Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Renault Talisman Grandtour przód
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Magazyn Motór
Szyk i komfort – to główne cechy aut pozycjonowanych w gamie producentów jako te dla klientów (szczególnie korporacyjnych) wyższego szczebla. Rzecz jasna to również modele z powodzeniem wybierane przez rodziny ceniące komfort oraz same głowy rodziny, które po odwiezieniu dzieci do szkoły bez wstydu pojawią się istotnym spotkaniu. 
Talisman zastąpił w 2015 roku dwa modele – legendarną i owianą niestety złą sławą przez techniczne niepowodzenia Lagunę oraz kiepsko sprzedające się Latitude (czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta to auto?). Auto zapoczątkowało poniekąd ambitną stylistykę, za którą później producent poszedł również w przypadku pozostałych, mniejszych modeli, a także crossoverów czy SUVów. Od początku zwracał uwagę, ponieważ był nieco jak zjawa z innego świata – gry świetlne technologią LED, agresja w designie, a całość, o dziwo – pasująca do siebie. 
Renault Talisman Grandtour tył

Renault Talisman Grandtour test | Silnik

Na plus była także paleta silnikowa – bogata zarówno w benzynowe jednostki, jak i diesle o różnych przekrojach mocy – od 110 KM w silniku 1.5 dCi po 225 KM w benzynowym 1.8 TCe. W ofercie były też różne przekładnie – 6-stopniowy manual  oraz automat EDC w wersji 6- oraz 7-biegowej. Brakowało niestety opcji napędu obu osi, Renault oferowało za to system 4Control – system czterech kół skrętnych, znakomicie spisujący się szczególnie w mieście, przy manewrowaniu niemałym przecież autem. Dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym? Pomimo atrakcyjności, wielkimi krokami nadchodzi lifting Talismana, a po cichu mówi się o pierwszej prezentacji następcy na najbliższych targach w Genewie za trzy miesiące. Nie będzie to rewolucja, acz delikatna, odświeżająca modernizacja, która wprowadzi nieco powiewu w aucie, które musi mierzyć się z nieustanną gonitwą za klientem – prywatnym, jak i korporacyjnym. 
Renault Talisman Grandtour przód

Renault Talisman Grandtour test | Stylistyka

Czy jednak największa limuzyna w ofercie francuskiego producenta zdążyła się zestarzeć? Oczywiście nie – bardziej powiedziałbym, że nieco się opatrzyła. Wciąż przyciąga oko zawadiacką  linią oraz elegancją, ale nie porywa tak jak kilka lat temu – skromne zmiany z pewnością mu pomogą. Segment ten i tak nie należy do uwielbiających designerskie rewolucje – to nie małe, szalone miejskie autka, wpadające w oko crossovery, ani sportowe hothatche, które uwielbiają zwracać na siebie uwagę nieszablonowym stylem i kolorem. 
Renault Talisman Grandtour lampa przód
Renault Talisman Grandtour lampa tył

Zanim producent zdecydował się na modernizacje stylistyczne, postawił na uporządkowanie i odświeżenie palety silnikowej. Od 2018 roku klient do dyspozycji ma 2 wersje benzynowe oraz 2 diesle o 4 wariantach mocy. Testowane 1.7 BlueDCi (tak, tak – niebieski akcent w nazwie to już XXI wiek i konieczność uzupełniania dodatkowego zbiornika z czynnikiem AdBlue) to jeden ze złotych środków pod maską Talismana – 150 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego to już wartości, które zadowolą klienta w każdych warunkach. Choć pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po przeszło 10 sekundach, w codziennym odczuciu Renault wydaje się dobrym kompanem tak w mieście, jak i trasie. Brak ponadprzeciętnej dynamiki rekompensuje zużycie paliwa, które średnio wyniesie zazwyczaj około 7 litrów w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Renault Megane RS

W mieście auto nie spali więcej jak 9 litrów, w trasie przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem, można zejść nawet do poniżej 6 litrów. Jak na tak spore auto to wynik godny uznania, z którym nie idzie w parze jednak 52-litrowy zbiornik paliwa. Zwłaszcza w segmencie dużych limuzyn/kombi bak pozwalający na pokonanie 800-900 kilometrów powinien być kluczowym elementem, choć z drugiej strony, „dla zdrowotności” po 200-300 kilometrach każdy szanujący swoją kondycję kierowca powinien odhaczyć postój, może więc to po prostu umiejętna gra w bezpieczeństwo. Tak. Tak to nazwijmy.

Renault Talisman Grandtour test | Cena

Renault Talisman, szczególnie w odmianie Grandtour pozostaje więc autem niesamowicie skutecznym w podróży – pakownym (572 litry bagażnika) oraz wygodnym na odległe trasy, nawet dla kompletu pasażerów. Nie brakuje dostatku na pokładzie, nawet bazowe odmiany wyposażone są przyzwoicie. Testowana wersja Intens w standardzie posiada już znakomite światła LED, system kontroli pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Wspomnę tylko, że wyżej stoi jeszcze ociekająca luksusem odmiana Initiale Paris, choć droższa o astronomiczne 50 000 zł. Cennik Talismana Grandtour otwiera wersja Limited za 112 900 zł, 9000 zł droższa od testowanego auta, do którego dorzuconych jednak zostało kilka dodatków, wobec czego finalny rachunek to 126 900 zł.

Pomimo lat, Renault Talisman przyciąga oko i jest wzorowym graczem w palecie francuskiego producenta. Nieustannie przyciąga do siebie rodziny, biznesmenów niższego szczebla oraz klientów flotowych. Zbliżający się lifting wpłynie więc tylko na wzmożony popyt, z czym Francuzi świetnie sobie radzą. Na szczęście z sukcesem zażegnany został już też problem awaryjności aut, co zdaje się być przeciwnością mitu niezawodności samochodów z Japonii.

Zaobserwuj nas na Twitterze!

Tags: cena, Grandtour, renault, Renault Talisman Grandtour test cena, Renault Talisman Grandtour test silnik, Renault Talisman Grandtour test stylistyka, Talisman, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Szyk i komfort – to główne cechy aut pozycjonowanych w gamie producentów jako te dla klientów (szczególnie korporacyjnych) wyższego szczebla. Rzecz jasna to również modele z powodzeniem wybierane przez rodziny ceniące komfort oraz same głowy rodziny, które po odwiezieniu dzieci do szkoły bez wstydu pojawią się istotnym spotkaniu. 
Talisman zastąpił w 2015 roku dwa modele – legendarną i owianą niestety złą sławą przez techniczne niepowodzenia Lagunę oraz kiepsko sprzedające się Latitude (czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta to auto?). Auto zapoczątkowało poniekąd ambitną stylistykę, za którą później producent poszedł również w przypadku pozostałych, mniejszych modeli, a także crossoverów czy SUVów. Od początku zwracał uwagę, ponieważ był nieco jak zjawa z innego świata – gry świetlne technologią LED, agresja w designie, a całość, o dziwo – pasująca do siebie. 
Renault Talisman Grandtour tył

Renault Talisman Grandtour test | Silnik

Na plus była także paleta silnikowa – bogata zarówno w benzynowe jednostki, jak i diesle o różnych przekrojach mocy – od 110 KM w silniku 1.5 dCi po 225 KM w benzynowym 1.8 TCe. W ofercie były też różne przekładnie – 6-stopniowy manual  oraz automat EDC w wersji 6- oraz 7-biegowej. Brakowało niestety opcji napędu obu osi, Renault oferowało za to system 4Control – system czterech kół skrętnych, znakomicie spisujący się szczególnie w mieście, przy manewrowaniu niemałym przecież autem. Dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym? Pomimo atrakcyjności, wielkimi krokami nadchodzi lifting Talismana, a po cichu mówi się o pierwszej prezentacji następcy na najbliższych targach w Genewie za trzy miesiące. Nie będzie to rewolucja, acz delikatna, odświeżająca modernizacja, która wprowadzi nieco powiewu w aucie, które musi mierzyć się z nieustanną gonitwą za klientem – prywatnym, jak i korporacyjnym. 
Renault Talisman Grandtour przód

Renault Talisman Grandtour test | Stylistyka

Czy jednak największa limuzyna w ofercie francuskiego producenta zdążyła się zestarzeć? Oczywiście nie – bardziej powiedziałbym, że nieco się opatrzyła. Wciąż przyciąga oko zawadiacką  linią oraz elegancją, ale nie porywa tak jak kilka lat temu – skromne zmiany z pewnością mu pomogą. Segment ten i tak nie należy do uwielbiających designerskie rewolucje – to nie małe, szalone miejskie autka, wpadające w oko crossovery, ani sportowe hothatche, które uwielbiają zwracać na siebie uwagę nieszablonowym stylem i kolorem. 
Renault Talisman Grandtour lampa przód
Renault Talisman Grandtour lampa tył

Zanim producent zdecydował się na modernizacje stylistyczne, postawił na uporządkowanie i odświeżenie palety silnikowej. Od 2018 roku klient do dyspozycji ma 2 wersje benzynowe oraz 2 diesle o 4 wariantach mocy. Testowane 1.7 BlueDCi (tak, tak – niebieski akcent w nazwie to już XXI wiek i konieczność uzupełniania dodatkowego zbiornika z czynnikiem AdBlue) to jeden ze złotych środków pod maską Talismana – 150 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego to już wartości, które zadowolą klienta w każdych warunkach. Choć pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po przeszło 10 sekundach, w codziennym odczuciu Renault wydaje się dobrym kompanem tak w mieście, jak i trasie. Brak ponadprzeciętnej dynamiki rekompensuje zużycie paliwa, które średnio wyniesie zazwyczaj około 7 litrów w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Renault Megane RS

W mieście auto nie spali więcej jak 9 litrów, w trasie przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem, można zejść nawet do poniżej 6 litrów. Jak na tak spore auto to wynik godny uznania, z którym nie idzie w parze jednak 52-litrowy zbiornik paliwa. Zwłaszcza w segmencie dużych limuzyn/kombi bak pozwalający na pokonanie 800-900 kilometrów powinien być kluczowym elementem, choć z drugiej strony, „dla zdrowotności” po 200-300 kilometrach każdy szanujący swoją kondycję kierowca powinien odhaczyć postój, może więc to po prostu umiejętna gra w bezpieczeństwo. Tak. Tak to nazwijmy.

Renault Talisman Grandtour test | Cena

Renault Talisman, szczególnie w odmianie Grandtour pozostaje więc autem niesamowicie skutecznym w podróży – pakownym (572 litry bagażnika) oraz wygodnym na odległe trasy, nawet dla kompletu pasażerów. Nie brakuje dostatku na pokładzie, nawet bazowe odmiany wyposażone są przyzwoicie. Testowana wersja Intens w standardzie posiada już znakomite światła LED, system kontroli pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Wspomnę tylko, że wyżej stoi jeszcze ociekająca luksusem odmiana Initiale Paris, choć droższa o astronomiczne 50 000 zł. Cennik Talismana Grandtour otwiera wersja Limited za 112 900 zł, 9000 zł droższa od testowanego auta, do którego dorzuconych jednak zostało kilka dodatków, wobec czego finalny rachunek to 126 900 zł.

Pomimo lat, Renault Talisman przyciąga oko i jest wzorowym graczem w palecie francuskiego producenta. Nieustannie przyciąga do siebie rodziny, biznesmenów niższego szczebla oraz klientów flotowych. Zbliżający się lifting wpłynie więc tylko na wzmożony popyt, z czym Francuzi świetnie sobie radzą. Na szczęście z sukcesem zażegnany został już też problem awaryjności aut, co zdaje się być przeciwnością mitu niezawodności samochodów z Japonii.

Zaobserwuj nas na Twitterze!

Tags: cena, Grandtour, renault, Renault Talisman Grandtour test cena, Renault Talisman Grandtour test silnik, Renault Talisman Grandtour test stylistyka, Talisman, test

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry