Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Renault Talisman Grandtour przód
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Renault Talisman Grandtour test – specyfika odbiorcy

Po kilku latach przerwy Renault wróciło do stylistycznej odwagi i znów oferuje samochody, które wyróżniają się designem na tle konkurencji. Talisman, pomimo niemal już pięciu lat na rynku, wciąż pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych aut segmentu D.

Magazyn Motór
Szyk i komfort – to główne cechy aut pozycjonowanych w gamie producentów jako te dla klientów (szczególnie korporacyjnych) wyższego szczebla. Rzecz jasna to również modele z powodzeniem wybierane przez rodziny ceniące komfort oraz same głowy rodziny, które po odwiezieniu dzieci do szkoły bez wstydu pojawią się istotnym spotkaniu. 
Talisman zastąpił w 2015 roku dwa modele – legendarną i owianą niestety złą sławą przez techniczne niepowodzenia Lagunę oraz kiepsko sprzedające się Latitude (czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta to auto?). Auto zapoczątkowało poniekąd ambitną stylistykę, za którą później producent poszedł również w przypadku pozostałych, mniejszych modeli, a także crossoverów czy SUVów. Od początku zwracał uwagę, ponieważ był nieco jak zjawa z innego świata – gry świetlne technologią LED, agresja w designie, a całość, o dziwo – pasująca do siebie. 
Renault Talisman Grandtour tył

Renault Talisman Grandtour test | Silnik

Na plus była także paleta silnikowa – bogata zarówno w benzynowe jednostki, jak i diesle o różnych przekrojach mocy – od 110 KM w silniku 1.5 dCi po 225 KM w benzynowym 1.8 TCe. W ofercie były też różne przekładnie – 6-stopniowy manual  oraz automat EDC w wersji 6- oraz 7-biegowej. Brakowało niestety opcji napędu obu osi, Renault oferowało za to system 4Control – system czterech kół skrętnych, znakomicie spisujący się szczególnie w mieście, przy manewrowaniu niemałym przecież autem. Dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym? Pomimo atrakcyjności, wielkimi krokami nadchodzi lifting Talismana, a po cichu mówi się o pierwszej prezentacji następcy na najbliższych targach w Genewie za trzy miesiące. Nie będzie to rewolucja, acz delikatna, odświeżająca modernizacja, która wprowadzi nieco powiewu w aucie, które musi mierzyć się z nieustanną gonitwą za klientem – prywatnym, jak i korporacyjnym. 
Renault Talisman Grandtour przód

Renault Talisman Grandtour test | Stylistyka

Czy jednak największa limuzyna w ofercie francuskiego producenta zdążyła się zestarzeć? Oczywiście nie – bardziej powiedziałbym, że nieco się opatrzyła. Wciąż przyciąga oko zawadiacką  linią oraz elegancją, ale nie porywa tak jak kilka lat temu – skromne zmiany z pewnością mu pomogą. Segment ten i tak nie należy do uwielbiających designerskie rewolucje – to nie małe, szalone miejskie autka, wpadające w oko crossovery, ani sportowe hothatche, które uwielbiają zwracać na siebie uwagę nieszablonowym stylem i kolorem. 
Renault Talisman Grandtour lampa przód
Renault Talisman Grandtour lampa tył

Zanim producent zdecydował się na modernizacje stylistyczne, postawił na uporządkowanie i odświeżenie palety silnikowej. Od 2018 roku klient do dyspozycji ma 2 wersje benzynowe oraz 2 diesle o 4 wariantach mocy. Testowane 1.7 BlueDCi (tak, tak – niebieski akcent w nazwie to już XXI wiek i konieczność uzupełniania dodatkowego zbiornika z czynnikiem AdBlue) to jeden ze złotych środków pod maską Talismana – 150 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego to już wartości, które zadowolą klienta w każdych warunkach. Choć pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po przeszło 10 sekundach, w codziennym odczuciu Renault wydaje się dobrym kompanem tak w mieście, jak i trasie. Brak ponadprzeciętnej dynamiki rekompensuje zużycie paliwa, które średnio wyniesie zazwyczaj około 7 litrów w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Renault Megane RS

W mieście auto nie spali więcej jak 9 litrów, w trasie przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem, można zejść nawet do poniżej 6 litrów. Jak na tak spore auto to wynik godny uznania, z którym nie idzie w parze jednak 52-litrowy zbiornik paliwa. Zwłaszcza w segmencie dużych limuzyn/kombi bak pozwalający na pokonanie 800-900 kilometrów powinien być kluczowym elementem, choć z drugiej strony, „dla zdrowotności” po 200-300 kilometrach każdy szanujący swoją kondycję kierowca powinien odhaczyć postój, może więc to po prostu umiejętna gra w bezpieczeństwo. Tak. Tak to nazwijmy.

Renault Talisman Grandtour test | Cena

Renault Talisman, szczególnie w odmianie Grandtour pozostaje więc autem niesamowicie skutecznym w podróży – pakownym (572 litry bagażnika) oraz wygodnym na odległe trasy, nawet dla kompletu pasażerów. Nie brakuje dostatku na pokładzie, nawet bazowe odmiany wyposażone są przyzwoicie. Testowana wersja Intens w standardzie posiada już znakomite światła LED, system kontroli pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Wspomnę tylko, że wyżej stoi jeszcze ociekająca luksusem odmiana Initiale Paris, choć droższa o astronomiczne 50 000 zł. Cennik Talismana Grandtour otwiera wersja Limited za 112 900 zł, 9000 zł droższa od testowanego auta, do którego dorzuconych jednak zostało kilka dodatków, wobec czego finalny rachunek to 126 900 zł.

Pomimo lat, Renault Talisman przyciąga oko i jest wzorowym graczem w palecie francuskiego producenta. Nieustannie przyciąga do siebie rodziny, biznesmenów niższego szczebla oraz klientów flotowych. Zbliżający się lifting wpłynie więc tylko na wzmożony popyt, z czym Francuzi świetnie sobie radzą. Na szczęście z sukcesem zażegnany został już też problem awaryjności aut, co zdaje się być przeciwnością mitu niezawodności samochodów z Japonii.

Zaobserwuj nas na Twitterze!

Tags: cena, Grandtour, renault, Renault Talisman Grandtour test cena, Renault Talisman Grandtour test silnik, Renault Talisman Grandtour test stylistyka, Talisman, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

Szyk i komfort – to główne cechy aut pozycjonowanych w gamie producentów jako te dla klientów (szczególnie korporacyjnych) wyższego szczebla. Rzecz jasna to również modele z powodzeniem wybierane przez rodziny ceniące komfort oraz same głowy rodziny, które po odwiezieniu dzieci do szkoły bez wstydu pojawią się istotnym spotkaniu. 
Talisman zastąpił w 2015 roku dwa modele – legendarną i owianą niestety złą sławą przez techniczne niepowodzenia Lagunę oraz kiepsko sprzedające się Latitude (czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta to auto?). Auto zapoczątkowało poniekąd ambitną stylistykę, za którą później producent poszedł również w przypadku pozostałych, mniejszych modeli, a także crossoverów czy SUVów. Od początku zwracał uwagę, ponieważ był nieco jak zjawa z innego świata – gry świetlne technologią LED, agresja w designie, a całość, o dziwo – pasująca do siebie. 
Renault Talisman Grandtour tył

Renault Talisman Grandtour test | Silnik

Na plus była także paleta silnikowa – bogata zarówno w benzynowe jednostki, jak i diesle o różnych przekrojach mocy – od 110 KM w silniku 1.5 dCi po 225 KM w benzynowym 1.8 TCe. W ofercie były też różne przekładnie – 6-stopniowy manual  oraz automat EDC w wersji 6- oraz 7-biegowej. Brakowało niestety opcji napędu obu osi, Renault oferowało za to system 4Control – system czterech kół skrętnych, znakomicie spisujący się szczególnie w mieście, przy manewrowaniu niemałym przecież autem. Dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym? Pomimo atrakcyjności, wielkimi krokami nadchodzi lifting Talismana, a po cichu mówi się o pierwszej prezentacji następcy na najbliższych targach w Genewie za trzy miesiące. Nie będzie to rewolucja, acz delikatna, odświeżająca modernizacja, która wprowadzi nieco powiewu w aucie, które musi mierzyć się z nieustanną gonitwą za klientem – prywatnym, jak i korporacyjnym. 
Renault Talisman Grandtour przód

Renault Talisman Grandtour test | Stylistyka

Czy jednak największa limuzyna w ofercie francuskiego producenta zdążyła się zestarzeć? Oczywiście nie – bardziej powiedziałbym, że nieco się opatrzyła. Wciąż przyciąga oko zawadiacką  linią oraz elegancją, ale nie porywa tak jak kilka lat temu – skromne zmiany z pewnością mu pomogą. Segment ten i tak nie należy do uwielbiających designerskie rewolucje – to nie małe, szalone miejskie autka, wpadające w oko crossovery, ani sportowe hothatche, które uwielbiają zwracać na siebie uwagę nieszablonowym stylem i kolorem. 
Renault Talisman Grandtour lampa przód
Renault Talisman Grandtour lampa tył

Zanim producent zdecydował się na modernizacje stylistyczne, postawił na uporządkowanie i odświeżenie palety silnikowej. Od 2018 roku klient do dyspozycji ma 2 wersje benzynowe oraz 2 diesle o 4 wariantach mocy. Testowane 1.7 BlueDCi (tak, tak – niebieski akcent w nazwie to już XXI wiek i konieczność uzupełniania dodatkowego zbiornika z czynnikiem AdBlue) to jeden ze złotych środków pod maską Talismana – 150 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego to już wartości, które zadowolą klienta w każdych warunkach. Choć pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po przeszło 10 sekundach, w codziennym odczuciu Renault wydaje się dobrym kompanem tak w mieście, jak i trasie. Brak ponadprzeciętnej dynamiki rekompensuje zużycie paliwa, które średnio wyniesie zazwyczaj około 7 litrów w cyklu mieszanym.

Zobacz również: Renault Megane RS

W mieście auto nie spali więcej jak 9 litrów, w trasie przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem, można zejść nawet do poniżej 6 litrów. Jak na tak spore auto to wynik godny uznania, z którym nie idzie w parze jednak 52-litrowy zbiornik paliwa. Zwłaszcza w segmencie dużych limuzyn/kombi bak pozwalający na pokonanie 800-900 kilometrów powinien być kluczowym elementem, choć z drugiej strony, „dla zdrowotności” po 200-300 kilometrach każdy szanujący swoją kondycję kierowca powinien odhaczyć postój, może więc to po prostu umiejętna gra w bezpieczeństwo. Tak. Tak to nazwijmy.

Renault Talisman Grandtour test | Cena

Renault Talisman, szczególnie w odmianie Grandtour pozostaje więc autem niesamowicie skutecznym w podróży – pakownym (572 litry bagażnika) oraz wygodnym na odległe trasy, nawet dla kompletu pasażerów. Nie brakuje dostatku na pokładzie, nawet bazowe odmiany wyposażone są przyzwoicie. Testowana wersja Intens w standardzie posiada już znakomite światła LED, system kontroli pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Wspomnę tylko, że wyżej stoi jeszcze ociekająca luksusem odmiana Initiale Paris, choć droższa o astronomiczne 50 000 zł. Cennik Talismana Grandtour otwiera wersja Limited za 112 900 zł, 9000 zł droższa od testowanego auta, do którego dorzuconych jednak zostało kilka dodatków, wobec czego finalny rachunek to 126 900 zł.

Pomimo lat, Renault Talisman przyciąga oko i jest wzorowym graczem w palecie francuskiego producenta. Nieustannie przyciąga do siebie rodziny, biznesmenów niższego szczebla oraz klientów flotowych. Zbliżający się lifting wpłynie więc tylko na wzmożony popyt, z czym Francuzi świetnie sobie radzą. Na szczęście z sukcesem zażegnany został już też problem awaryjności aut, co zdaje się być przeciwnością mitu niezawodności samochodów z Japonii.

Zaobserwuj nas na Twitterze!

Tags: cena, Grandtour, renault, Renault Talisman Grandtour test cena, Renault Talisman Grandtour test silnik, Renault Talisman Grandtour test stylistyka, Talisman, test
  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

OSTATNIO DODANE

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 911R

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Audi Quattro S1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • EKO Kolekcja Magazynu Motór

    Magazyn Motór
    150,00 zł 100,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry