Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Nowy właściciel F1
Strona główna » Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 to najbardziej prestiżowa, najbardziej […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 to najbardziej prestiżowa, najbardziej […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Wielkie zmiany w wielkiej Formule

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 to najbardziej prestiżowa, najbardziej […]

Mateusz Cieślak

Nowy właściciel F1 |

Formuła 1 to najbardziej prestiżowa, najbardziej rozpoznawalna i najdroższa seria wyścigowa na świecie. Oprócz tego to także firma z bardzo wartościową marką. Jak bardzo?

O tym mieliśmy okazję przekonać się w ostatnim czasie, kiedy po raz pierwszy od 12 lat zmienił się właściciel F1.

Tekst: Wojciech Paprota, foto: FIA

Nowy właściciel F1 | kto za kogo?

Dotychczasowy największy udziałowiec, pochodzący z serca londyńskiego City fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners, ustąpi miejsca amerykańskiej grupie Liberty Media. Amerykanie za „groszową” kwotę w wysokości 8 miliardów dolarów przejmie 35,5% udziałów Formula One Group. W ostatnich dniach z pozycji dyrektora wykonawczego, po 40. latach, zwolniony został Bernie Ecclestone.

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 na zakręcie

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 na zakręcie

Nowy właściciel F1 | Bernie Ecclestone i inni udziałowcy

Od samego początku istnienia Formuły 1 jej struktura prawna jest bardzo zawiła. Niezmienna pozostaje jednak jedna rzecz.

Wszyscy chcą mieć prawa do wszystkiego i zarabiać więcej niż inni, chociaż i tak zawsze najlepiej wychodził na wszystkim Bernie Ecclestone

To zdecydowanie twarz Formuły 1, człowiek, który od 1978 roku pełni funkcje CEO spółki. W tym tygodniu nowi właściciele podjęli jednak decyzję o odsunięciu go od sterów, nadając jedynie tytuł dyrektora emerytowanego, który w praktyce nie daje mu żadnych praw. Jego obowiązki przejął mianowany we wrześniu prezes zarządu F1, Chase Carey, obok którego zatrudniono dodatkowo Rossa Brawna i Seana Bratchesa.

Pierwszy z nich otrzymał stanowisko dyrektora zarządzającego, a do jego obowiązków należeć będzie kontakt z zespołami i dbanie o widowisko na torze. Brawn to osoba, która do tej roli nadaje się jak mało kto. Na przestrzeni swojej kariery w Formule 1 piastował rolę dyrektora technicznego w takich ekipach jak Benetton, Ferrari czy Mercedes, a oprócz tego w sezonie 2009 prowadził własny zespół. Pytacie o osiągnięcia? 19 tytułów mistrzowskich na koncie… Jeszcze jakieś pytania?

Sean Bratches to z kolei były dyrektor telewizji ESPN, który mianowany został dyrektorem komercyjnym i zajmować będzie się promocją sportu. Mimo że nie piastuje on tej funkcji zbyt długo, wymienił już 4 kluczowe obszary, którym zamierza przyjrzeć się ze szczególną uwagą. Są to marka, cyfryzacja, doświadczenie ścigania i szeroko rozumiana demokracja podczas kontaktów z partnerami, a więc kwestie, za które najwięcej krytyki zbierał Bernie Ecclestone.

Dotychczas największym z nich był fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners, który od roku 2005 jest właścicielem 34,6%. Ich zaangażowanie w sport od zawsze było jednak pasywne, a jedynym celem dokonanej ponad 10 lat temu inwestycji był rządzący światem finansów profit. Prezes firmy, Donald MacKenzie, mówił o tym otwarcie od samego początku. Brytyjczyk pełnił od 2005 roku funkcję prezesa zarządu Formuły 1.

Donald MacKenzie to człowiek o którym Al Gore, były wiceprezydent Stanów Zjednoczonych, powiedział kiedyś, że: „trzęsie londyńskim City jak chce i kiedy chce”.

Nowy właściciel F1 | FIA 2

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | szczegóły interesu i nowy prezes

We wrześniu 2016 roku CVC postanowiło sprzedać część 12,4% należącej do John’a Malone’a firmie Liberty Media. Amerykańska gruba ryba, jak zwykło się mówić o tej spółce, zawarła z Brytyjczykami umowę. Na jej mocy do końca pierwszego kwartału 2017 roku przejmie 35,5% udziałów F1 (reszta pochodzić będzie od innych udziałowców, w tym Ecclestone’a), a miejsce MacKenziego zajmie legitymujący się uzyskanym na Harvardzie tytułem MBA Chase Carey. Dotychczas pełnił on funkcję dyrektora działu marketingu w 21st Century Fox.

Większość z was na pewno nie kojarzy tego człowieka, ale jeżeli już zwrócicie na niego uwagę, to zaimponują wam jego hodowane przez lata wąsy

Nowy właściciel F1 | co dalej z Formułą 1?

chase carey nowy właściciel f1

Chase Carey | nowy właściciel F1

Jakich zmian możemy zatem oczekiwać? Chase Carey dał jasno do zrozumienia, że zakup udziałów w Formule 1 jest dla jego firmy inwestycją długoterminową. Jej celem jest wprowadzenie zmian korzystnych głównie dla fanów i zespołów.

 

Nieoficjalnie mówi się o tym, że Amerykanie chcą obciąć ceny biletów na głównych trybunach do 150 euro za weekend

Biorąc pod uwagę, że obecnie kwota ta jest średnio trzy razy większa, jest to bardzo ambitne założenie. Wymaga wiele poświęcenia ze strony organizatorów, szczególnie europejskich, którzy od lat balansują na krawędzi, jeśli chodzi o spinanie swoich budżetów.

Nowy właściciel F1 | zmiany w formule 1

Nowy właściciel F1 |

Nowy właściciel F1 | komentarz Lewisa Hamiltona

Amerykański styl życia bardzo dobrze zna Lewis Hamilton, który regularnie odwiedza ten kraj z okazji mniej lub bardziej szalonych imprez. Podczas wizyty na torze w Singapurze spytaliśmy go o ewentualne zmiany, jakie mogą dzięki temu zajść w sporcie. Trzykrotny mistrz świata, jak na poprawnie wyedukowanego w zakresie PR kierowcę przystało, odpowiedział:

„Jedyne co wiem o tych ludziach, którzy kupili udziały w Formule 1, to to, że pochodzą z Ameryki i mają dużo pieniędzy. Tak samo jak wszyscy mam nadzieję na to, że nowa krew, która przychodzi do F1, przyniesie ze sobą dużą ilość nowych pomysłów i uczyni ten biznes jeszcze większym niż jest teraz”.

Jeśli chodzi o zespoły, to Carey zapowiedział, że Liberty da im możliwość kupna udziałów w Formule 1

Z jednej strony jest to bardzo obiecująca opcja, która sprawiłaby, że teamy zaczęłyby traktować Formułę 1 jako coś więcej niż jedynie narzędzie marketingowe. Patrząc na ewentualne ceny, na taki krok zdecydowałyby się raczej zespoły fabryczne. Utwierdzili nas w tym dodatkowo niektórzy szefowie wyścigowych ekip.

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | co na to szefowie zespołów?

„Myślę, że to ma sens” – przyznał Christian Horner, szef zespołu Red Bulla. „Zespoły to kluczowi gracze w F1, bez nich nie byłoby F1. Gdyby były one mniejszościowymi udziałowcami, to miałoby to sens, ale wszyscy powinni otrzymać taką samą ofertę i mieć szansę wejścia w ten interes na tych samych zasadach”. „To brzmi jak dobry pomysł” – powiedział z kolei Toto Wolff, szef ekipy Mercedesa. „Dzięki temu zniknęłoby wiele problemów. Ale oczywiście jest to komercyjna i finansowa decyzja, a diabeł tkwi w szczegółach”. Na to samo zwrócił uwagę również Maurizio Arrivabene – szef ekipy Ferrari: „to strategiczna decyzja, którą musi podjąć prezes całej firmy w porozumieniu z zarządem”.

Nowy właściciel F1 | komentarz nowego prezesa i plany technologiczne

Chase po raz pierwszy oficjalnie pojawił się w paddocku Formuły 1 podczas Grand Prix Singapuru. Przypominał wtedy zaczynającego naukę w pierwszej klasie ucznia. Gdy próbowaliśmy podpytać go o więcej szczegółów, odpowiadał jedynie: „we will see”. Jedyna obszerniejsza wypowiedź nowego prezesa zarządu pojawiła się na oficjalnej stronie F1: „Nie koncentrujemy się na tym, ile możemy na tym zarobić przez najbliższe 12 miesięcy. Myślimy o tym gdzie możemy się znaleźć za trzy czy pięć lat. Formuła 1 to świetny biznes, świetna franczyza i chcemy na tym bazować, ale widzę także okazję na rozwój poprzez inwestycje w wiele obszarów. Wykorzystując kwestie historyczne, chcemy uczynić wyścigi jeszcze lepszymi, uczynić tory jeszcze bardziej ekscytującymi, zainwestować w marketing sportu, aby jeszcze bardziej zjednoczyć i przyciągnąć fanów. Będziemy też wdrażać nowe platformy sieciowe, dzięki którym możemy dotrzeć bezpośrednio do fanów i pokazać im wszystko, co sport ma do zaoferowania”.

Nowy właściciel F1 | zmiany w formule 1

Nowy właściciel F1 | Nagrody FIA

Póki co możemy stwierdzić, że firma zachowuje się bardzo rozsądnie, ale nie boi się też drastycznych zmian. Chase i spółka częściej zadają pytania, niż wyskakują z własnymi pomysłami. To nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę, że weszli w tak duży biznes z praktycznie zerowym doświadczeniem w branży. To jednak kwestia czasu. Formuła 1 może nauczyć się sporo od Amerykanów, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych. Do ich obsługi flagowa, amerykańska seria NASCAR zatrudnia na stałe 80 osób. W F1 mamy od tego zaledwie kilku ludzi.

Nowy właściciel F1 | a jednak rewolucja?

Drugą rzeczą, powiązaną z lepszym sposobem na dotarcie do fanów, jest omawiana po cichu między członkami zarządu technologia VR – Virtual Reality. Jest ona już testowana przez naszą ulubioną Formułę E. Zamontowane na kaskach kierowców kamery dają oglądającym przez specjalne gogle wyścigi fanom możliwość dosłownie wcielenia się w rolę kierowcy. I to każdego kierowcy. Jeszcze bardziej radykalnym jest zmiana formatu weekendu wyścigowego i wprowadzenie dwóch, krótszych wyścigów, zamiast jednego długiego. To brzmi jak rewolucja i daje nam solidne podstawy, aby myśleć, że ten amerykański sen może się spełnić.

Tags: bernie ecclestone, chase carey, CVC Capital Partners, f1, f1 właściciel, f1 zmiany, formuła 1, liberty media, Nowy kapitał w F1, Wielkie zmiany w wielkiej Formule, właściciel f1, zmiany w f1

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Nowy właściciel F1 |

Formuła 1 to najbardziej prestiżowa, najbardziej rozpoznawalna i najdroższa seria wyścigowa na świecie. Oprócz tego to także firma z bardzo wartościową marką. Jak bardzo?

O tym mieliśmy okazję przekonać się w ostatnim czasie, kiedy po raz pierwszy od 12 lat zmienił się właściciel F1.

Tekst: Wojciech Paprota, foto: FIA

Nowy właściciel F1 | kto za kogo?

Dotychczasowy największy udziałowiec, pochodzący z serca londyńskiego City fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners, ustąpi miejsca amerykańskiej grupie Liberty Media. Amerykanie za „groszową” kwotę w wysokości 8 miliardów dolarów przejmie 35,5% udziałów Formula One Group. W ostatnich dniach z pozycji dyrektora wykonawczego, po 40. latach, zwolniony został Bernie Ecclestone.

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 na zakręcie

Nowy właściciel F1 | Formuła 1 na zakręcie

Nowy właściciel F1 | Bernie Ecclestone i inni udziałowcy

Od samego początku istnienia Formuły 1 jej struktura prawna jest bardzo zawiła. Niezmienna pozostaje jednak jedna rzecz.

Wszyscy chcą mieć prawa do wszystkiego i zarabiać więcej niż inni, chociaż i tak zawsze najlepiej wychodził na wszystkim Bernie Ecclestone

To zdecydowanie twarz Formuły 1, człowiek, który od 1978 roku pełni funkcje CEO spółki. W tym tygodniu nowi właściciele podjęli jednak decyzję o odsunięciu go od sterów, nadając jedynie tytuł dyrektora emerytowanego, który w praktyce nie daje mu żadnych praw. Jego obowiązki przejął mianowany we wrześniu prezes zarządu F1, Chase Carey, obok którego zatrudniono dodatkowo Rossa Brawna i Seana Bratchesa.

Pierwszy z nich otrzymał stanowisko dyrektora zarządzającego, a do jego obowiązków należeć będzie kontakt z zespołami i dbanie o widowisko na torze. Brawn to osoba, która do tej roli nadaje się jak mało kto. Na przestrzeni swojej kariery w Formule 1 piastował rolę dyrektora technicznego w takich ekipach jak Benetton, Ferrari czy Mercedes, a oprócz tego w sezonie 2009 prowadził własny zespół. Pytacie o osiągnięcia? 19 tytułów mistrzowskich na koncie… Jeszcze jakieś pytania?

Sean Bratches to z kolei były dyrektor telewizji ESPN, który mianowany został dyrektorem komercyjnym i zajmować będzie się promocją sportu. Mimo że nie piastuje on tej funkcji zbyt długo, wymienił już 4 kluczowe obszary, którym zamierza przyjrzeć się ze szczególną uwagą. Są to marka, cyfryzacja, doświadczenie ścigania i szeroko rozumiana demokracja podczas kontaktów z partnerami, a więc kwestie, za które najwięcej krytyki zbierał Bernie Ecclestone.

Dotychczas największym z nich był fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners, który od roku 2005 jest właścicielem 34,6%. Ich zaangażowanie w sport od zawsze było jednak pasywne, a jedynym celem dokonanej ponad 10 lat temu inwestycji był rządzący światem finansów profit. Prezes firmy, Donald MacKenzie, mówił o tym otwarcie od samego początku. Brytyjczyk pełnił od 2005 roku funkcję prezesa zarządu Formuły 1.

Donald MacKenzie to człowiek o którym Al Gore, były wiceprezydent Stanów Zjednoczonych, powiedział kiedyś, że: „trzęsie londyńskim City jak chce i kiedy chce”.

Nowy właściciel F1 | FIA 2

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | szczegóły interesu i nowy prezes

We wrześniu 2016 roku CVC postanowiło sprzedać część 12,4% należącej do John’a Malone’a firmie Liberty Media. Amerykańska gruba ryba, jak zwykło się mówić o tej spółce, zawarła z Brytyjczykami umowę. Na jej mocy do końca pierwszego kwartału 2017 roku przejmie 35,5% udziałów F1 (reszta pochodzić będzie od innych udziałowców, w tym Ecclestone’a), a miejsce MacKenziego zajmie legitymujący się uzyskanym na Harvardzie tytułem MBA Chase Carey. Dotychczas pełnił on funkcję dyrektora działu marketingu w 21st Century Fox.

Większość z was na pewno nie kojarzy tego człowieka, ale jeżeli już zwrócicie na niego uwagę, to zaimponują wam jego hodowane przez lata wąsy

Nowy właściciel F1 | co dalej z Formułą 1?

chase carey nowy właściciel f1

Chase Carey | nowy właściciel F1

Jakich zmian możemy zatem oczekiwać? Chase Carey dał jasno do zrozumienia, że zakup udziałów w Formule 1 jest dla jego firmy inwestycją długoterminową. Jej celem jest wprowadzenie zmian korzystnych głównie dla fanów i zespołów.

 

Nieoficjalnie mówi się o tym, że Amerykanie chcą obciąć ceny biletów na głównych trybunach do 150 euro za weekend

Biorąc pod uwagę, że obecnie kwota ta jest średnio trzy razy większa, jest to bardzo ambitne założenie. Wymaga wiele poświęcenia ze strony organizatorów, szczególnie europejskich, którzy od lat balansują na krawędzi, jeśli chodzi o spinanie swoich budżetów.

Nowy właściciel F1 | zmiany w formule 1

Nowy właściciel F1 |

Nowy właściciel F1 | komentarz Lewisa Hamiltona

Amerykański styl życia bardzo dobrze zna Lewis Hamilton, który regularnie odwiedza ten kraj z okazji mniej lub bardziej szalonych imprez. Podczas wizyty na torze w Singapurze spytaliśmy go o ewentualne zmiany, jakie mogą dzięki temu zajść w sporcie. Trzykrotny mistrz świata, jak na poprawnie wyedukowanego w zakresie PR kierowcę przystało, odpowiedział:

„Jedyne co wiem o tych ludziach, którzy kupili udziały w Formule 1, to to, że pochodzą z Ameryki i mają dużo pieniędzy. Tak samo jak wszyscy mam nadzieję na to, że nowa krew, która przychodzi do F1, przyniesie ze sobą dużą ilość nowych pomysłów i uczyni ten biznes jeszcze większym niż jest teraz”.

Jeśli chodzi o zespoły, to Carey zapowiedział, że Liberty da im możliwość kupna udziałów w Formule 1

Z jednej strony jest to bardzo obiecująca opcja, która sprawiłaby, że teamy zaczęłyby traktować Formułę 1 jako coś więcej niż jedynie narzędzie marketingowe. Patrząc na ewentualne ceny, na taki krok zdecydowałyby się raczej zespoły fabryczne. Utwierdzili nas w tym dodatkowo niektórzy szefowie wyścigowych ekip.

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | FIA

Nowy właściciel F1 | co na to szefowie zespołów?

„Myślę, że to ma sens” – przyznał Christian Horner, szef zespołu Red Bulla. „Zespoły to kluczowi gracze w F1, bez nich nie byłoby F1. Gdyby były one mniejszościowymi udziałowcami, to miałoby to sens, ale wszyscy powinni otrzymać taką samą ofertę i mieć szansę wejścia w ten interes na tych samych zasadach”. „To brzmi jak dobry pomysł” – powiedział z kolei Toto Wolff, szef ekipy Mercedesa. „Dzięki temu zniknęłoby wiele problemów. Ale oczywiście jest to komercyjna i finansowa decyzja, a diabeł tkwi w szczegółach”. Na to samo zwrócił uwagę również Maurizio Arrivabene – szef ekipy Ferrari: „to strategiczna decyzja, którą musi podjąć prezes całej firmy w porozumieniu z zarządem”.

Nowy właściciel F1 | komentarz nowego prezesa i plany technologiczne

Chase po raz pierwszy oficjalnie pojawił się w paddocku Formuły 1 podczas Grand Prix Singapuru. Przypominał wtedy zaczynającego naukę w pierwszej klasie ucznia. Gdy próbowaliśmy podpytać go o więcej szczegółów, odpowiadał jedynie: „we will see”. Jedyna obszerniejsza wypowiedź nowego prezesa zarządu pojawiła się na oficjalnej stronie F1: „Nie koncentrujemy się na tym, ile możemy na tym zarobić przez najbliższe 12 miesięcy. Myślimy o tym gdzie możemy się znaleźć za trzy czy pięć lat. Formuła 1 to świetny biznes, świetna franczyza i chcemy na tym bazować, ale widzę także okazję na rozwój poprzez inwestycje w wiele obszarów. Wykorzystując kwestie historyczne, chcemy uczynić wyścigi jeszcze lepszymi, uczynić tory jeszcze bardziej ekscytującymi, zainwestować w marketing sportu, aby jeszcze bardziej zjednoczyć i przyciągnąć fanów. Będziemy też wdrażać nowe platformy sieciowe, dzięki którym możemy dotrzeć bezpośrednio do fanów i pokazać im wszystko, co sport ma do zaoferowania”.

Nowy właściciel F1 | zmiany w formule 1

Nowy właściciel F1 | Nagrody FIA

Póki co możemy stwierdzić, że firma zachowuje się bardzo rozsądnie, ale nie boi się też drastycznych zmian. Chase i spółka częściej zadają pytania, niż wyskakują z własnymi pomysłami. To nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę, że weszli w tak duży biznes z praktycznie zerowym doświadczeniem w branży. To jednak kwestia czasu. Formuła 1 może nauczyć się sporo od Amerykanów, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych. Do ich obsługi flagowa, amerykańska seria NASCAR zatrudnia na stałe 80 osób. W F1 mamy od tego zaledwie kilku ludzi.

Nowy właściciel F1 | a jednak rewolucja?

Drugą rzeczą, powiązaną z lepszym sposobem na dotarcie do fanów, jest omawiana po cichu między członkami zarządu technologia VR – Virtual Reality. Jest ona już testowana przez naszą ulubioną Formułę E. Zamontowane na kaskach kierowców kamery dają oglądającym przez specjalne gogle wyścigi fanom możliwość dosłownie wcielenia się w rolę kierowcy. I to każdego kierowcy. Jeszcze bardziej radykalnym jest zmiana formatu weekendu wyścigowego i wprowadzenie dwóch, krótszych wyścigów, zamiast jednego długiego. To brzmi jak rewolucja i daje nam solidne podstawy, aby myśleć, że ten amerykański sen może się spełnić.

Tags: bernie ecclestone, chase carey, CVC Capital Partners, f1, f1 właściciel, f1 zmiany, formuła 1, liberty media, Nowy kapitał w F1, Wielkie zmiany w wielkiej Formule, właściciel f1, zmiany w f1
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry