Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Mateusz Cieślak

Samochody bezpieczeństwa motoGP |

Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP składa się z kilkunastu aut i motocykli. Każdy pojazd odgrywa istotną rolę, a nadrzędnym zadaniem zespołu jest zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przebiegu każdego wyścigu. Od 1999 roku samochody bezpieczeństwa dla serii MotoGP dostarcza BMW M.

Samochody i motocykle bezpieczeństwa są gotowe do działania, gdy pojazdy wyścigowe stoją jeszcze w garażach. Na dzień przed zawodami i w każdy wyścigowy poranek pokonują okrążenia na czas, aby sprawdzić poprawność działania systemów pomiaru czasu i zbierania danych. Później samochody bezpieczeństwa, samochody medyczne i samochód specjalisty ds. bezpieczeństwa wykonują powolne okrążenie, podczas którego sprawdza się poszczególne stanowiska stewardów.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

W trakcie każdego wyścigu samochód bezpieczeństwa jest gotowy, aby zabrać Dyrektora Medycznego na miejsce każdego wypadku. Samochody medyczne, poza kierowcą, przewożą także pielęgniarkę oraz lekarza FIM. Auta te są wyposażone w cały sprzęt niezbędny do ustabilizowania pacjenta w stanie krytycznym: defibrylator, maskę tlenową, lekarstwa, itp.

Jeden samochód medyczny jest przygotowany do wyjazdu z alejki serwisowej, a drugi znajduje się po drugiej stronie toru, w połowie okrążenia. Dzięki temu dotarcie do ofiary wypadku jest możliwe w bardzo krótkim czasie, niezależnie od miejsca kraksy.

W przypadku sytuacji alarmowej, np. wypadku, wycieku oleju lub pogorszenia warunków jazdy, Specjalista ds. Bezpieczeństwa FIM jest przewożony do odpowiedniego miejsca samochodem bezpieczeństwa, aby ocenić sytuację.

Samochody Bezpieczeństwa MotoGP – role

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

Wszystkie pojazdy posiadają własne, precyzyjnie zdefiniowane role. Wszystko rozpoczyna się od przygotowań do startu poszczególnych wyścigów. Około pół godziny przed startem Samochód Bezpieczeństwa, Samochód Medyczny oraz Motocykle Bezpieczeństwa zajmują swoje miejsca przed motocyklami. Dziesięć minut przed startem dwa Motocykle Bezpieczeństwa robią jedno okrążenie przed wyruszeniem do alejki serwisowej.

Na dziewięć minut przed startem rusza samochód bezpieczeństwa, robi jedno okrążenie testowe i zatrzymuje się z boku trasy. Porządkowy za pomocą żółtej flagi oznacza pozycję samochodu. Drugi Samochód Bezpieczeństwa wykonuje okrążenie na pięć minut przed startem, podczas którego sprawdza, czy tor jest w idealnym stanie. Później wraca do linii start/meta i zajmuje miejsce za motocyklami wyścigowymi.

Podczas okrążenia testowego Samochód Bezpieczeństwa jedzie za pogonią wokół toru, po czym zjeżdża do alejki serwisowej. Po okrążeniu testowym ponownie wyrusza Samochód Medyczny. Jedzie na pole startowe, gdzie ustawia się za ostatnim motocyklem. Podczas okrążenia otwierającego Samochód Medyczny jedzie za pogonią, aby natychmiast zareagować w razie poważnego wypadku. Po pierwszym okrążeniu Samochód Medyczny ustawia się przy wyjeździe z alejki serwisowej.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

Skomplikowane manewry mają zminimalizować wszelkie ryzyko i ograniczyć prawdopodobieństwo jakiegokolwiek wypadku losowego. W relacjach TV widzimy te samochody jedynie w krótkich momentach neutralizacji/zamrożenia wyścigu, a tak naprawdę pełnią bardzo ważną rolę zabezpieczaniu całego toru.

Tags: bmw m, bmw s1000rr, motogp, safety car, samochody bezpieczeństwa

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Samochody bezpieczeństwa motoGP |

Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP składa się z kilkunastu aut i motocykli. Każdy pojazd odgrywa istotną rolę, a nadrzędnym zadaniem zespołu jest zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przebiegu każdego wyścigu. Od 1999 roku samochody bezpieczeństwa dla serii MotoGP dostarcza BMW M.

Samochody i motocykle bezpieczeństwa są gotowe do działania, gdy pojazdy wyścigowe stoją jeszcze w garażach. Na dzień przed zawodami i w każdy wyścigowy poranek pokonują okrążenia na czas, aby sprawdzić poprawność działania systemów pomiaru czasu i zbierania danych. Później samochody bezpieczeństwa, samochody medyczne i samochód specjalisty ds. bezpieczeństwa wykonują powolne okrążenie, podczas którego sprawdza się poszczególne stanowiska stewardów.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

W trakcie każdego wyścigu samochód bezpieczeństwa jest gotowy, aby zabrać Dyrektora Medycznego na miejsce każdego wypadku. Samochody medyczne, poza kierowcą, przewożą także pielęgniarkę oraz lekarza FIM. Auta te są wyposażone w cały sprzęt niezbędny do ustabilizowania pacjenta w stanie krytycznym: defibrylator, maskę tlenową, lekarstwa, itp.

Jeden samochód medyczny jest przygotowany do wyjazdu z alejki serwisowej, a drugi znajduje się po drugiej stronie toru, w połowie okrążenia. Dzięki temu dotarcie do ofiary wypadku jest możliwe w bardzo krótkim czasie, niezależnie od miejsca kraksy.

W przypadku sytuacji alarmowej, np. wypadku, wycieku oleju lub pogorszenia warunków jazdy, Specjalista ds. Bezpieczeństwa FIM jest przewożony do odpowiedniego miejsca samochodem bezpieczeństwa, aby ocenić sytuację.

Samochody Bezpieczeństwa MotoGP – role

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

Wszystkie pojazdy posiadają własne, precyzyjnie zdefiniowane role. Wszystko rozpoczyna się od przygotowań do startu poszczególnych wyścigów. Około pół godziny przed startem Samochód Bezpieczeństwa, Samochód Medyczny oraz Motocykle Bezpieczeństwa zajmują swoje miejsca przed motocyklami. Dziesięć minut przed startem dwa Motocykle Bezpieczeństwa robią jedno okrążenie przed wyruszeniem do alejki serwisowej.

Na dziewięć minut przed startem rusza samochód bezpieczeństwa, robi jedno okrążenie testowe i zatrzymuje się z boku trasy. Porządkowy za pomocą żółtej flagi oznacza pozycję samochodu. Drugi Samochód Bezpieczeństwa wykonuje okrążenie na pięć minut przed startem, podczas którego sprawdza, czy tor jest w idealnym stanie. Później wraca do linii start/meta i zajmuje miejsce za motocyklami wyścigowymi.

Podczas okrążenia testowego Samochód Bezpieczeństwa jedzie za pogonią wokół toru, po czym zjeżdża do alejki serwisowej. Po okrążeniu testowym ponownie wyrusza Samochód Medyczny. Jedzie na pole startowe, gdzie ustawia się za ostatnim motocyklem. Podczas okrążenia otwierającego Samochód Medyczny jedzie za pogonią, aby natychmiast zareagować w razie poważnego wypadku. Po pierwszym okrążeniu Samochód Medyczny ustawia się przy wyjeździe z alejki serwisowej.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

Skomplikowane manewry mają zminimalizować wszelkie ryzyko i ograniczyć prawdopodobieństwo jakiegokolwiek wypadku losowego. W relacjach TV widzimy te samochody jedynie w krótkich momentach neutralizacji/zamrożenia wyścigu, a tak naprawdę pełnią bardzo ważną rolę zabezpieczaniu całego toru.

Tags: bmw m, bmw s1000rr, motogp, safety car, samochody bezpieczeństwa

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry