Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Renault Captur
Strona główna » Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Nowe Renault Captur to coś więcej niż podniesione Clio, choć […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Nowe Renault Captur to coś więcej niż podniesione Clio, choć […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Sprawdziliśmy nowe Renault Captur

Nowe Renault Captur to coś więcej niż podniesione Clio, choć […]

Magazyn Motór

Nowe Renault Captur to coś więcej niż podniesione Clio, choć ciężko być lepszym od znakomitego hatchbacka.

Tekst: Łukasz Kamiński, foto: Renault Polska
Nikt nie powiedział, że Captur jest lepszy. Lepszy to zresztą pojęcie względne. Nowe Clio, które testowaliśmy już kilkukrotnie dowiodło, że jest mocnym graczem segmentu (jeśli nie najmocniejszym), Captur z kolei dedykowany jest osobom poszukujących nieco więcej uniwersalności. Rzecz jasna w głównej mierze opiera się to o zwiększony prześwit oraz plastiki imitujące offroadera, ale Captur bogatszy jest też w kilka rozwiązań, które doceni nie tylko rodzina.
Renault Captur II tył
Nie odkrywamy niczego nowego, bo dotychczas hierarchia modelowa miała się podobnie. Captur był również jednym z pierwszych (razem z Nissanem Juke) crossoverów, czym zapoczątkował falę mody, za którą poszli niemal wszyscy producenci. Dziś ma więc do zgryzienia ciężki orzech, ale podobnie jak Clio w segmencie B, Captur w gronie crossoverów radzi sobie sprawnie. Już sam design kładzie rywali na łopatki – stylistyka to rzecz jasna osobiste preferencje odbiorców. Jednym bardziej spodoba się odwaga designerów, innym skromność czy prostota. Captur według mnie łączy cechy różnych charakterów, jest elegancji i zadziorny zarazem. Raczej dedykowany będzie osobom wyrazistym. W stylistyce dominują odważne kreski, strumień LED płynący zewsząd oraz dwubarwne malowanie – coś, czego rywale wciąż nie stosują powszechnie, a Captur zapoczątkował już w poprzedniej generacji. Sam producent uważa zresztą, że mógł być to jeden z powodów wyboru tego modelu przez klienta, ponieważ dwukolorowe lakierowanie stanowiło trzon sprzedaży.

Zobacz również: Renault Clio V

W środku to przede wszystkim korzystne rozwiązania funkcjonalne. Mnóstwo schowków, szuflada zamiast tradycyjnego schowka, czy przesuwna tylna kanapa, dzięki której możemy uzyskać nawet 536 litrów przestrzeni bagażowej bez składania foteli. Wówczas oczywiście wygodnie z tyłu będą miały głównie dzieci, ale wynik i tak robi wrażenie. W standardowym układzie (kanapa odsunięta maksymalnie do tyłu) nowy Captur oferuje przestrzeń aż o 50 litrów większą niż dotychczas. Osoby zajmujące miejsce z przodu mają ogrom przestrzeni do wykorzystania. Ktoś, kto miał już okazję siedzieć w nowym Clio, nie będzie zaskoczony, jednak dla osób, które nie weszły jeszcze z Renault w drugą połowę 2019 roku, wnętrze zrobi ogromne wrażenie.
Renault Captur wnętrze
Renault Captur wnętrze

Cyfryzacja wszystkiego. Z intuicją bywa różnie, trzeba się przyzwyczaić do pewnych funkcji, które nie są logiczne na pierwszy rzut oka. Tak bywa chociażby z regulacją głośności (mówię tu o operacji dokonywanej poza typowym dla Renault pilotem od audio pod kierownicą). Na szczęście w Renault ułatwili sobie i klientom sprawę serwując półki guzików stawiających przyjemny opór pod palcem, dzięki czemu bardziej podstawowe funkcje dostępne są poza menu dotykowego wyświetlacza. Spasowanie materiałów znacznie się poprawiło i sprawia wrażenie solidnego, pytanie tylko jak będzie zachowywało się po kilku latach, bo z tym poprzedni Captur miewał delikatne problemy. 
Renault Captur II przód
Stylistycznie udany i komfortowy model może być zasilany silnikami TCe o mocach 100, 130 i 155 KM. Pierwszy z opcją fabrycznej instalacji LPG, środkowy z opcją znakomitej przekładni automatycznej EDC, a ostatni bez możliwości wybrania przekładni manualnej – i dobrze. Dla oszczędnych – 115-konny diesel 1.5 dCi z wariantem EDC lub bez. Jako opcja dostępna jest bardziej stylowa dźwignia zmiany biegów skrzyni automatycznej, która sporo zmienia w ogólnym odbiorze wnętrza. Na ten moment dostępne są tylko 2 warianty wyposażenia ZEN oraz Intens, różniące się 9000 zł ceny. Najtańsze Renault Captur to wydatek 66 900 zł (100-konna benzyna w odmianie ZEN), najdroższy z kolei jest diesel z automatem w wersji Intens – 94 900 zł. Po dodaniu opcji, kwota przekroczy 100 000 zł, co jest już niebezpieczną dość granicą. Po jeździe kilkoma wariantami (bez diesla i LPG) uważam, że najbardziej optymalnym modelem będzie 130-konna odmiana z automatem, w wersji Intens (91 900 zł). 2000 zł więcej kosztuje wersja o mocy 155 KM.
Renault Captur II przód 
Różnica między odmianami 130 i 155 nie jest gigantyczna. Raczej odczuwalna w trasie, przy prędkościach autostradowych. Samochód jest optymalnym połączeniem między stabilizacją w zakrętach i komfortem. Auto nie wychyla się w zakrętach, choć zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego. Przy niskich prędkościach jest dość „twardy”, z kolei na autostradzie bywa ciężki do wyczucia i… nie do końca wiem skąd się to bierze, choć kilku kolegów jeżdżących ze mną Capturem miało podobne odczucia. Poza tym elementem (acz dość istotnym), Renault Captur jest przyjemnym w odbiorze crossoverem, pakownym i komfortowym. Uwzględniając znaczną sprzedaż poprzedniego modelu, Captur zapewne okaże się mocnym graczem swojego segmentu. Dorzucając do tego Clio, którym zachwycałem się już chwilę temu, Renault po raz kolejny może mocno tupnąć nogą w gamie aut miejskich, w latach 2020-2022. Czego mu rzecz jasna życzymy, z przymróżeniem oka patrząc jednak na ceny lepiej wyposażonych egzemplarzy. Podstawowo Captur bowiem wyposażony jest przyzwoicie (nawet lepiej niż rywale), ale Nissan Juke – pomimo tego, że pochodzi z Japonii, przez co z reguły powinien być droższy, w najbogatszej odmianie Tekna jest kilka tysięcy złotych tańszy. A to właśnie on najbardziej czai się na walkę z Capturem.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Captur, clio, featured, Nowe Renault Captur, Renalt, Renault Captur

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Nowe Renault Captur to coś więcej niż podniesione Clio, choć ciężko być lepszym od znakomitego hatchbacka.

Tekst: Łukasz Kamiński, foto: Renault Polska
Nikt nie powiedział, że Captur jest lepszy. Lepszy to zresztą pojęcie względne. Nowe Clio, które testowaliśmy już kilkukrotnie dowiodło, że jest mocnym graczem segmentu (jeśli nie najmocniejszym), Captur z kolei dedykowany jest osobom poszukujących nieco więcej uniwersalności. Rzecz jasna w głównej mierze opiera się to o zwiększony prześwit oraz plastiki imitujące offroadera, ale Captur bogatszy jest też w kilka rozwiązań, które doceni nie tylko rodzina.
Renault Captur II tył
Nie odkrywamy niczego nowego, bo dotychczas hierarchia modelowa miała się podobnie. Captur był również jednym z pierwszych (razem z Nissanem Juke) crossoverów, czym zapoczątkował falę mody, za którą poszli niemal wszyscy producenci. Dziś ma więc do zgryzienia ciężki orzech, ale podobnie jak Clio w segmencie B, Captur w gronie crossoverów radzi sobie sprawnie. Już sam design kładzie rywali na łopatki – stylistyka to rzecz jasna osobiste preferencje odbiorców. Jednym bardziej spodoba się odwaga designerów, innym skromność czy prostota. Captur według mnie łączy cechy różnych charakterów, jest elegancji i zadziorny zarazem. Raczej dedykowany będzie osobom wyrazistym. W stylistyce dominują odważne kreski, strumień LED płynący zewsząd oraz dwubarwne malowanie – coś, czego rywale wciąż nie stosują powszechnie, a Captur zapoczątkował już w poprzedniej generacji. Sam producent uważa zresztą, że mógł być to jeden z powodów wyboru tego modelu przez klienta, ponieważ dwukolorowe lakierowanie stanowiło trzon sprzedaży.

Zobacz również: Renault Clio V

W środku to przede wszystkim korzystne rozwiązania funkcjonalne. Mnóstwo schowków, szuflada zamiast tradycyjnego schowka, czy przesuwna tylna kanapa, dzięki której możemy uzyskać nawet 536 litrów przestrzeni bagażowej bez składania foteli. Wówczas oczywiście wygodnie z tyłu będą miały głównie dzieci, ale wynik i tak robi wrażenie. W standardowym układzie (kanapa odsunięta maksymalnie do tyłu) nowy Captur oferuje przestrzeń aż o 50 litrów większą niż dotychczas. Osoby zajmujące miejsce z przodu mają ogrom przestrzeni do wykorzystania. Ktoś, kto miał już okazję siedzieć w nowym Clio, nie będzie zaskoczony, jednak dla osób, które nie weszły jeszcze z Renault w drugą połowę 2019 roku, wnętrze zrobi ogromne wrażenie.
Renault Captur wnętrze
Renault Captur wnętrze

Cyfryzacja wszystkiego. Z intuicją bywa różnie, trzeba się przyzwyczaić do pewnych funkcji, które nie są logiczne na pierwszy rzut oka. Tak bywa chociażby z regulacją głośności (mówię tu o operacji dokonywanej poza typowym dla Renault pilotem od audio pod kierownicą). Na szczęście w Renault ułatwili sobie i klientom sprawę serwując półki guzików stawiających przyjemny opór pod palcem, dzięki czemu bardziej podstawowe funkcje dostępne są poza menu dotykowego wyświetlacza. Spasowanie materiałów znacznie się poprawiło i sprawia wrażenie solidnego, pytanie tylko jak będzie zachowywało się po kilku latach, bo z tym poprzedni Captur miewał delikatne problemy. 
Renault Captur II przód
Stylistycznie udany i komfortowy model może być zasilany silnikami TCe o mocach 100, 130 i 155 KM. Pierwszy z opcją fabrycznej instalacji LPG, środkowy z opcją znakomitej przekładni automatycznej EDC, a ostatni bez możliwości wybrania przekładni manualnej – i dobrze. Dla oszczędnych – 115-konny diesel 1.5 dCi z wariantem EDC lub bez. Jako opcja dostępna jest bardziej stylowa dźwignia zmiany biegów skrzyni automatycznej, która sporo zmienia w ogólnym odbiorze wnętrza. Na ten moment dostępne są tylko 2 warianty wyposażenia ZEN oraz Intens, różniące się 9000 zł ceny. Najtańsze Renault Captur to wydatek 66 900 zł (100-konna benzyna w odmianie ZEN), najdroższy z kolei jest diesel z automatem w wersji Intens – 94 900 zł. Po dodaniu opcji, kwota przekroczy 100 000 zł, co jest już niebezpieczną dość granicą. Po jeździe kilkoma wariantami (bez diesla i LPG) uważam, że najbardziej optymalnym modelem będzie 130-konna odmiana z automatem, w wersji Intens (91 900 zł). 2000 zł więcej kosztuje wersja o mocy 155 KM.
Renault Captur II przód 
Różnica między odmianami 130 i 155 nie jest gigantyczna. Raczej odczuwalna w trasie, przy prędkościach autostradowych. Samochód jest optymalnym połączeniem między stabilizacją w zakrętach i komfortem. Auto nie wychyla się w zakrętach, choć zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego. Przy niskich prędkościach jest dość „twardy”, z kolei na autostradzie bywa ciężki do wyczucia i… nie do końca wiem skąd się to bierze, choć kilku kolegów jeżdżących ze mną Capturem miało podobne odczucia. Poza tym elementem (acz dość istotnym), Renault Captur jest przyjemnym w odbiorze crossoverem, pakownym i komfortowym. Uwzględniając znaczną sprzedaż poprzedniego modelu, Captur zapewne okaże się mocnym graczem swojego segmentu. Dorzucając do tego Clio, którym zachwycałem się już chwilę temu, Renault po raz kolejny może mocno tupnąć nogą w gamie aut miejskich, w latach 2020-2022. Czego mu rzecz jasna życzymy, z przymróżeniem oka patrząc jednak na ceny lepiej wyposażonych egzemplarzy. Podstawowo Captur bowiem wyposażony jest przyzwoicie (nawet lepiej niż rywale), ale Nissan Juke – pomimo tego, że pochodzi z Japonii, przez co z reguły powinien być droższy, w najbogatszej odmianie Tekna jest kilka tysięcy złotych tańszy. A to właśnie on najbardziej czai się na walkę z Capturem.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Captur, clio, featured, Nowe Renault Captur, Renalt, Renault Captur
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry