Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Jann Mardenborough: sprzed konsoli do bolidu

Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, […]

Mateusz Cieślak
    • Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, że czasem potrafią stać się podstawą bardzo ciekawej kariery.
    • Gry wyścigowe live - Jann Mardenborough...

Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, że czasem potrafią stać się podstawą bardzo ciekawej kariery.

Jann Mardenborough – młody chłopak, który sprzed konsoli Playstation trafił wprost do bolidu i został kierowcą wyścigowym Nissan GT Academy Team.

rozmawiał: Wojciech Paprota, foto: Nissan

Motór: Jak zaczęła się twoja przygoda z motosportem?
Jann Mardenborough: Wszystko zaczęło się od tego, że w domu grałem na konsoli w Gran Turismo. Wziąłem udział w organizowanej przez Nissana wyścigowej akademii GT, której zadaniem było znalezienie najszybszych wirtualnych kierowców, a później sprawdzenie, czy potrafią sobie poradzić równie dobrze w prawdziwym samochodzie. Zostałem zwycięzcą w sezonie 2011 i od tego momentu brałem udział w wielu wyścigach. Najpierw prowadziłem głównie samochody GT, a teraz przesiadłem się do bolidów. W rzeczywistości ścigam się zaledwie od 3 lat, dlatego mogę być zadowolony z tego, co osiągnąłem.



Motór: Czy przesiadka z wirtualnego bolidu do prawdziwego samochodu GT okazała się trudna?
Jann Mardenborough: Nie, ponieważ nie miałem doświadczenia w jeżdżeniu innymi samochodami. Cała moja wiedza i umiejętności pochodziły z Gran Turismo 5. Całe moje doświadczenie oparte było o jazdę samochodem GT, tylko że w wirtualnej grze. Gdy po raz pierwszy wsiadłem do tego samochodu, czułem się w miarę normalnie, mimo że jazda samochodem wyścigowym z prędkością 300 km/h w wieku 19 lat jest dość szaloną rzeczą. Kiedy wygrałem akademię GT rozpocząłem zaawansowany program treningowy, który, szczerze mówiąc, nie był dla mnie wielką niespodzianką. Wiedziałem, jak to będzie wyglądać.

Krok sprzed ekranu telewizora do wyścigowego samochodu był duży, ale nie ogromny.

Jaka jest największa różnica pomiędzy zabawą w gry wyścigowe a prawdziwym samochodem GT? Czy jest to siła G?
Jann Mardenborough: Siła G w samochodach GT nie jest taka duża i łatwo się do niej przyzwyczaić. Jej największa wartość oscyluje w granicach 2,5 g. Największa różnica jest zdecydowanie w widoczności. Gdy grałem na PlayStation, miałem przed sobą kilkunastocalowy ekran, na którym mój wzrok zawsze był skoncentrowany i nigdy nie musiałem się nigdzie rozglądać. Gdy prowadzisz normalny samochód, jest zupełnie inaczej. Gdy przejeżdżasz przykładowo przez szykanę Eau Rouge, najpierw patrzysz się w dół, gdy już pokonasz jego pierwszą część, musisz patrzyć w prawo, a później w górę i w lewo. Nie widzisz od razu wszystkiego. Trzeba naprawdę ciężko trenować, aby się do tego przyzwyczaić.

jann mardenborough - przez gry wyścigowe na konsoli do formuły 1



Podczas wyścigów akademii GT używałeś pada czy kierownicy?
Jann Mardenborough: Miałem do tego specjalne stanowisko, które przypominało duże drewniane koło. Oprócz fotela była tam również kierownica, pedały i dźwignia zmiany biegów.

Kierowcy, którzy ścigają się w tym sezonie w GP3, mają znacznie większe doświadczenie niż ty. Większość z nich marzyła o ściganiu się od dziecka i już w wieku kilku lat zaczynali swoje kariery za kierownicami gokartów. Jak to było w twoim przypadku? Też zawsze chciałeś zostać kierowcą wyścigowym? Czy podjąłeś decyzję o zaangażowaniu się w motosport dopiero po wygraniu wyścigowej akademii GT?
Jann Mardenborough: Chciałem zostać pełnoetatowym kierowcą wyścigowym od czasu, kiedy skończyłem 8 lat, kiedy w ogóle dowiedziałem się, że można z tego żyć. W mojej rodzinie nie ma tradycji wyścigowych, więc wcześniej wiedziałem na ten temat bardzo niewiele. Dopiero w wieku 7 lat zacząłem się interesować motosportem. Kochałem oglądać samochody i bawić się modelami. Od razu wiedziałem, że w przyszłości chcę zająć się tym na poważnie. Kiedy byłem nastolatkiem, zdałem sobie jednak sprawę, że nie będzie to takie łatwe i nieco straciłem nadzieję. Motosport zawsze był jednak moją największą pasją i kiedy dowiedziałem się o wyścigowej akademii GT wiedziałem, że nie mogę zmarnować takiej okazji i zdecydowałem się wziąć w niej udział. To, gdzie jestem teraz i to, jak rozwija się moja kariera, zawdzięczam właśnie wyścigowej akademii GT Nissana i zabawie w gry wyścigowe.

Zaczynałeś swoją karierę od startów samochodami GT, ale w tym sezonie koncentrujesz się na serii GP3. Czy twoim celem są starty w Formule 1, czy wolałbyś powrócić do samochodów GT i ścigać się w wyścigach długodystansowych?
Jann Mardenborough: Dla mnie najwyższą kategorią motosportu zawsze była Formuła 1. Jako że chcę dotrzeć na szczyt, Formuła 1 wydaje się być oczywistym celem. Wyścigi samochodów sportowych wydają się być jednak kuszącą opcją, szczególnie kategoria Le Mans Prototype, dlatego nie wykluczam również możliwości startów za kierownicą tych samochodów.

Czy uważasz, że w przyszłym sezonie będziesz w stanie rywalizować bez żadnych problemów na jeszcze wyższym poziomie niż GP3?
Jann Mardenborough: Taki mam cel, chciałbym przejść na kolejny poziom, jednak nie mam pewności, czy będzie to możliwe. Nie wiem, co stanie się za rok. Zanim przejdziesz do wyższej kategorii, musisz osiągać sukcesy i mieć pewność, że w obecnej serii zrobiłeś wszystko tak, jak powinieneś.

Gry wyścigowe live - Jann Mardenborough...

...prowadził Nissana GT-R, który na północnej pętli toru Nurburgring spektakularnie wzniósł się w powietrze. Film z tego zdarzenia zobaczycie tutaj:







 

Magazyn Motór - jann mardenborough przez gry wyścigowe na konsoli do formuły 1

Tags: academy, akademia, akademia nissana, gt, jann, jann mardenborough, konsola, nissan, nissan gt academy, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Gry wyścigowe to nie zawsze strata czasu – okazuje się, że czasem potrafią stać się podstawą bardzo ciekawej kariery.

Jann Mardenborough – młody chłopak, który sprzed konsoli Playstation trafił wprost do bolidu i został kierowcą wyścigowym Nissan GT Academy Team.

rozmawiał: Wojciech Paprota, foto: Nissan

Motór: Jak zaczęła się twoja przygoda z motosportem?
Jann Mardenborough: Wszystko zaczęło się od tego, że w domu grałem na konsoli w Gran Turismo. Wziąłem udział w organizowanej przez Nissana wyścigowej akademii GT, której zadaniem było znalezienie najszybszych wirtualnych kierowców, a później sprawdzenie, czy potrafią sobie poradzić równie dobrze w prawdziwym samochodzie. Zostałem zwycięzcą w sezonie 2011 i od tego momentu brałem udział w wielu wyścigach. Najpierw prowadziłem głównie samochody GT, a teraz przesiadłem się do bolidów. W rzeczywistości ścigam się zaledwie od 3 lat, dlatego mogę być zadowolony z tego, co osiągnąłem.



Motór: Czy przesiadka z wirtualnego bolidu do prawdziwego samochodu GT okazała się trudna?
Jann Mardenborough: Nie, ponieważ nie miałem doświadczenia w jeżdżeniu innymi samochodami. Cała moja wiedza i umiejętności pochodziły z Gran Turismo 5. Całe moje doświadczenie oparte było o jazdę samochodem GT, tylko że w wirtualnej grze. Gdy po raz pierwszy wsiadłem do tego samochodu, czułem się w miarę normalnie, mimo że jazda samochodem wyścigowym z prędkością 300 km/h w wieku 19 lat jest dość szaloną rzeczą. Kiedy wygrałem akademię GT rozpocząłem zaawansowany program treningowy, który, szczerze mówiąc, nie był dla mnie wielką niespodzianką. Wiedziałem, jak to będzie wyglądać.

Krok sprzed ekranu telewizora do wyścigowego samochodu był duży, ale nie ogromny.

Jaka jest największa różnica pomiędzy zabawą w gry wyścigowe a prawdziwym samochodem GT? Czy jest to siła G?
Jann Mardenborough: Siła G w samochodach GT nie jest taka duża i łatwo się do niej przyzwyczaić. Jej największa wartość oscyluje w granicach 2,5 g. Największa różnica jest zdecydowanie w widoczności. Gdy grałem na PlayStation, miałem przed sobą kilkunastocalowy ekran, na którym mój wzrok zawsze był skoncentrowany i nigdy nie musiałem się nigdzie rozglądać. Gdy prowadzisz normalny samochód, jest zupełnie inaczej. Gdy przejeżdżasz przykładowo przez szykanę Eau Rouge, najpierw patrzysz się w dół, gdy już pokonasz jego pierwszą część, musisz patrzyć w prawo, a później w górę i w lewo. Nie widzisz od razu wszystkiego. Trzeba naprawdę ciężko trenować, aby się do tego przyzwyczaić.

jann mardenborough - przez gry wyścigowe na konsoli do formuły 1



Podczas wyścigów akademii GT używałeś pada czy kierownicy?
Jann Mardenborough: Miałem do tego specjalne stanowisko, które przypominało duże drewniane koło. Oprócz fotela była tam również kierownica, pedały i dźwignia zmiany biegów.

Kierowcy, którzy ścigają się w tym sezonie w GP3, mają znacznie większe doświadczenie niż ty. Większość z nich marzyła o ściganiu się od dziecka i już w wieku kilku lat zaczynali swoje kariery za kierownicami gokartów. Jak to było w twoim przypadku? Też zawsze chciałeś zostać kierowcą wyścigowym? Czy podjąłeś decyzję o zaangażowaniu się w motosport dopiero po wygraniu wyścigowej akademii GT?
Jann Mardenborough: Chciałem zostać pełnoetatowym kierowcą wyścigowym od czasu, kiedy skończyłem 8 lat, kiedy w ogóle dowiedziałem się, że można z tego żyć. W mojej rodzinie nie ma tradycji wyścigowych, więc wcześniej wiedziałem na ten temat bardzo niewiele. Dopiero w wieku 7 lat zacząłem się interesować motosportem. Kochałem oglądać samochody i bawić się modelami. Od razu wiedziałem, że w przyszłości chcę zająć się tym na poważnie. Kiedy byłem nastolatkiem, zdałem sobie jednak sprawę, że nie będzie to takie łatwe i nieco straciłem nadzieję. Motosport zawsze był jednak moją największą pasją i kiedy dowiedziałem się o wyścigowej akademii GT wiedziałem, że nie mogę zmarnować takiej okazji i zdecydowałem się wziąć w niej udział. To, gdzie jestem teraz i to, jak rozwija się moja kariera, zawdzięczam właśnie wyścigowej akademii GT Nissana i zabawie w gry wyścigowe.

Zaczynałeś swoją karierę od startów samochodami GT, ale w tym sezonie koncentrujesz się na serii GP3. Czy twoim celem są starty w Formule 1, czy wolałbyś powrócić do samochodów GT i ścigać się w wyścigach długodystansowych?
Jann Mardenborough: Dla mnie najwyższą kategorią motosportu zawsze była Formuła 1. Jako że chcę dotrzeć na szczyt, Formuła 1 wydaje się być oczywistym celem. Wyścigi samochodów sportowych wydają się być jednak kuszącą opcją, szczególnie kategoria Le Mans Prototype, dlatego nie wykluczam również możliwości startów za kierownicą tych samochodów.

Czy uważasz, że w przyszłym sezonie będziesz w stanie rywalizować bez żadnych problemów na jeszcze wyższym poziomie niż GP3?
Jann Mardenborough: Taki mam cel, chciałbym przejść na kolejny poziom, jednak nie mam pewności, czy będzie to możliwe. Nie wiem, co stanie się za rok. Zanim przejdziesz do wyższej kategorii, musisz osiągać sukcesy i mieć pewność, że w obecnej serii zrobiłeś wszystko tak, jak powinieneś.

Gry wyścigowe live - Jann Mardenborough...

...prowadził Nissana GT-R, który na północnej pętli toru Nurburgring spektakularnie wzniósł się w powietrze. Film z tego zdarzenia zobaczycie tutaj:







 

Magazyn Motór - jann mardenborough przez gry wyścigowe na konsoli do formuły 1

Tags: academy, akademia, akademia nissana, gt, jann, jann mardenborough, konsola, nissan, nissan gt academy, wyścigi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry