Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film | Jesień, rok 1976, nowy tor wyścigowy u […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film | Jesień, rok 1976, nowy tor wyścigowy u […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film: Lauda vs. Hunt – historia się powtarza

Wyścig film | Jesień, rok 1976, nowy tor wyścigowy u […]

Sebastian Mądrachowski

Wyścig film | Jesień, rok 1976, nowy tor wyścigowy u stóp góry Fudżi w Japonii. Kompletnie obca dla Europejczyków kultura. Jedyny dźwięk, jaki dociera do uszu zgromadzonych na trybunach fanów, to odgłos spadających z czarnego jak smoła nieba tysięcy kropel deszczu. Formuła 1 nie mogła wyobrazić sobie lepszego przywitania w swoją pierwszą wizytę w Azji. Po długich chwilach niepewności, kiedy nie wiadomo było, czy wyścig w ogóle się odbędzie, nagle łomot deszczu przerywa ryk kilku V8-mek. Jadą! Jadą, słychać, że jednak jadą! Tylko ilu ich jest?

Tekst: Wojciech Paprota / Foto: wikipedia / speedfest / NASCAR

Wyścig film | Mimo, że z alei serwisowej wyjechała prawie cała stawka kolorowych bolidów, fanom nie było dane oglądać porywającej walki o tytuł podczas finałowej rundy sezonu. Niki Lauda, który w podobnych warunkach kilka miesięcy wcześniej otarł się o śmierć, zdecydował się nie ryzykować ponownie swojego życia, zostając w ciepłym boksie Ferrari i oddając tytuł mistrza F1 w ręce Jamesa Hunta. „James był w tym roku po prostu szybszy” – powiedział później Lauda. Faktycznie, był. Po 40 latach pora jednak na rewanż.

James Hunt i Niki Lauda to wybitni kierowcy, mistrzowie świata, którzy zapisali się na kartach historii Formuły 1 w wyjątkowy dla siebie sposób. Ich pojedynek z sezonu 1976 wspominany będzie jeszcze długo przez kolejne pokolenia. Byli niczym ogień i woda. Lauda – statyczny, zazwyczaj spokojny i trzeźwo myślący – reprezentował barwy potężnego koncernu Ferrari, które dysponowało najbardziej zaawansowanym zapleczem technicznym. Z drugiej strony ścigający się dla małej, brytyjskiej ekipy Hesketch – Hunt. Otwarty, brawurowy playboy, który nierzadko dawał ponieść się emocjom.

Rush – Wyścig film

Historia ta była na tyle wyjątkowa, że zainspirowała Rona Howarda do nakręcenia w roku 2013 pełnometrażowego filmu Rush, który w polskiej wersji nosi nazwę Wyścig.

Film ten opowiada oczywiście o walce dwóch wspaniałych herosów i kładzie duży nacisk na stronę emocjonalną. Reżyser wchodzi w umysły obu zawodników, pokazując ogromną pasję do wyścigów, ich nastawienie i wewnętrzny głód do bycia lepszym od swojego rywala. Nie określa jednoznacznie, kto jest dobry a kto zły i daje widzowi możliwość utożsamienia się z dowolnym bohaterem. Domyślacie się, że skoro film ten wyświetlany był w kinach na całym świecie, to chyba nie może być nudnym, sportowym dokumentem?

Wspomniany we wstępie „rewanż” na pierwszy rzut oka może wydawać się niemożliwy z oczywistych powodów. James Hunt nie żyje od ponad dwóch dekad, a wyhodowany przez Nikiego Laudę na przestrzeni lat brzuch, nie pozwalałby mu najprawdopodobniej wcisnąć się do żadnej profesjonalnej wyścigówki. O czym więc mowa?

wyscig film



Równo 40 lat po dramatycznych wydarzeniach z sezonu 1976 do walki na torach wyścigowych staną ze sobą synowie mistrzów – Freddie Hunt i Mathias Lauda, którzy do złudzenia przypominają swoich ojców, głównie charakterami. Również są oni profesjonalnymi kierowcami wyścigowymi, ale nie doszli jeszcze do takiego poziomu jak ich ojcowie. Mathias w trakcie swojej kariery ścigał się m.in. w GP2 czy DTM-ie, a Freddie pasjonował się bardziej wyścigami długodystansowymi. W sezonie 2016 obaj wezmą jednak udział w europejskiej serii NASCAR, gdzie będą w dodatku partnerami zespołowymi.

Europejska seria NASCAR przypomina swój amerykański odpowiednik – samochody są prawie takie same, format zawodów również, a jedyne co może różnić te mistrzostwa to tory, po których ścigają się zawodnicy. Za oceanem wyścigi odbywają się na „owalach”, natomiast w Europie wykorzystuje się zwykłe obiekty z różnorodnymi zakrętami. Jest to na pewno bezpieczniejsze, ale i bardziej wymagające. Manewry wyprzedzania muszą być bardziej przemyślane i co najważniejsze, wymagają użycia hamulca.

Juniorom nie brakuje ani wigoru, ani pasji, ani umiejętności do ścigania się na najwyższym poziomie. Możemy być więc pewni, że tradycji stanie się zadość. Tym razem jednak bez epizodu na Nürburgringu – gdzie o mało co walka Nikiego i James’a nie skończyła się przedwcześnie. Niemieckiego obiektu nie ma bowiem w przyszłorocznym kalendarzu europejskiego NASCAR-u.


Tags: 1, f1, formula, historia, hunt, james, lauda, nascar, niki, paprota, rewanż, rush, samochody wyścigowe, sebastian mądrachowski, wyścig, wyścigi, wyścigi samochodowe

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Wyścig film | Jesień, rok 1976, nowy tor wyścigowy u stóp góry Fudżi w Japonii. Kompletnie obca dla Europejczyków kultura. Jedyny dźwięk, jaki dociera do uszu zgromadzonych na trybunach fanów, to odgłos spadających z czarnego jak smoła nieba tysięcy kropel deszczu. Formuła 1 nie mogła wyobrazić sobie lepszego przywitania w swoją pierwszą wizytę w Azji. Po długich chwilach niepewności, kiedy nie wiadomo było, czy wyścig w ogóle się odbędzie, nagle łomot deszczu przerywa ryk kilku V8-mek. Jadą! Jadą, słychać, że jednak jadą! Tylko ilu ich jest?

Tekst: Wojciech Paprota / Foto: wikipedia / speedfest / NASCAR

Wyścig film | Mimo, że z alei serwisowej wyjechała prawie cała stawka kolorowych bolidów, fanom nie było dane oglądać porywającej walki o tytuł podczas finałowej rundy sezonu. Niki Lauda, który w podobnych warunkach kilka miesięcy wcześniej otarł się o śmierć, zdecydował się nie ryzykować ponownie swojego życia, zostając w ciepłym boksie Ferrari i oddając tytuł mistrza F1 w ręce Jamesa Hunta. „James był w tym roku po prostu szybszy” – powiedział później Lauda. Faktycznie, był. Po 40 latach pora jednak na rewanż.

James Hunt i Niki Lauda to wybitni kierowcy, mistrzowie świata, którzy zapisali się na kartach historii Formuły 1 w wyjątkowy dla siebie sposób. Ich pojedynek z sezonu 1976 wspominany będzie jeszcze długo przez kolejne pokolenia. Byli niczym ogień i woda. Lauda – statyczny, zazwyczaj spokojny i trzeźwo myślący – reprezentował barwy potężnego koncernu Ferrari, które dysponowało najbardziej zaawansowanym zapleczem technicznym. Z drugiej strony ścigający się dla małej, brytyjskiej ekipy Hesketch – Hunt. Otwarty, brawurowy playboy, który nierzadko dawał ponieść się emocjom.

Rush – Wyścig film

Historia ta była na tyle wyjątkowa, że zainspirowała Rona Howarda do nakręcenia w roku 2013 pełnometrażowego filmu Rush, który w polskiej wersji nosi nazwę Wyścig.

Film ten opowiada oczywiście o walce dwóch wspaniałych herosów i kładzie duży nacisk na stronę emocjonalną. Reżyser wchodzi w umysły obu zawodników, pokazując ogromną pasję do wyścigów, ich nastawienie i wewnętrzny głód do bycia lepszym od swojego rywala. Nie określa jednoznacznie, kto jest dobry a kto zły i daje widzowi możliwość utożsamienia się z dowolnym bohaterem. Domyślacie się, że skoro film ten wyświetlany był w kinach na całym świecie, to chyba nie może być nudnym, sportowym dokumentem?

Wspomniany we wstępie „rewanż” na pierwszy rzut oka może wydawać się niemożliwy z oczywistych powodów. James Hunt nie żyje od ponad dwóch dekad, a wyhodowany przez Nikiego Laudę na przestrzeni lat brzuch, nie pozwalałby mu najprawdopodobniej wcisnąć się do żadnej profesjonalnej wyścigówki. O czym więc mowa?

wyscig film



Równo 40 lat po dramatycznych wydarzeniach z sezonu 1976 do walki na torach wyścigowych staną ze sobą synowie mistrzów – Freddie Hunt i Mathias Lauda, którzy do złudzenia przypominają swoich ojców, głównie charakterami. Również są oni profesjonalnymi kierowcami wyścigowymi, ale nie doszli jeszcze do takiego poziomu jak ich ojcowie. Mathias w trakcie swojej kariery ścigał się m.in. w GP2 czy DTM-ie, a Freddie pasjonował się bardziej wyścigami długodystansowymi. W sezonie 2016 obaj wezmą jednak udział w europejskiej serii NASCAR, gdzie będą w dodatku partnerami zespołowymi.

Europejska seria NASCAR przypomina swój amerykański odpowiednik – samochody są prawie takie same, format zawodów również, a jedyne co może różnić te mistrzostwa to tory, po których ścigają się zawodnicy. Za oceanem wyścigi odbywają się na „owalach”, natomiast w Europie wykorzystuje się zwykłe obiekty z różnorodnymi zakrętami. Jest to na pewno bezpieczniejsze, ale i bardziej wymagające. Manewry wyprzedzania muszą być bardziej przemyślane i co najważniejsze, wymagają użycia hamulca.

Juniorom nie brakuje ani wigoru, ani pasji, ani umiejętności do ścigania się na najwyższym poziomie. Możemy być więc pewni, że tradycji stanie się zadość. Tym razem jednak bez epizodu na Nürburgringu – gdzie o mało co walka Nikiego i James’a nie skończyła się przedwcześnie. Niemieckiego obiektu nie ma bowiem w przyszłorocznym kalendarzu europejskiego NASCAR-u.


Tags: 1, f1, formula, historia, hunt, james, lauda, nascar, niki, paprota, rewanż, rush, samochody wyścigowe, sebastian mądrachowski, wyścig, wyścigi, wyścigi samochodowe

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry