Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Robert Kubica w DTM
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak

Powrót Roberta Kubicy |

Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 zobaczymy Roberta Kubicę! Polaka zatrudnił zespół Williamsa, a to dzięki wsparciu PKN Orlen. Z doniesień medialnych wiemy, że chodzi tu o bycie głównym sponsorem przy wkładzie około 10 milionów euro. Tego zabrakło w ubiegłym roku, gdy Kubica walczył o fotel z Siergiejem Sirotkinem. Dziś wiemy, że pieniądze to nie wszystko.

Tekst: Klaudia Kowalczyk, foto: twitter.com/F1

Powrót Roberta Kubicy – na jakich zasadach?

34-latek do Williamsa wniesie nie tylko miliony od Orlenu, ale także niezbędne w tym sporcie doświadczeniem. W październiku kontrakt z Williamsem podpisał George Russell. Zaledwie 20-letni Brytyjczyk jest uważany przez wyspiarzy za nadzieję F1. Zważając na jego wiek, można od razu zauważyć, że będzie on potrzebował nauczyciela. Takie zadanie najpewniej będzie też pełnił Kubica. Oprócz tego zawalczy o punkty oraz o podia i zwycięstwa, jeśli pozwoli na to bolid.

Powrót Roberta Kubicy – co czeka go w sezonie 2019

Na sezon 2019 składa się 21 rund. Start tradycyjnie podczas Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne – to już 17 marca. Wcześniej jednak testy w Barcelonie (połowa lutego i początek marca), podczas których dowiemy się już co nieco o formie Polaka oraz całego zespołu Williams. Koniec sezonu zaplanowany jest na 1 grudnia w Abu Zabi, co oznacza, że będzie to najdłuższy cykl wyścigowy w historii Formuły 1.

Powrót Roberta Kubicy – przeżyjmy to jeszcze raz

Na koniec trochę historii. Robert Kubica zadebiutował podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku. Wyścig zakończył na 7. miejscu, jednak został zdyskwalifikowany za zbyt lekki bolid. Niewiele ponad 2 miesiące później stanął na najniższym stopniu podium podczas Grand Prix Włoch. Znalazł się obok wielkiego mistrza Michaela Schumachera. Tysiące Polaków wstrzymało oddech, gdy ówczesny kierowca BMW Sauber rozbił swój bolid w Kanadzie w 2007 roku. Okazało się jednak, że jedynie skręcił kostkę i musi pauzować przez jeden wyścig.

Właśnie z wcześniej wymienionym przeze mnie szwajcarskim zespołem Kubica święcił największe triumfy. W 2008 roku powrócił do Montrealu – wygrał jedyny jak dotąd wyścig, a w klasyfikacji generalnej tego sezonu znalazł się na 4. pozycji. Karierę Polaka przerwał wypadek podczas rajdu Ronde di Andorra we Włoszech w 2011 roku. Doznał wtedy rozległych obrażeń ręki. Nic nie zatrzymało go jednak przed walką o miejsce w F1. Łącznie 34-latek jak na razie ma na koncie 76 startów, 12 podiów, jedno zwycięstwo i jedno pole position.

Przed Robertem Kubicą stoi wielkie wyzwanie. Na ten moment przez 8 lat czekali nie tylko najwierniejsi kibice, ale również cały kraj. Powrót Polaka za kierownicę to jeden z największych powrotów w historii sportu. Mamy być z kogo dumni!

Tags: formuła 1, powrót roberta, powrót roberta kubicy, rk, robert f1, robert kubica, williams

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Powrót Roberta Kubicy |

Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 zobaczymy Roberta Kubicę! Polaka zatrudnił zespół Williamsa, a to dzięki wsparciu PKN Orlen. Z doniesień medialnych wiemy, że chodzi tu o bycie głównym sponsorem przy wkładzie około 10 milionów euro. Tego zabrakło w ubiegłym roku, gdy Kubica walczył o fotel z Siergiejem Sirotkinem. Dziś wiemy, że pieniądze to nie wszystko.

Tekst: Klaudia Kowalczyk, foto: twitter.com/F1

Powrót Roberta Kubicy – na jakich zasadach?

34-latek do Williamsa wniesie nie tylko miliony od Orlenu, ale także niezbędne w tym sporcie doświadczeniem. W październiku kontrakt z Williamsem podpisał George Russell. Zaledwie 20-letni Brytyjczyk jest uważany przez wyspiarzy za nadzieję F1. Zważając na jego wiek, można od razu zauważyć, że będzie on potrzebował nauczyciela. Takie zadanie najpewniej będzie też pełnił Kubica. Oprócz tego zawalczy o punkty oraz o podia i zwycięstwa, jeśli pozwoli na to bolid.

Powrót Roberta Kubicy – co czeka go w sezonie 2019

Na sezon 2019 składa się 21 rund. Start tradycyjnie podczas Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne – to już 17 marca. Wcześniej jednak testy w Barcelonie (połowa lutego i początek marca), podczas których dowiemy się już co nieco o formie Polaka oraz całego zespołu Williams. Koniec sezonu zaplanowany jest na 1 grudnia w Abu Zabi, co oznacza, że będzie to najdłuższy cykl wyścigowy w historii Formuły 1.

Powrót Roberta Kubicy – przeżyjmy to jeszcze raz

Na koniec trochę historii. Robert Kubica zadebiutował podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku. Wyścig zakończył na 7. miejscu, jednak został zdyskwalifikowany za zbyt lekki bolid. Niewiele ponad 2 miesiące później stanął na najniższym stopniu podium podczas Grand Prix Włoch. Znalazł się obok wielkiego mistrza Michaela Schumachera. Tysiące Polaków wstrzymało oddech, gdy ówczesny kierowca BMW Sauber rozbił swój bolid w Kanadzie w 2007 roku. Okazało się jednak, że jedynie skręcił kostkę i musi pauzować przez jeden wyścig.

Właśnie z wcześniej wymienionym przeze mnie szwajcarskim zespołem Kubica święcił największe triumfy. W 2008 roku powrócił do Montrealu – wygrał jedyny jak dotąd wyścig, a w klasyfikacji generalnej tego sezonu znalazł się na 4. pozycji. Karierę Polaka przerwał wypadek podczas rajdu Ronde di Andorra we Włoszech w 2011 roku. Doznał wtedy rozległych obrażeń ręki. Nic nie zatrzymało go jednak przed walką o miejsce w F1. Łącznie 34-latek jak na razie ma na koncie 76 startów, 12 podiów, jedno zwycięstwo i jedno pole position.

Przed Robertem Kubicą stoi wielkie wyzwanie. Na ten moment przez 8 lat czekali nie tylko najwierniejsi kibice, ale również cały kraj. Powrót Polaka za kierownicę to jeden z największych powrotów w historii sportu. Mamy być z kogo dumni!

Tags: formuła 1, powrót roberta, powrót roberta kubicy, rk, robert f1, robert kubica, williams

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry