatyzacji. Pozostałe opcje mieści w sobie wspomniany wyświetlacz, nieco guzików obsługujących np. opcjonalne systemy bezpieczeństwa trafiło z kolei nad lewe kolano kierowcy.

Renault Clio V zegary

Renault Clio V | Nowa platforma

Całość sprawia wrażenie bardzo dojrzałego samochodu. Widać, że Francuzom nie zależało wyłącznie na odświeżeniu samochodu, to totalnie nowe auto. Co ciekawe, pomimo krótszej długości pojazdu, zwiększyła się przestrzeń dla pasażerów oraz objętość bagażnika. To zasługa licznych niuansów, walki o milimetry zachowywane przy projektowaniu np. kolumny kierowniczej. Wspomnijmy jednak, że auto oparto na zupełnie nowej platformie, która posłuży wkrótce także większym modelom (Megane, Scenic). Renault to też nowe wizje na przyszłość. W połowie 2020 roku po raz pierwszy w historii pojawi się w sprzedaży hybrydowe Renault Clio. Coraz więcej klientów jest na to gotowych i dopiero teraz marka zdecydowała się na próby z takimi wersjami. Być może był to przemyślany ruch i konkurencja przetarła nieco szlaki, choć wciąż w segmencie B nie ma zbyt wielkiego wyboru hybryd.

Renault Clio V | Dostępne wersje

W czasie prezentacji dla mediów udało mi się zrobić sporo kilometrów dwiema wersjami nowego Clio. Pierwsza to ta, która spotka się bez wątpienia z największym odbiorem i to na nią stawia Renault – litrowa odmiana trzycylindrowa o mocy 100 KM. Silnik ten sprzęgnięto z 5-biegową skrzynią manualną i jest to zdrowy złoty środek pomiędzy optymalną dynamiką, ekonomią i ceną zakupu. Spory odcinek przejechałem też samochodem, który w zasadzie na ten moment zamyka cenniki – 130 TCe EDC. Skrót oznacza benzynowy silnik o mocy 130 KM, 4-cylindrowy, z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach. To już naprawdę zgrany, dynamiczny duet, choć klientowi przyjdzie zapłacić za niego minimum 73 900 zł (dostępny wyłącznie w bogatej odmianie Intens oraz usportowionej R.S. Line).
Renault Clio V rear tail lights

Podstawowe Clio (65-konne, wersja Life, nawet bez manualnej klimatyzacji) to koszt 46 900 zł, ale bez wątpienia hitem sprzedażowym będą wersje Zen – optymalnie skonfigurowana, bez nadmiaru dobra, ale i ze wszystkim co konieczne. W palecie znalazł się również diesel. Na ten moment to odmiana dCi 115 (od 69 400 zł), ale wkrótce pojawi się zapewne również słabsza wersja. Oferta Renault oferuje również wersję TCe 100 LPG – z fabryczną instalacją gazową, oraz TCe 100 X-Tronic, z bezstopniową przekładnią. W przypadku manualnych przekładni, dostępny jest również 6-stopniowa skrzynia, wobec czego mamy tu pełny wachlarz wyboru.

Renault Clio V rzut od boku

Nowe Clio jeździ bardzo dobrze. Jest zwarte, nie boi się zakrętów, nadwozie dużo sprawniej radzi sobie z nierównościami. Kabina została bardziej wyciszona i czuć to w porównaniu z jazdą poprzednikiem. Słowem – nowe Clio jest naprawdę nowe, a jednocześnie nie zatraciło charakteru i tej całej radosnej otoczki IV generacji. W mojej opinii samochód wyceniony został na przyzwoite pieniądze, a czy będzie cieszył się powodzeniem wśród klientów? O to bym się raczej nie martwił, ponieważ Renault wytyczyło własne standardy, których dotrzymuje z nawiązką również w V odsłonie swojego kompaktowego hitu.

Renault Clio V

Tags: Clio 2019, Clio V, minitesty, motormag, opinie, renault, Renault Clio 2019, Renault Clio V, Testy aut
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry