Pustynny off-road
Pojazd wyposażony w specjalnie wzmocnione opony GEOLANDAR M/T G003 wygrał ostatnie wyścigi pustynne BlueWater Desert Challenge, które odbyły się w dniach 22-25 października br. w Parker, Arizona, Stany Zjednoczone. Była to ciężarówka typu trick truck 2WD Jimco prowadzona przez Justina Loftona. Yokohama Tire zdobyła tu pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej TT. GEOLANDAR M/T G003 zapewnia doskonałe osiągi na całej gamie nawierzchni terenowych oraz wyjątkowo długą żywotność. Opona ma mocną i agresywną konstrukcję, która potęguje wrażenia z jazdy w terenie. Opony Yokohama GEOLANDAR dowiodły swoich doskonałych osiągów terenowych w wielu wyścigach w ostatnich latach, w tym w mistrzostwach w wyścigu APL SMOKIN ‘WHEELS 2018 na Guam oraz w mistrzostwach klas w 2019 Tatts Finke Desert Race, najbardziej ekstremalnych wyścigach terenowych Australii.
Całodobowa próba w Niemczech
W dniach 26-27 września br. Yokohama tradycyjnie pojawiła się na Nürburgringu, czyli niemieckim obiekcie uważanym za jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata. Przy padającym deszczu i mgle odbyła się 48. edycja tego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Zwycięstwo w klasie SP8T odniosło 73. BMW M4 GT4 z zespołu Walkenhorst Motorsport wyposażone w opony ADVAN 005 i ADVAN 006. Spośród 97 samochodów uczestniczących w ADAC TOTAL 24h-Rennen siedem korzystało z opon marki Yokohama.
Co więcej, zespół wyścigowy Walkenhorst Motorsport zdobył ROWE Speed-Trophy przyznane mistrzowi serii Nürburgring Endurance Series (NLS), a David Pittard, jeden z kierowców zespołu, został uznany za mistrza w najwyższej klasie SP9 Pro.
Czas na Formułę
Pod koniec września 2020 r. w Japonii, na torze Okayama International Circuit, kierowca Sho Tsuboi odniósł premierowe zwycięstwo w Super Formule. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu JMS P.MU/CERUMO INGING, Hiroaki Ishiura.
W serii określanej jako „brama do bycia najlepszym kierowcą w Kraju Kwitnącej Wiśni”, czyli Super Formule Lights, z powodzeniem rywalizowali Ritomo Miyata (Vantelin Team Tom’s) oraz Sena Sakaguchi (Kondo Racing). Wygrali kolejno 17 i 18 października zawody na torze Sportsland Sugo, dominując przez cały sezon w swojej klasie.
Dostawcą opon dla mistrzostw Japonii w seriach: Super Formuła, Super Formuła Lights (następca Japońskiej Formuły 3) oraz Super-FJ jest Yokohama. Mistrzostwa zdominowały dwa flagowe modele marki z serii ADVAN, model A005 (stosowany do jazdy na suchej nawierzchni) oraz A006 (do jazdy na mokrej nawierzchni).
Elitarna Super GT
Dobrych rezultatów nie zabrakło też w elitarnej serii Super GT, w której zawodnicy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Sukces podczas 5. rundy Super GT w klasie GT300 na Fuji Speedway 3-4 października odniósł zespół Realize Nissan Automobile Technical College GT-R z kierowcami: Kiyoto Fujinamim i Joao Paulo de Oliveirą. Podobnie jak przed rokiem Yokohama wsparła trzy zespoły startujące w wyścigach GT500: KONDO RACING, TGR TEAM WedsSport BANDOH i TEAM MUGEN oraz aż dwadzieścia w GT300. Samochody GT300 są dużo bardziej zróżnicowane pod względem typu w porównaniu do wyższej klasy. Pojazdy GT500 zostały ujednolicone zgodnie ze specyfikacjami klasy 1, stosowanymi w niemieckiej serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się w Japonii oraz Azji Południowo-Wschodniej.
Wysokie góry też niestraszne
Opon Yokohamy nie zabrakło też pod koniec sierpnia 2020 r. na 98 Pikes Peak International Hill Climb, czyli wyścigu górskim z historią sięgającą 1916 roku. Wyścig ten znany jest również jako „Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów w górach Kolorado, USA. Triumfatorem tegorocznej, 98. edycji został Clint Vahsholtz, który startował w kategorii Open Wheel w aucie 2013 Ford Open. Jak powiedział, podstawą jego zwycięskiego przejazdu były opony ADVAN A005. W wyścigu bardzo dobrze wypadło również kilka innych samochodów wyposażonych w opony ADVAN, zajmując: 2. miejsce w dywizji Unlimited, 3. w dywizji Open Wheel i 3. w dywizji Pikes Peak Open.
Mikroskala
Yokohama pozostała też w najmniejszych pojazdach, wspierając zespoły rywalizujące w najważniejszej w Japonii serii wyścigów kartingowych – OK All Japan Karting Championship. Ogumienie w mniejszej skali miało zapewnić kierowcom i zespołom triumf w tej klasie. Ponadto Yokohama zdecydowała się na obecność w kategorii FP-Junior Cadets w mistrzostwach Japonii Juniorów Kartingowych, dostarczając opony ADVAN SLJ (ADJ) jako ogumienie kontrolne do jazdy na suchych torach. Poza Japonią opony znalazły się na azjatyckich Karting Open Championship oraz na Filipinach.
Wykorzystywanie ogumienia Yokohamy w ekstremalnych warunkach sportów motorowych ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa opon przeznaczonych do ruchu drogowego. Od ponad 40 lat w wydarzeniach sportowych na całym świecie wykorzystywane są opony serii ADVAN. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tym ogumieniu zapewniają przede wszystkim solidną przyczepność i trakcję, wysoką wytrzymałość oraz bezpieczeństwo jazdy.
Partnerem Magazynu Motór w 2020 jest Yokohama Polska
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Pustynny off-road
Pojazd wyposażony w specjalnie wzmocnione opony GEOLANDAR M/T G003 wygrał ostatnie wyścigi pustynne BlueWater Desert Challenge, które odbyły się w dniach 22-25 października br. w Parker, Arizona, Stany Zjednoczone. Była to ciężarówka typu trick truck 2WD Jimco prowadzona przez Justina Loftona. Yokohama Tire zdobyła tu pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej TT. GEOLANDAR M/T G003 zapewnia doskonałe osiągi na całej gamie nawierzchni terenowych oraz wyjątkowo długą żywotność. Opona ma mocną i agresywną konstrukcję, która potęguje wrażenia z jazdy w terenie. Opony Yokohama GEOLANDAR dowiodły swoich doskonałych osiągów terenowych w wielu wyścigach w ostatnich latach, w tym w mistrzostwach w wyścigu APL SMOKIN ‘WHEELS 2018 na Guam oraz w mistrzostwach klas w 2019 Tatts Finke Desert Race, najbardziej ekstremalnych wyścigach terenowych Australii.
Całodobowa próba w Niemczech
W dniach 26-27 września br. Yokohama tradycyjnie pojawiła się na Nürburgringu, czyli niemieckim obiekcie uważanym za jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata. Przy padającym deszczu i mgle odbyła się 48. edycja tego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Zwycięstwo w klasie SP8T odniosło 73. BMW M4 GT4 z zespołu Walkenhorst Motorsport wyposażone w opony ADVAN 005 i ADVAN 006. Spośród 97 samochodów uczestniczących w ADAC TOTAL 24h-Rennen siedem korzystało z opon marki Yokohama.
Co więcej, zespół wyścigowy Walkenhorst Motorsport zdobył ROWE Speed-Trophy przyznane mistrzowi serii Nürburgring Endurance Series (NLS), a David Pittard, jeden z kierowców zespołu, został uznany za mistrza w najwyższej klasie SP9 Pro.
Czas na Formułę
Pod koniec września 2020 r. w Japonii, na torze Okayama International Circuit, kierowca Sho Tsuboi odniósł premierowe zwycięstwo w Super Formule. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu JMS P.MU/CERUMO INGING, Hiroaki Ishiura.
W serii określanej jako „brama do bycia najlepszym kierowcą w Kraju Kwitnącej Wiśni”, czyli Super Formule Lights, z powodzeniem rywalizowali Ritomo Miyata (Vantelin Team Tom’s) oraz Sena Sakaguchi (Kondo Racing). Wygrali kolejno 17 i 18 października zawody na torze Sportsland Sugo, dominując przez cały sezon w swojej klasie.
Dostawcą opon dla mistrzostw Japonii w seriach: Super Formuła, Super Formuła Lights (następca Japońskiej Formuły 3) oraz Super-FJ jest Yokohama. Mistrzostwa zdominowały dwa flagowe modele marki z serii ADVAN, model A005 (stosowany do jazdy na suchej nawierzchni) oraz A006 (do jazdy na mokrej nawierzchni).
Elitarna Super GT
Dobrych rezultatów nie zabrakło też w elitarnej serii Super GT, w której zawodnicy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Sukces podczas 5. rundy Super GT w klasie GT300 na Fuji Speedway 3-4 października odniósł zespół Realize Nissan Automobile Technical College GT-R z kierowcami: Kiyoto Fujinamim i Joao Paulo de Oliveirą. Podobnie jak przed rokiem Yokohama wsparła trzy zespoły startujące w wyścigach GT500: KONDO RACING, TGR TEAM WedsSport BANDOH i TEAM MUGEN oraz aż dwadzieścia w GT300. Samochody GT300 są dużo bardziej zróżnicowane pod względem typu w porównaniu do wyższej klasy. Pojazdy GT500 zostały ujednolicone zgodnie ze specyfikacjami klasy 1, stosowanymi w niemieckiej serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się w Japonii oraz Azji Południowo-Wschodniej.
Wysokie góry też niestraszne
Opon Yokohamy nie zabrakło też pod koniec sierpnia 2020 r. na 98 Pikes Peak International Hill Climb, czyli wyścigu górskim z historią sięgającą 1916 roku. Wyścig ten znany jest również jako „Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów w górach Kolorado, USA. Triumfatorem tegorocznej, 98. edycji został Clint Vahsholtz, który startował w kategorii Open Wheel w aucie 2013 Ford Open. Jak powiedział, podstawą jego zwycięskiego przejazdu były opony ADVAN A005. W wyścigu bardzo dobrze wypadło również kilka innych samochodów wyposażonych w opony ADVAN, zajmując: 2. miejsce w dywizji Unlimited, 3. w dywizji Open Wheel i 3. w dywizji Pikes Peak Open.
Mikroskala
Yokohama pozostała też w najmniejszych pojazdach, wspierając zespoły rywalizujące w najważniejszej w Japonii serii wyścigów kartingowych – OK All Japan Karting Championship. Ogumienie w mniejszej skali miało zapewnić kierowcom i zespołom triumf w tej klasie. Ponadto Yokohama zdecydowała się na obecność w kategorii FP-Junior Cadets w mistrzostwach Japonii Juniorów Kartingowych, dostarczając opony ADVAN SLJ (ADJ) jako ogumienie kontrolne do jazdy na suchych torach. Poza Japonią opony znalazły się na azjatyckich Karting Open Championship oraz na Filipinach.
Wykorzystywanie ogumienia Yokohamy w ekstremalnych warunkach sportów motorowych ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa opon przeznaczonych do ruchu drogowego. Od ponad 40 lat w wydarzeniach sportowych na całym świecie wykorzystywane są opony serii ADVAN. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tym ogumieniu zapewniają przede wszystkim solidną przyczepność i trakcję, wysoką wytrzymałość oraz bezpieczeństwo jazdy.
Partnerem Magazynu Motór w 2020 jest Yokohama Polska