Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Robert Kubica w DTM
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Wielki powrót stał się faktem – Robert Kubica znów w F1!

Powrót Roberta Kubicy | Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 […]

Mateusz Cieślak

Powrót Roberta Kubicy |

Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 zobaczymy Roberta Kubicę! Polaka zatrudnił zespół Williamsa, a to dzięki wsparciu PKN Orlen. Z doniesień medialnych wiemy, że chodzi tu o bycie głównym sponsorem przy wkładzie około 10 milionów euro. Tego zabrakło w ubiegłym roku, gdy Kubica walczył o fotel z Siergiejem Sirotkinem. Dziś wiemy, że pieniądze to nie wszystko.

Tekst: Klaudia Kowalczyk, foto: twitter.com/F1

Powrót Roberta Kubicy – na jakich zasadach?

34-latek do Williamsa wniesie nie tylko miliony od Orlenu, ale także niezbędne w tym sporcie doświadczeniem. W październiku kontrakt z Williamsem podpisał George Russell. Zaledwie 20-letni Brytyjczyk jest uważany przez wyspiarzy za nadzieję F1. Zważając na jego wiek, można od razu zauważyć, że będzie on potrzebował nauczyciela. Takie zadanie najpewniej będzie też pełnił Kubica. Oprócz tego zawalczy o punkty oraz o podia i zwycięstwa, jeśli pozwoli na to bolid.

Powrót Roberta Kubicy – co czeka go w sezonie 2019

Na sezon 2019 składa się 21 rund. Start tradycyjnie podczas Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne – to już 17 marca. Wcześniej jednak testy w Barcelonie (połowa lutego i początek marca), podczas których dowiemy się już co nieco o formie Polaka oraz całego zespołu Williams. Koniec sezonu zaplanowany jest na 1 grudnia w Abu Zabi, co oznacza, że będzie to najdłuższy cykl wyścigowy w historii Formuły 1.

Powrót Roberta Kubicy – przeżyjmy to jeszcze raz

Na koniec trochę historii. Robert Kubica zadebiutował podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku. Wyścig zakończył na 7. miejscu, jednak został zdyskwalifikowany za zbyt lekki bolid. Niewiele ponad 2 miesiące później stanął na najniższym stopniu podium podczas Grand Prix Włoch. Znalazł się obok wielkiego mistrza Michaela Schumachera. Tysiące Polaków wstrzymało oddech, gdy ówczesny kierowca BMW Sauber rozbił swój bolid w Kanadzie w 2007 roku. Okazało się jednak, że jedynie skręcił kostkę i musi pauzować przez jeden wyścig.

Właśnie z wcześniej wymienionym przeze mnie szwajcarskim zespołem Kubica święcił największe triumfy. W 2008 roku powrócił do Montrealu – wygrał jedyny jak dotąd wyścig, a w klasyfikacji generalnej tego sezonu znalazł się na 4. pozycji. Karierę Polaka przerwał wypadek podczas rajdu Ronde di Andorra we Włoszech w 2011 roku. Doznał wtedy rozległych obrażeń ręki. Nic nie zatrzymało go jednak przed walką o miejsce w F1. Łącznie 34-latek jak na razie ma na koncie 76 startów, 12 podiów, jedno zwycięstwo i jedno pole position.

Przed Robertem Kubicą stoi wielkie wyzwanie. Na ten moment przez 8 lat czekali nie tylko najwierniejsi kibice, ale również cały kraj. Powrót Polaka za kierownicę to jeden z największych powrotów w historii sportu. Mamy być z kogo dumni!

Tags: formuła 1, powrót roberta, powrót roberta kubicy, rk, robert f1, robert kubica, williams

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Powrót Roberta Kubicy |

Na starcie przyszlego sezonu Formuły 1 zobaczymy Roberta Kubicę! Polaka zatrudnił zespół Williamsa, a to dzięki wsparciu PKN Orlen. Z doniesień medialnych wiemy, że chodzi tu o bycie głównym sponsorem przy wkładzie około 10 milionów euro. Tego zabrakło w ubiegłym roku, gdy Kubica walczył o fotel z Siergiejem Sirotkinem. Dziś wiemy, że pieniądze to nie wszystko.

Tekst: Klaudia Kowalczyk, foto: twitter.com/F1

Powrót Roberta Kubicy – na jakich zasadach?

34-latek do Williamsa wniesie nie tylko miliony od Orlenu, ale także niezbędne w tym sporcie doświadczeniem. W październiku kontrakt z Williamsem podpisał George Russell. Zaledwie 20-letni Brytyjczyk jest uważany przez wyspiarzy za nadzieję F1. Zważając na jego wiek, można od razu zauważyć, że będzie on potrzebował nauczyciela. Takie zadanie najpewniej będzie też pełnił Kubica. Oprócz tego zawalczy o punkty oraz o podia i zwycięstwa, jeśli pozwoli na to bolid.

Powrót Roberta Kubicy – co czeka go w sezonie 2019

Na sezon 2019 składa się 21 rund. Start tradycyjnie podczas Grand Prix Australii na torze Albert Park w Melbourne – to już 17 marca. Wcześniej jednak testy w Barcelonie (połowa lutego i początek marca), podczas których dowiemy się już co nieco o formie Polaka oraz całego zespołu Williams. Koniec sezonu zaplanowany jest na 1 grudnia w Abu Zabi, co oznacza, że będzie to najdłuższy cykl wyścigowy w historii Formuły 1.

Powrót Roberta Kubicy – przeżyjmy to jeszcze raz

Na koniec trochę historii. Robert Kubica zadebiutował podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku. Wyścig zakończył na 7. miejscu, jednak został zdyskwalifikowany za zbyt lekki bolid. Niewiele ponad 2 miesiące później stanął na najniższym stopniu podium podczas Grand Prix Włoch. Znalazł się obok wielkiego mistrza Michaela Schumachera. Tysiące Polaków wstrzymało oddech, gdy ówczesny kierowca BMW Sauber rozbił swój bolid w Kanadzie w 2007 roku. Okazało się jednak, że jedynie skręcił kostkę i musi pauzować przez jeden wyścig.

Właśnie z wcześniej wymienionym przeze mnie szwajcarskim zespołem Kubica święcił największe triumfy. W 2008 roku powrócił do Montrealu – wygrał jedyny jak dotąd wyścig, a w klasyfikacji generalnej tego sezonu znalazł się na 4. pozycji. Karierę Polaka przerwał wypadek podczas rajdu Ronde di Andorra we Włoszech w 2011 roku. Doznał wtedy rozległych obrażeń ręki. Nic nie zatrzymało go jednak przed walką o miejsce w F1. Łącznie 34-latek jak na razie ma na koncie 76 startów, 12 podiów, jedno zwycięstwo i jedno pole position.

Przed Robertem Kubicą stoi wielkie wyzwanie. Na ten moment przez 8 lat czekali nie tylko najwierniejsi kibice, ale również cały kraj. Powrót Polaka za kierownicę to jeden z największych powrotów w historii sportu. Mamy być z kogo dumni!

Tags: formuła 1, powrót roberta, powrót roberta kubicy, rk, robert f1, robert kubica, williams
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry